PDA

View Full Version : Overtuig me...



josszee
20 april 2008, 13:33
Ik heb gisteren op 10 gitaren gespeeld!!! ik weet nu wat ik wil!! dus niet elke week een andere gitaar meer.


Mijn lijste zag er zo uit:

*telecaster custom (1 hb in de nek 1 single coil in de bridge)---> heeel heel erg fijne gitaar!!
*classic 70 strat (bijna dezelfde waar jimi hendrix op speelde wit en maple fingerboard)----> ik ben een jimi hindrix fan en vond hem ook heel erg lekker spelen.
*epiphone dot
*yamaha(de singnature van die gast van QOTSA)
*telecaster 62 RI custom (heele mooie gitaar maar vondt de bespeelbaarheid iets minder.)
*gretsch hollowbody (electromatic ik weet eig niet de welke maar de meest standard die heel veel mensen hebben!!)----> heel erg fijne gitaar
*standard MEX strat
*standard MEX tele
*fender jaguar
*een HSS strat
*thinline.

DE gretsch, tele custom, de 70 strat vond ik heel erg fijn. Ik ga ze kopen in het begin van de vakantie nog even tijd om te denken en ze nog eens te bespelen. Overtuig me om bv. De strat te kopen geef enkele argumenten waarom,..... Overtuig me (ik zal wel zelf kiezen maar julie meningen kunnen handig zijn)

Als julie nog iets weten waar ik op moet letten bij het testen bij een specifieke gitaar laat mij het zeker weten.
Voor de mensen die zagen dat k een GAS man ben dat weet ik . Maar nu is het redelijk zeker dat het 1 van de 3 wordt!!

bass blom
20 april 2008, 13:36
je weet nu wat je wil en dan moeten wij je nog overtuigen?

http://www.hetgelegevaar.nl/slotjegraag.jpg

Pepe
20 april 2008, 13:38
Voor de mensen die zagen dat k een GAS man ben dat weet ik . Maar nu is het redelijk zeker dat het 1 van de 3 wordt!!

"redelijk zeker". De 2e fase van Gas.

bass blom
20 april 2008, 13:39
"redelijk zeker". De 2e fase van Gas.

nou daar ben ik nog niet van overtuigd :D

josszee
20 april 2008, 13:39
Ik kan wel geen 3 gitaren kopen!!! maar wel 1 dus overtuig me welke van de 3!!!!!

MarkV
20 april 2008, 13:47
Ik kan wel geen 3 gitaren kopen!!! maar wel 1 dus overtuig me welke van de 3!!!!!

Telecaster. Dat is namelijk gewoon een oer gitaar. Spelen fantastisch, zijn lekker veelzijdig en klinken het beste vind ik...

Maar het is wel een vreemde keuze vind ik. Een gretsch, telecaster en stratocaster zijn erg verschillende gitaren. Ik zou je aanraden eerst eens te bedenken wat je voor type wilt en dan de juiste gitaar erbij zoeken.

Wat voor soort muziek speel je? Welk type geluid zoek je?, etc..

The Mess
20 april 2008, 13:49
Ik kan wel geen 3 gitaren kopen!!! maar wel 1 dus overtuig me welke van de 3!!!!!

Kun je dat niet beter gewoon zelf bepalen? Uiteindelijk ligt de keuze gewoon bij jou, en kunnen wij alleen maar tips en ervaringen geven.
Maar dat lijkt nu dus niet meer nodig.
Dus: test ze nog een keer, slaap er een nachtje over en maak je keuze :)

guitartub
20 april 2008, 14:03
je weet nu wat je wil en dan moeten wij je nog overtuigen?

http://www.hetgelegevaar.nl/slotjegraag.jpg

OOEEPS verkeerde site!!!

Wij moeten je overtuigen?
DE GRETSCH NATUURLIJK!
Alhoewel, een stratocaster of een telacaster geven natuurlijk een hele andere sound. Weet je echt wel wat je wil??

TimmU
20 april 2008, 14:08
Koop de Stratocaster. Omdat je een " jimi hindrix " fan bent.
En omdat stratocasters fucking gaaf zijn.

bass blom
20 april 2008, 14:11
of gewoon een andere hobby zoeken?

http://www.5min.com/Video/How-to-Make-Your-Own-Bristlebot-12675767

:seriousf:

Aimé
20 april 2008, 14:20
Koop gewoon de strat :) al zou ik zelf zeggen de thinline...maar toch maar de strat!

