PDA

View Full Version : Esp Ltd Ec50



The Mess
19 april 2008, 18:40
Wat weten jullie van deze gitaar af?
Ik ben mezelf een beetje aan het oriënteren op een mogelijke nieuwe gitaar, en dit ziet er toch wel aantrekkelijk uit!
Ik hoor het graag!

http://www.espguitars.com/images/guitars/ec-50_2TB.jpg

Luke-wannabe
19 april 2008, 18:57
Wat weten jullie van deze gitaar af?
Ik ben mezelf een beetje aan het oriënteren op een mogelijke nieuwe gitaar, en dit ziet er toch wel aantrekkelijk uit!
Ik hoor het graag!

http://www.espguitars.com/images/guitars/ec-50_2TB.jpg
Ik ken de gitaar niet echt, maar ik vind gitaren met 24 frets altijd onzin, want het hals-element zit iets naar achteren, waardoor het niet meer echt reageert als een 'halspu'. Ik zou eerder voor een Epi ofzo gaan.

hendrix_appendix
19 april 2008, 19:07
Ik hoor zelden goede verhalen over de goedkope EC's, slechte pu's/nekafwerking. Ik zou doorsparen, of een epiphone LP standard kopen.

YannickH
19 april 2008, 20:14
ik heb hem uitgetest en hij speelde wel goed.vergeleken met mijn kh-602 was het wel minder:p
hij de ec 50 blijft ook redelijk lang gestemd staan.
ik vind het een heel goede gitaar voor weinig geld.
echt zijn geld waart!

de pickups zijn wel minder.voor deze gitaar heb je wel een redelijke amp nodig...

andoni
19 april 2008, 20:43
ESP/LTD wordt pas interessant boven de 400-serie. De rest heeft beduidend slechtere hardware voor een prijs die niet heel veel lager is.

break_of_silence
20 april 2008, 21:38
Ik speel zelf op een zwarte EC-50.
Deze is nog voorzien van de oude pick-ups. (LH100 geloof ik dan)
Ik vind het een aardige plank voor zn geld.
Natuurlijk is een 400-serie beter, maar daar betaal je ook voor.
De gitaar blijft behoorlijk lang op stemming en speelt, mits degelijk afgesteld, goed.
De humbuckers doen hun werk goed.
In het begin had ik een input die steeds losraakte, dit was eenvoudig te verhelpen.

Voor dát geld ben ik er zelf in ieder geval tevreden over.

The Mess
21 april 2008, 20:52
Gemengde reacties zo te horen, voor dat geld misschien dan toch maar eens naar een LC gaan kijken...

pannekoek
21 april 2008, 23:01
ik zou persoonlijk niet voor een goedkope ltd gaan, er zijn genoeg andere leuke beginnersgitaren, epiphone, squier, london city, mijn peavey rotor exp, etc etc etc

YannickH
22 april 2008, 18:26
De london city telecaster beviel me meer dan de ec50
dus als je zou kiezen tussen die2 zou ik voor de lc gaan..