PDA

View Full Version : Nieuwe backup plank!



dano
20 april 2008, 00:02
ff crossposten vanuit het lespaul topic:)

Vanmiddag een tweedehandss witte plank aangeschaft!!!

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/white1.jpg

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/white2.jpg

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/white3.jpg

het is trouwens iets van een custom shop limited edition ofzo? Kan alleen niks er over terugvinden, serienummer ook niet echt: EE06869108 Heeft iemand meer informatie? Ik kom alleen de gewone custom's van epiphone tegen (met slagplaat, bij mijne heeft er nooit een op gezeten en heeft ook geen schroefgaatjes)...

Op de achterkant staat Custom shop limited edition en dan een silhouet van iets dat op zakk wylde lijkt:P Zal daar ook eens een foto van maken.

pannekoek
20 april 2008, 00:39
mooie plank!!! maar zet er z.s.m een zwarte slagplaat op! :blast:

Sinner1980
20 april 2008, 02:02
Huh?! Slagplaat??? Bah!! Doodzonde, ik weet het niet maar het meerendeel van de gitaristen die ik ken vinden een slagplaat afschuwelijk(inclusief ikzelf).
Kan me goed voorstellen dat je hem lekker zo laat, zonder zo'n mal slagplaatje.
Niks mooier als een lekker besleten, geleefde gitaar. Ik heb mn Gibson les paul standard ook besteld zonder slagplaat, maandag komt ie binnen en als er een plaat opzit krijgt ie van mij meteen weer een enkeltje Duitsland :confused:

Luke-wannabe
20 april 2008, 10:24
Huh?! Slagplaat??? Bah!! Doodzonde, ik weet het niet maar het meerendeel van de gitaristen die ik ken vinden een slagplaat afschuwelijk(inclusief ikzelf).
Kan me goed voorstellen dat je hem lekker zo laat, zonder zo'n mal slagplaatje.
Niks mooier als een lekker besleten, geleefde gitaar. Ik heb mn Gibson les paul standard ook besteld zonder slagplaat, maandag komt ie binnen en als er een plaat opzit krijgt ie van mij meteen weer een enkeltje Duitsland :confused:
Kwestie van 2 schroefjes, vriend..

Mitch
20 april 2008, 10:34
Als je geen schroefgat in de body wil is het een ander verhaal ;)

hendrix2
20 april 2008, 10:51
Ah, ik heb die schroefgaatjes bij mijn (ex) les paul opgevuld met een soort was die ik eerst in het zelfde kleur had gedaan. Je moest heel dicht bijkomen omdat te zien!

Geile gitaar hoor Dano. Wit is cool!

dano
20 april 2008, 13:20
er zitten hier zelfs geen gaatjes in! M'n andere les paul is ook zonder dus ben ook meer een zonder man!

Sinner1980
20 april 2008, 13:26
er zitten hier zelfs geen gaatjes in! M'n andere les paul is ook zonder dus ben ook meer een zonder man!

Kijk, dat zijn uitspraken! Weg met die slagplaten! ;)

Sinner1980
20 april 2008, 16:25
Maarre...is dat een beetje lekker spelen op zo'n Epiphone of niet? Mn neef heeft geen 'Gibson centen' en wil waarschijnlijk ook een Epi kopen :???:

Luke-wannabe
20 april 2008, 16:31
Als je geen schroefgat in de body wil is het een ander verhaal ;)
Vind ik wel een beetje pussy eerljk gezegd.

Lexvandoef
20 april 2008, 16:59
Vind ik wel een beetje pussy eerljk gezegd.

haha hoezo, hij bestelt een nieuwe gitaar, zonder slagplaat, dus zonder schroefgaten.

Ik vind met slagplaat trouwens mooier :dontgeti:

Sartsj
20 april 2008, 17:02
Ik heb een honeyburst LP welke wel met zo'n cremekleurige slagplaat was, maar na een paar weken kon ik dat ding toch echt niet meer aanzien, dus heb ik hem er afgehaald. Wellicht dat ik nog eens een transparante slagplaat ga maken van plexi (ik heb het pas al geprobeerd, maar hij was niet helemaal netjes)..
Of weet er iemand toevallig of er ergens transparante slagplaten te krijgen zijn?

Maargoed, die LP van de TS is zeker mooi, maar ik ben zelf niet zo'n van die witte LP's..

Sami
20 april 2008, 17:19
hele vette gitaar!!!!! gefeliciteerd!!!!

Squier4ever
20 april 2008, 19:41
Maarre...is dat een beetje lekker spelen op zo'n Epiphone of niet? Mn neef heeft geen 'Gibson centen' en wil waarschijnlijk ook een Epi kopen :???:

wat een achterlijke smiley bij die post, epiphones zijn meer dan prima gitaren voor het geld. zeker met een setje andere pups er in zijn het gitaren die af en toe menig gibson er uit blazen....

Jimwoud
20 april 2008, 19:58
Hey buur,

Mooi gitaartje hoor, dacht dat je een nieuwe custom had gekocht. Lekker zonder slagplaat inderdaad, kom hem binnenkort wel even checken!

Luke-wannabe
20 april 2008, 20:36
haha hoezo, hij bestelt een nieuwe gitaar, zonder slagplaat, dus zonder schroefgaten.