Braindead
20 april 2008, 15:21
Tele of strat. Afhankelijk van wat je er mee wilt.

Makor1966
20 april 2008, 15:29
of gewoon een andere hobby zoeken?

http://www.5min.com/Video/How-to-Make-Your-Own-Bristlebot-12675767

:seriousf:
Geweldig!!!!!!! :seriousf: :D

josszee
20 april 2008, 19:42
De tele en de strat staan op de eerste plaats ik denk dat de gretsch tog maar afvalt na een dagje denken.
Ik weet dat de tele en de strat een "volledig" ander geluid hebben maar ik vind ze bijden fantastish klinken. Het klinkt erg cliche maar het zou ongeveer een "goede alrounder" moeten zijn. Bij de tele bevalt mij de combinatie van single coil en HB. Maar op de strat ban ik gewoon verliefd (op de tele eigenlijk ook wel). De tele is bovendien 135 euro duurder. en als ik de tele koop komt er zowiezo een bigsby op. Met de bigsby komt het rekeningetje op 1000 euro. (bigsby 170 euro). De strat komt op 700.

Het klinkt dan mischien stom maar ik zou de bigsby er zeker vanaf het begin erop willen. Dat ik niet achter een halfjaar de bigsby erop smijt en dat de gitaar plots "anders" is. De tele komt er zeker wel nog maar zou die dan liever 2dehands kopen volgend jaar. Ik twijfel nog maar als mensen mij enkele hele goede redenen kunnen geven om de strat te kopen....


*Nog even een foto van de strat het is echt dezelfde!!!
http://i32.tinypic.com/wkka5h.jpg

drap
20 april 2008, 19:49
HET IS TOCH! TOCH IS HET! NIET TOG!!!! STELLETJE KUTPUBERS MET JE TOG!!!

Zonder gekheid, hoe moeilijk kan het zijn.

josszee
20 april 2008, 19:52
HET IS TOCH! TOCH IS HET! NIET TOG!!!! STELLETJE KUTPUBERS MET JE TOG!!!

Zonder gekheid, hoe moeilijk kan het zijn.

Ok?? WAt wil je daar nu weer mee zeggen?

drap
20 april 2008, 19:53
Dat 'tog' een ongelooflijk domme rage is... Zoiets schrijf je toch niet expres man, dat lijkt echt (niet egt) dom.

Heb ik je nu overtuigd?

Sterik
20 april 2008, 19:56
Dat 'tog' een ongelooflijk domme rage is... Zoiets schrijf je toch niet expres man, dat lijkt echt (niet egt) dom.

Heb ik je nu overtuigd?

ja, dus nu kan je weer gitaar gaan spelen ;)

Squier4ever
20 april 2008, 19:58
sorry josszee maar ik vind dit een kansloos topic met een kansloze vraag, die overigens al heel vaak voorbij is gekomen, daarom moet ik met bass blom meegaan:

http://hetgelegevaar.nl/slotjegraag.jpg

bass blom
20 april 2008, 20:56
laat ons in koor roepen:
KOOP DE STRAT.
JE HEBT ONS OVERTUIGD.

zo, dan zijn we daar klaar mee :strat:

Dirkdewaard
20 april 2008, 21:43
Dus je hebt niet eens een Les Paul geprobeerd?



Geen wonder dat je je keuze nog niet hebt gemaakt....



(ik zou altijd voor de tele gaan als ik zou moeten kiezen uit dit rijtje....)

Aimé
20 april 2008, 21:58
Djeez wees eens vriendelijker zeg...alsof jullie nooit gekweld werden door keuzes. Wedermaal, ga voor de strat. Als je eenmaal je tele hebt, en je wilt er direct je bigsby op...ik ken je niet, maar heb dat zelf al eens willen doen (in een andere situatie) maar vanaf ik de gitaar in men handen kreeg, wilde ik er niets meer aan veranderen. (na verloop van tijd dan weer wel).

Strat, dus.

josszee
20 april 2008, 22:42
Dus je hebt niet eens een Les Paul geprobeerd?



Geen wonder dat je je keuze nog niet hebt gemaakt....



