PDA

View Full Version : Boss AD-8 meenemen uit VS?



Acousticaster
20 april 2008, 12:49
(Weet niet of dit het juiste subforum is, zo niet, verplaats 'm gerust)

Na lang zoeken en proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Boss AD-8 (http://www.musicpascher.com/boutique/images/BOSS/EFFETS/Boss_AD-8_M.jpg) ga kopen. Nou kost het beestje in Nederland en de meeste Europese sites rond de € 350,-. Nu wil het geluk dat ik over een maandje 4 weken in de States ben, en dat een muziekzaak in New York dat kastje ook heeft voor het luttele bedrag van 295 dollar (nog geen 200 euro). Uiteraard wil ik 'm dus vanuit Amerika meenemen, maar gaat dat zomaar? Zo weet ik dat amps te maken hebben met een ander voltage, geldt dat voor dit voor de Boss ook? Moet ik 'm aangeven bij de douane en hoeveel extra gaat me dat dan kosten? etc. etc. Dus wie er ervaring heeft met het persoonlijk importeren, reply!

Dirk_Hendrik
20 april 2008, 12:56
Gaan we weer. Een search op douane gaat je ook een hoop vertellen.

Voltage.
Het ding werkt met een afapter. Je zult dus een andere adapter moeten scoren die converteert van 220 i.p.v. 110 volt.

Aangeven.

Je hebt 2 keuzes:
1) aangeven en importheffing betalen. Je kunt van tevoren uitrekenen of het dan nog rendabel is dat ding vanuit de US te importeren.
2) Doorlopen en hopen dat je baggage niet gecontroleerd wordt. Als het goed gaat loop je zo door en heb je je heffingen ontlopen. Als je gecontroleerd wordt moet je je heffingen en een boete betalen. De keuze is aan jou. Ik heb m'n strat afgelopen oktober op die manier meegenomen en van tevoren geaccepteerd dat ik kans liep op een boete en dus ook bereid was die te dokken. Ik ben gelukkig zo doorgewandeld.

Acousticaster
20 april 2008, 13:12
...
2) Doorlopen en hopen dat je baggage niet gecontroleerd wordt. Als het goed gaat loop je zo door en heb je je heffingen ontlopen. Als je gecontroleerd wordt moet je je heffingen en een boete betalen. De keuze is aan jou. Ik heb m'n strat afgelopen oktober op die manier meegenomen en van tevoren geaccepteerd dat ik kans liep op een boete en dus ook bereid was die te dokken. Ik ben gelukkig zo doorgewandeld.

En als je nou alles van dozen, boekjes en bonnetjes weggooit?

MarkV
20 april 2008, 13:43
En als je nou alles van dozen, boekjes en bonnetjes weggooit?

Dan moet je eigenlijk nog steeds kunnen bewijzen dat je het al had op de heenreis. Maar goed, zo'n AD-8 past wel in je koffer. De kans dat ze je dan aanhouden bij de douane is een stuk kleiner. Met een gitaar koffer / gigbag loop je natuurlijk veel meer in de kijker.