Ik vind met slagplaat trouwens mooier :dontgeti:
Nee als je gaat zitten miepen om 2 schroefgaatjes bedoel ik..

dano
20 april 2008, 20:41
Hey buur,

Mooi gitaartje hoor, dacht dat je een nieuwe custom had gekocht. Lekker zonder slagplaat inderdaad, kom hem binnenkort wel even checken!

hej buur geen nieuwe nee, maar ben er nou nog steeds niet achter wat voor een custom het is, het is geen normale want die hebben zwarte slagplaten! En bij de mijne zit er niets op,m ook geen schroefgat..

Ik heb net voor het eerst gespeeld live met deze gitaar, en hij houdt zich erg goed staande, denk dat ik nog wel wat andere elementjes erin gooi, deze klinken wat dunnetjes. Ik zit te denken aan SD59ers erin maar sta open voor suggesties!

Moet hem ook nog ff goed afstellen.

Levitation
20 april 2008, 21:33
Hehe, misschien is het wel een fake.

Grapje natuurlijk, hoewel het me wel opvalt dat die volumeknoppen op een vreemde plek staan.

Enfin ja, op die van mij staan ze in elk geval niet op diezelfde plaats, maar dichter naar de brug toe.

Sinner1980
20 april 2008, 23:02
wat een achterlijke smiley bij die post, epiphones zijn meer dan prima gitaren voor het geld. zeker met een setje andere pups er in zijn het gitaren die af en toe menig gibson er uit blazen....

Oh jee, ik wist niet dat je boos werd... Ik heb om aardig wat Gibsons gespeeld maar nog nooit een Epi gecheckt dus vandaar de vraag, in ieder geval bedankt voor je antwoord en die smiley vind ik best leuk trouwens :???: kijk nou toch zelf s...best lief :seriousf:

Orpheo
20 april 2008, 23:38
het is trouwens iets van een custom shop limited edition ofzo? Kan alleen niks er over terugvinden, serienummer ook niet echt: EE06869108 Heeft iemand meer informatie? Ik kom alleen de gewone custom's van epiphone tegen (met slagplaat, bij mijne heeft er nooit een op gezeten en heeft ook geen schroefgaatjes)...

Op de achterkant staat Custom shop limited edition en dan een silhouet van iets dat op zakk wylde lijkt:P Zal daar ook eens een foto van maken.

dat niemand hier iets over zegt... Ik ken maar 1 'soort' les pauls die de zakk wylde silhouette hebben met customshop limited edition, en dat zijn 'neppe' epiphones, van vrienden als musoland enzo

Lexvandoef
20 april 2008, 23:40
dat niemand hier iets over zegt... Ik ken maar 1 'soort' les pauls die de zakk wylde silhouette hebben met customshop limited edition, en dat zijn 'neppe' epiphones, van vrienden als musoland enzo

Ja maar die hebben dan weer een gibson headstock.

Orpheo
21 april 2008, 00:09
Ja maar die hebben dan weer een gibson headstock.

de gibson-klonen ja, de epi-klonen niet. ja, ze klonen nu ook al epi's.

pannekoek
21 april 2008, 00:16
de gibson-klonen ja, de epi-klonen niet. ja, ze klonen nu ook al epi's.
dat is pijnlijk als het blijkt dat je een japanse kopie in je bezit heb ipv de gehoopte epi,

tja toch maar een normale epi lp custom alpine white *met slagplaat*

Lexvandoef
21 april 2008, 00:24
de gibson-klonen ja, de epi-klonen niet. ja, ze klonen nu ook al epi's.

Pfff, dat lijkt me zo niet rendabel voor hun. Moeten ze zelf maar weten :seriousf:

pannekoek
21 april 2008, 00:26
Pfff, dat lijkt me zo niet rendabel voor hun. Moeten ze zelf maar weten :seriousf:

ja, lijkt me een beetje onlogisch, zet er gewoon een gibson logotje op*

maarja, een goedkope epi klinkt geloofwaardiger dan een goedkope gibson

Orpheo
21 april 2008, 00:42
Pfff, dat lijkt me zo niet rendabel voor hun. Moeten ze zelf maar weten :seriousf:

niet als je het verkoopt als een echte epi :D volgens mij worden de kloons ook gemaakt in de epi-fabrieken...

dano
21 april 2008, 12:03
hmmm mafheid, ahwell hij speel lekker en heeft een fijne sound dus ik ben blij:)

E-J
21 april 2008, 12:40
Hee Dano,
Mooie gitaar! Witte Les Paul zijn zowieso altijd al heel mooi om te zien. En nu hopen dat 'ie snel vergeeld :)

episua
21 april 2008, 13:19
dat niemand hier iets over zegt... Ik ken maar 1 'soort' les pauls die de zakk wylde silhouette hebben met customshop limited edition, en dat zijn 'neppe' epiphones, van vrienden als musoland enzo

Inderdaad! Sorry om het te zeggen, maar dit is niet een echte epiphone. Vorm e.d. wijkt ook af.

Levitation
21 april 2008, 13:48
Nuja, tis in ieder geval wel een vorm van bedrog.

Hoeveel heb je ervoor betaald als ik mag vragen?
Hier kan je een zaak van maken...

Ik was er maar wat mee aan't sollen, maar maken ze nu echt ook al epiphones na??? Manman...

Cerberus
21 april 2008, 13:59
Epiphone Serial Number Prefixes:
DW = DeaWon (China)
EA = Gibson/QuingDao (China)
EE = Gibson/QuingDao (China)
I = Saein (Korea)
MC = Muse (China)
R = Peerless (Korea)
S = Samick (Korea)
SJ = SaeJung (China)
U = Unsung (Korea)
B = Bohemia (Czech Republic)
F = Fuji Gen Gakki (Japan)
T = Terada Gakki Seisakusyo (Japan)