(ik zou altijd voor de tele gaan als ik zou moeten kiezen uit dit rijtje....)


Ik heb al een les paul en dat is en blijft de oergitaar!! maar een goede allrounder is ook leuk het moet niet altijd hard zijn... En wat is er beter dan een strat (of tele) om jimi hendrix te spelen? Ok volgens mij heb ik mezelf ook een beetje overtuigd. het word dus waarschijnlijk de strat als nog iemand iets kwijtwil.... ga je gang maar hou nutteloze dingen voor julie want daar zijn we niets mee!!!

TimmU
20 april 2008, 22:51
wacht, je wil overtuigd worden.


Ik speel op een strat.

en , een Telecaster is de oergitaar, niets geen lp.

hesse
21 april 2008, 11:44
Gewoon de tele nemen. En anders ook andere dingen testen he. Je hebt niet eens Ibanez getest, of totaal andere merken (Indie bv).
Eneuhm, een Tele is toch wel de oergitaar, niet de les paul :)

Kim Wilson
21 april 2008, 11:59
Meest veelzijdig: Tele
Rocken en scheuren: Tele
Lekker jazzen: Tele
Mooiste uiterlijk: Tele
Stoerste gitaar: Tele

Kortom, koop een Les Paul, dan een Strat en kom er uitelindelijk achter dat dat ook in één keer had gekund. Tele dus. :)

Snuiter
21 april 2008, 12:01
*telecaster custom (1 hb in de nek 1 single coil in de bridge)---> heeel heel erg fijne gitaar!!
*classic 70 strat (bijna dezelfde waar jimi hendrix op speelde wit en maple fingerboard)----> ik ben een jimi hindrix fan en vond hem ook heel erg lekker spelen.
*gretsch hollowbody (electromatic ik weet eig niet de welke maar de meest standard die heel veel mensen hebben!!)----> heel erg fijne gitaar




*telecaster custom (1 hb in de nek 1 single coil in de bridge)---> heeel heel erg fijne gitaar!!

Het lijkt me in ieder geval duidelijk waar jouw voorkeur naar uitgaat...

pupanus1
21 april 2008, 12:20
ik begin een beetje josszee moe te worden, hebben meer mensen hier last van?

Je wil toch elke dag wat anders ene dag wil je de Tele, dan weer de Strat, dan weer de Tele, dan weer de Strat.

Whats the fuckin point, spijt krijg je sowieso wel :D

josszee
21 april 2008, 17:30
ik koop ze zeker alletwee welke eerst ?


Heb net even een mooi ruilvoorstel gekregen met een baja tele.....

Kim Wilson
21 april 2008, 19:43
ik koop ze zeker alletwee welke eerst ?


Heb net even een mooi ruilvoorstel gekregen met een baja tele.....
Doen!! Topgitaren voor weinig. Ik heb hem zelf ook, en ik verbaas me er nog steeds over hoe goed dat ding is.

Dirkdewaard
21 april 2008, 20:29
Meest veelzijdig: Tele
Rocken en scheuren: Tele
Lekker jazzen: Tele
Mooiste uiterlijk: Tele
Stoerste gitaar: Tele

Kortom, koop een Les Paul, dan een Strat en kom er uitelindelijk achter dat dat ook in één keer had gekund. Tele dus. :)

Net een tienkamper, die kan ook niets echt goed..... ;) :)

Kim Wilson
21 april 2008, 20:37
Net een tienkamper, die kan ook niets echt goed..... ;) :)
Het verschil met een tienkamper is dat een Tele in (bijna) alles echt goed is. :)




(mijn voorkeur voor een Tele begint obsessief te worden, of niet? :chicken: )

Merijnvdb
21 april 2008, 20:39
*gretsch hollowbody (electromatic ik weet eig niet de welke maar de meest standard die heel veel mensen hebben!!)----> heel erg fijne gitaar


zijn egt zo mooi he :D

rickert
21 april 2008, 20:39
Die tele's toch, het zijn net firebirds!

Dirkdewaard
21 april 2008, 20:39
Het verschil met een tienkamper is dat een Tele in (bijna) alles echt goed is. :)




(mijn voorkeur voor een Tele begint obsessief te worden, of niet? :chicken: )

Eigenlijk ben ik jaloers op je.... Ik zit met 10 gitaren thuis :)