PDA

View Full Version : Warmoth



Static-M
17 februari 2003, 14:50
Geachte makkers en maatjes :razz:,

Heeft iemand ervaring met het laten opsturen van zooi door Warmoth, ging dat allemaal goed en hoeveel belasting kwam er nog bij?

Bij voorbaat dank en redelijk hoogachtend,

Static-M
:grin:

fred dons
17 februari 2003, 15:28
ik heb iets van 20 warmoth gitaren dus je kunt wel zeggen dat ik een fan ben.
de laatste neck die ik besteld heb was USD 180 daar kwam EUR 40 btw en invoerrechten bij
en het vervoer met UPS was dachtik zo'n +/- USD 50,00
voor een body zal je ongeveer het zelfde kwijt zijn (als ze gelijk besteld ben je natuurlijk maar 1 keer postage kwijt)

urezna
19 februari 2003, 13:18
Zijn er nou nog specifieke dingen waar je op moet letten als je via Warmoth een gitaar gaat bouwen? OF is het domweg aan elkaar schroeven, afstellen en spelen maar? (even afgezien van zaken als de finish etc)

ik ben nl ook geïnteresseerd om zoiets eens te gaan doen.

fred dons
19 februari 2003, 16:31
het enige waar je op moet letten is dat je de schaal lengte van de body afstemt op die van de hals (warmoth heeft de gibson en fender schaallengte en die kun je niet door elkaar gebruiken)
verder moet je zelf de gaten in hals boren
voor de bevestiging
voor de rest is het redelijk simpel

urezna
20 februari 2003, 10:25
hmmm, geinig... ik heb al volop ideeen... zo'n gecko bass lijkt me wel wat, of een double neck met 12 en 7 snaren ofzo... maar met mijn ideeen wordt het al wel gauw kostbaar, ik wil dan ook piezo bijvoorbeeld... effe sparen nog, wie weet beginnen met een eenvoudige bas, lijkt me leuk om er bij te doen...

hansoonk
25 april 2003, 11:27
Even een oud onderwerp nieuw leven in blazen, maar ik moet toch even een goede ervaring met Warmoth kwijt. Ik had spullen besteld en het duurde vrij lang voordat alles aankwam. Dus Warmoth weer benaderd en die ondernamen onmiddelijk actie om uit te zoeken waar dat pakket gebleven was en gaven ook aan dat ze meteen een nieuw pakket onderdelen zouden sturen als spullen zoek zouden blijven. Inmiddels is alles toch keurig thuis aangekomen (duurde 4 weken), dus het is niet meer nodig. Maar ik hou er toch wel een prettig gevoel aan over ... Warmoth is blijkbaar heel klantvriendelijk en je kunt er veilig bestellen.

john.3001
25 april 2003, 11:50
Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen daar bij Warmoth... (is that just me?)

Ze kopieren alles echt exact?

Moeten ze daar niet hartstikke veel geld voor betalen aan de maatschappijen die het kopieerrecht op die gitaren hebben?

Hoe kunnen die onderdelen dan nog zo goedkoop zijn?

Vraag ik me dan af...

fred dons
25 april 2003, 15:01
Warmoth betaald een licensing fee voor de fender headstock (moet je denken aan een paar dollar per neck) al het overige is niet getrade marked en kunnen ze dus "gratis" namaken.
de Gibson body shape is daarentegen ook getrademarked maar niet in de bolt-on versie, verder maakt Warmoth de nekken voor Valley Arts en de amerikaanse yamaha's en die headstock shapes kunnen zij daarom gewoon maken.

hansoonk
25 april 2003, 16:23
Ik heb o.a. een Jazzmaster-tremelo gekocht voor slechts $ 25,-. Het is een exacte copie van de echte, maar dan zonder het Fender-logootje. Volgens mij valt die tremelo wel onder Fender-patent, maar ze weten hem wel verschrikkelijk goedkoop te leveren. Het is goed dat ze niet om de hoek zitten, anders zou ik niet weg te slaan zijn.

