PDA

View Full Version : Lexicon MPX-G2 kapot?



Sj03rd
19 april 2008, 19:19
Heb sinds kort een mpx-g2. Was er erg blij mee totdat ie eergisteren raar begon te doen. De pre-amp van mn head hangt zeg maar in de loop van de lexicon. Als ik op het lead kanaal van mn amp speel hoor ik er een clean geluid doorheen wat door de lexicon komt. (Zonder lexicon is het namelijk niet zo...). Iemand die dit ook weleens heeft gehad/gehoord?

paulusdeBKB
19 april 2008, 22:33
Ik heb nog nooit een Lexicon gehad, maar uit wat je beschrijft maak ik op dat de loop in je Lexicon parallel geschakeld is. Kijk eens of je die kunt omzetten naar serieel. Kan dat niet, zorg dan dat de parallelle loop op 100% 'wet' staat (of 'mix', terminologie wil nog wel eens wisselen van merk tot merk).

vincent136
19 april 2008, 23:56
Ik heb de MX-200 en daarin kun je diverse dingen instellen, zo ook de routing. Zorg dat je de routing mono gebruikt. Tevens moet je in de gatne houden of ze wel op dry/wet staan, enz.. even uitzoeken en de handleiding erbij pakken, dat helpt ook goed.

kokeleko
20 april 2008, 10:16
Heb je misschien de "Insert" uit staan?

Sj03rd
20 april 2008, 23:14
insert staat gewoon aan...
het vreemde is dat ik niets veranderd heb. Heb m paar dagen geleden gebruikt met een gig en wilde er nog ff wat dingen aan veranderen voordat ik weer moest spelen en toen kreeg ik dus dit. Zou vreemd zijn als ie zelf dingen heeft veranderd....maargoed, toch ff checken inderdaad!

kokeleko
26 april 2008, 17:21
Doet ie et alweer?

Sj03rd
27 april 2008, 02:46
vanmiddag heel ff geprobeerd met mn ENGL amp en toen deed ie het ineens weer wel goed. heel vaag. Had geen tijd om te proberen met mn HOOK maar daar kan het toch haast niet aan liggen. De hook werkt overigens prima met mn pedalboard dus das vaag.....deze week te druk met spelen maar daarna maar weer ff proberen....

Chiel
14 augustus 2008, 16:29
Beetje oude koeien misschien, maar heb je 'm weer werkend gekregen? Op m'n CAE werkt het ding perfect maar op de Hook heb ik echt major tonesuck (enorm veel dynamiek verlies). Impedantie probleempje of iets dergelijks?