PDA

View Full Version : wie kent dit? Vox Shadow Gitaar?



rafas
19 april 2008, 18:24
Hallo,

Ik heb viavia een gitaar geruild tegen een oude (misschien niet eens werkende buitenboord motor)
Nu ben ik de trotse bezitter van een Vox Gitaar.
Model Shadow, gebouwd door JMI in engeland.
Na enig research ben ik erachter dat ie begin 60er jaren moet zijn.
Toen ik m kreeg was i gitzwart van de roet, de element enorm ranzig en zat er een coax plug als output op. De roet kwam omdat het pand naast dat waar deze gitaar instond compleet is afgebrand.

Ik heb m helemaal schoongemaakt, de hals is kaarsrecht en de elementen zijn weer als nieuw, ook heb ik er een nieuwe output in gemaakt (hetgeen nogal moeilijk was want de gitaar is maar 30mm dik.....)

Weet iemand meer van dit merk? type? of iets? Hij speelt als een zonnetje (vooral die hals is smooth!) en het geluid is subliem!

Er is nog een maar.... ik denk dat er nieuwe fretten op moeten en er zit niks om de snaren te intoneren? er mist een brug of iets (ik ken die termen niet zo)

op e-bay staat eenzelfde gitaar die wel dat bruggetje heeft bij de tremolo unit.. kan je dat los kopen? hoe heet dat? de ebay advertentie (http://cgi.ebay.co.uk/VERY-RARE-EARLY-1960S-VOX-SHADOW-JMI-ELECTRIC-GUITAR_W0QQitemZ250236635768QQcmdZViewItem)

Kan iemand me helpen aan meer info?