PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht , graag meningen hierover ;)



bickb
20 april 2008, 07:37
Ik speel nu zo'n 3 weken met een nylon-snarige gitaar en vond het wel tijd worden om een staalsnarige te kopen.

Nu heb ik deze gekocht > http://www.souman.nl/index.php?id=10&pageFrom=75&product_id=304

Een vriend van me zei dat dit een goede beginnersgitaar is , maar nu zou ik graag willen horen wat jullie ervan vinden.

b.v.d

grayfink
20 april 2008, 10:20
Ik heb van een vriend gehoord dat het een goede beginnersgitaar is :)

ff serieus, Richwood heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding dat komt vooral door de lage prijs. En meningen van anderen zijn niet zo interessant. Belangrijker is dat je er zelf tevreden mee bent.

epiphone4life
20 april 2008, 11:32
denk dat je beter voor een yamaha f310 kunt gaan..
kwalitatief gezien dan..
zou m in ieder geval even proberen.

guitartub
20 april 2008, 11:41
denk dat je beter voor een yamaha f310 kunt gaan..


Als ik het goed lees heeft de TS reeds gekocht en wil hij weten of hij het goed heeft gedaan. Tsja, wat dat aangaat ben ik het met het eerste reply eens ..als hij er maar blij mee is.. . Misschien kun je uit de vraagstelling opmaken dat hij twijfelt. Als je wat langer op dit forum zit dan zie je dat vele forummers aanraden om eerst zoveel mogelijk uit te proberen.

Pais
20 april 2008, 11:58
Als je net 3 weken speelt, zou je dan het kaf van het koren kunnen scheiden? Dat kon ik niet toen ik zolang speelde! Gitaren proberen had voor mij toen geen zin.

Als je van tevoren deze vraag had gesteld, had je vermoedelijk het advies gekregen om een gitaar te kopen in een prijsklasse rond de 200 euro omdat gitaren dan vaak een massief bovenblad hebben wat over het algemeen beter klinkt. Maar in deze prijsklasse is het vast een prima gitaar.

Pais
20 april 2008, 12:01
denk dat je beter voor een yamaha f310 kunt gaan..
kwalitatief gezien dan..
zou m in ieder geval even proberen.


Nou, zo te horen ben je een echte kenner :dontgeti: :



nou was mijn vraag of ik die dingen waarmee je een gitaar stemt, bovenaan de hals, niet kun vervangen door nieuwere,betere. zeg maar die draaidingen, weet zo niet hoe ze heten.

--=HANS=--
20 april 2008, 12:11
Touché

:seriousf:

thehulk87
20 april 2008, 12:15
Souman is goeie winkel :dance:

Ik ben destijds zelf ook begonnen met de Richwood RD-12, en ik vind het een prima gitaartje, ik heb hem nog steeds, en er komt een prima geluid uit. Zeker als je er Elixersnaren opgooit. Absoluut goeie gitaar om mee te beginnen dus!

blindfaith85
20 april 2008, 12:35
Let ni te veel op adviezen, neem de gitaar war je verliefd op bent. Je kan wel op adviezen afgaan maar als het niet de gene is waar van je denkt wow dan word het ook nik, al vinden andere mischien een andere gitaar beter. Gaat om wat bij jou goed voelt, en dat speelt ook beter bij jezelf, anders blijf je altijd hebben had ik die andere maar gedaan.

bickb
20 april 2008, 12:44
Nja het wordt mijn eerste eigen gitaar ;) eerst 3 weken op die van mn pa gespeeld en ik ben blij te horen dat het een goede aanschaf is :P

Ik krijg hem btw maandag pas dus moet nog horen hoe die klinkt :noob:

sanderz
20 april 2008, 16:06
Zeker als je er Elixersnaren opgooit. Absoluut goeie gitaar om mee te beginnen dus!

4 á 5 x snaren vervangen en je hebt een tweede exemplaar, inclusief snaren ;)

TS: wat is een goede gitaar? Het ding moet doen wat jij wilt, wanneer jij dat wilt. Dan is ie goed.

Klank kun je waarderen wanneer je wat meer ervaring opdoet, maar tot die tijd lijkt mij het allerbelangrijkste dat je er 'lekker' (lelijk woord, maar ik vind zo snel geen alternatief) en, voor zover mogelijk, probleemloos op speelt.

Stelregel is, als ik het goed begrijp: "zolang het geen Stagg is, is er hoop." ;)

richwoodplayer
26 mei 2008, 22:15
ik heb zelf de richwood rd-12-cebk komt bij mij rpima geluid uit!
en ik vind hem lekker spelen
voor mij een prima gitaar :p