Static-M
25 april 2003, 17:03
Tof dat er weer iemand reageert, ik begon net weer na te denken over dat hele gebeuren!

crowdsurfer
25 april 2003, 23:46
Hey

Ik ben nu ook bezig met een gitaar samentestellen bij warmoth. Hij komt uit op zo'n 800 dollar. Heeft iemand een idee hoeveel verzendkosten andere kosten dan erbij zouden komen?

crowdsurfer

hansoonk
26 april 2003, 11:46
Verzendkosten kun je vinden op de site van Warmoth: http://www.warmoth.com/common/International/Netherlands.htm. Als je het in meer detail wilt weten, dan moet je ze mailen. Warmoth berekent de echte verzendkosten. Mocht het pakket wat lichter uitvallen, dan rekenen ze uiteindelijk dat lage bedrag. Je moet bij aflevering nog BTW en importbelasting betalen. Er komt dan nog eens ongeveer 20% bovenop (op aanschafprijs en verzendkosten).

zZoRgO
26 april 2003, 15:35
pff, maar ik vind dat toch moeilijk om daar aan te beginnen hoor...
welk hout en zo te kiezen, heb daar totaal geen verstand van... zeker niet voor de neck...
er zijn veel te veel mogelijkheden vind ik...

Ibanez RuleZ
26 april 2003, 17:55
en ik vind ze te beperkt, houtsoorten te over, maar alleen maar gitaren met een 21 of 22 frets hals... Leuk idee, zitten zelfs voor het oog fantastisch mooie gitaren bij, maar het is echt jammer dat ze niet aan 2 octaafshalzen doen!!

Harrald

crowdsurfer
26 april 2003, 23:19
Heyz

Zou ik niet bij een andere custom gitaarbouwer die dichter in de buurt is goedkoper uit zijn dan bij warmoth? bijvoorbeeld bij voxhumana?

crowdsurfer

SteavisSmokin
27 april 2003, 11:47
Voxhumana is wel duur..

Static-M
27 april 2003, 11:52
Warmoth heeft wel 24-frets halzen, ik had er ook al naar gezocht, maar dan maken ze alleen het fretbord langer, zodat je geen neck-pickup kan hebben.

Ibanez RuleZ
27 april 2003, 12:19
ja, dat had ik ook wel gezien, beetje slechte oplossing (waardeloos eigenlijk). Zo heb je geen reet aan die extra frets.

Harrald

hansoonk
27 april 2003, 14:26
Warmoth kan ook niet anders dan het op deze manier oplossen. Als je uitgaat van 25,5" mensuur en een hals van 21 frets (de 22e hangt volgens mij al boven de body), dan ligt de halslengte vast, maar ook de grootte van de body (afstand tussen hals en brug). Je kunt dan niet meer een 24-frets-neck op een 21 frets body zetten en tegelijkertijd de mensuur handhaven .... Dus als Warmoth 24-frets necks wil leveren, moeten ze meteen een hele nieuwe lijn bodies erbij ontwikkelen en daar zullen ze wel geen markt voor zien. Ze hebben trouwens baritone-necks ... volgens mij kom je dan ook uit op 24-frets, maar met een mensuur van ongeveer 27,5".

crowdsurfer
27 april 2003, 14:50
Op 2003-04-27 11:47, schreef SteavisSmokin:
Voxhumana is wel duur..


Maar bij Warmoth moet je invoerrechten, btw en verzendkosten erbij betalen. Weet iemand misschien een andere custom gitaarbouwer waar ik goedkoper uit ben?

john.3001
28 april 2003, 11:38
Op 2003-04-26 17:55, schreef Ibanez RuleZ:
en ik vind ze te beperkt, houtsoorten te over, maar alleen maar gitaren met een 21 of 22 frets hals... Leuk idee, zitten zelfs voor het oog fantastisch mooie gitaren bij, maar het is echt jammer dat ze niet aan 2 octaafshalzen doen!!

Harrald


dit is weer duidelijk de visie van een ibanerd :razz: