PDA

View Full Version : Dire Straits - Sultans of Swing



M@rtijn
19 april 2008, 17:37
Hey,

Ik heb net mijn eerste opname gemaakt. Het is nog lang niet perfect maar ik ben er redelijk blij mee (echt helemaal tevreden zal ik nooit worden, ik hoor toch steeds iets fouts in mijn opnames. Ben eigenlijk een beetje een miereneuker met opnemen). Er zitten een paar schoonheidsfoutjes in (als ik opneem maak ik altijd fouten en ik heb geen zin om het nog 30 keer over te doen :chicken: )en de timing is volgens mij niet perfect, maar dat komt omdat ik eerst de solo heb opgenomen en pas achteraf de backingtrack eronder heb gezet. (Ik krijg het in Audacity niet voor elkaar om mijzelf te horen :S)

Het gaat om de eerste solo van het nummer Sultans of Swing (2e solo post ik ook binnenkort)

Ik gebruik een Epiphone Les Paul Standard Plus en een Pocket POD rechtstreekt in mijn laptop.

Dit is hem: Eerste Solo - Sultans of Swing (http://members.home.nl/martijn.gijselaar/Dire%20Straits%20-%20Sultans%20of%20Swing.mp3)

Btw. ik speel nu zo'n anderhalf jaar gitaar waarvan bijna een jaar elektrisch, graag zou ik willen weten van jullie of het een beetje klinkt?

Groetjes Martijn

EDIT:
Ik heb een nieuwe versie gemaakt, deze is hier de beluisteren (http://members.home.nl/martijn.gijselaar/Martijn%20Gijselaar%20-%20Sultans%20of%20Swing.mp3)

bass blom
19 april 2008, 17:41
voor anderhalf jaar is het echt heel netjes!

Petekay
19 april 2008, 17:53
wauw, ik vind het erg goed klinken! ben benieuwd hoe het klinkt als je dit op een strat zou spelen.

Ja stom he, dat heb ik trouwens ook. Speel je je song, gaat alles goed ,maar al ga je opnemen gaat het 100x mis.

Riky
19 april 2008, 18:15
best indrukwekkend!! Timing is heel soms niet helemaal ok idd, maar ik vind echt heel goed! Helemaal voor 1.5 jaar!

M@rtijn
19 april 2008, 18:22
Bedankt voor jullie positieve reacties, hier ben ik erg blij mee!

@Petekay: Ik heb het ook geprobeerd om op mijn merkloze strat te spelen maar daar klinkt het erg "leeg" mee, het zal wel beter klinken als er andere elementen in zittten. Daarom heb ik het ook op mijn LP gespeeld.

EdO_
19 april 2008, 18:22
Inderdaad best goed!

Jezelf horen in audacity doe je als volgt:
Bewerken - Voorkeuren (of Edit - Preferences) en dan onderaan het vinkje bij "softwarematig playthrough" aanvinken.

Ofzo. Of bedoelde je dat niet? :P

M@rtijn
19 april 2008, 18:24
Dankje, dat bedoelde ik inderdaad maar ik heb ergens gelezen dat het slecht is voor je recording? Ik zal er wel eens mee experimenteren.

Riky
19 april 2008, 19:08
ik vind het mega irri..... loop bij miet gelijk met wat ik speel

meul
19 april 2008, 20:23
hey martijn,

ik vind het zeker goed klinken voor de tijd dat jij nu gitaarspeelt.
en eigenlijk ook zonder dit in overweging te nemen ;-)

Sterik
19 april 2008, 22:44
eindelijk, weer eens iets anders dan metal, lang leve dire straits :strat: , en nog goed gespeeld ook
in ieder geval, goed gespeeld, (maar dat zei ik al), je hebt de juiste feel wel ongeveer te pakken, iets meer slides, vibrato en die gedempte noten (die zo ontzettend heerlijk zijn), en je bent er
ook zou het tof zijn als je wat vibrato in je bends stopt, bijvoorbeeld bij die eerste bend, langzaam benden, en als je er bent, een snelle vibrato
lekkere sound heeft je gitaar ook
nu de tweede solo :blast:

paulusdeBKB
20 april 2008, 00:12
eindelijk, weer eens iets anders dan metal, lang leve dire straits :strat: , en nog goed gespeeld ook
in ieder geval, goed gespeeld, (maar dat zei ik al), je hebt de juiste feel wel ongeveer te pakken, iets meer slides, vibrato en die gedempte noten (die zo ontzettend heerlijk zijn), en je bent er
ook zou het tof zijn als je wat vibrato in je bends stopt, bijvoorbeeld bij die eerste bend, langzaam benden, en als je er bent, een snelle vibrato
lekkere sound heeft je gitaar ook
nu de tweede solo :blast:

Pfff, praat je in bed ook zo? :hippie: ;)
"Ja, lekker! je hebt de juiste feel wel ongeveer te pakken, iets meer speeksel, vibrator erbij en die gedempte noten van me (die zo ontzettend heerlijk zijn), en je bent er
ook zou het tof zijn als je die vibrator in m'n bends stopt, bijvoorbeeld bij die eerste bend, langzaam benden, en als je er bent, een snelle vibrato
lekkere geluidjes maak je ook
nu nog een keer"

Dat gezegd hebbende: ik vind het echt ontzettend knap dat je al zo goed speelt na anderhalf jaar! Als je in dit tempo blijft doorontwikkelen, word je een hele goeie!

M@rtijn
20 april 2008, 11:13
Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal! Ik heb vanochtend een nieuwe versie gemaakt en volgens mij is deze beter qua timing en ik heb een "vibrator in mijn bends" gestopt :seriousf:

Nieuwe Versie (http://members.home.nl/martijn.gijselaar/Martijn%20Gijselaar%20-%20Sultans%20of%20Swing.mp3)

Sonno
20 april 2008, 14:39
Klinkt zeker lekker voor iemand die pas anderhalf jaar speelt. Toch een paar puntjes van kritiek:

Probeer wat meer de nadruk te leggen op de aanslag van de noten, zoals je het nu speelt klinkt het een beetje emotieloos.
Let op je timing, je wilt net iets te snel.
Let op je bends, de eerste was niet helemaal zuiver.

Voor de rest:
RE-SPECT!!!