PDA

View Full Version : Window of my eyes



449
18 april 2008, 21:06
Eens iets anders geprobeerd te maken.
Leuk om te doen en om de verschillende sound van mijn POD te proberen.
Gitaar is een oude, gekoope squier bullet, intro is een oude hofner.
Benieuwd wat jullie er van vinden.
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=441415&songID=6441845

Han S
18 april 2008, 21:17
Het is en blijft een geweldige song met een prachtig accoordenschema, wat je er ook mee doet. Wat jullie doen is een heel andere draai er aan geven, ik vind het wel mooi. Je moet nog eens goed naar het origineel luisteren, er is één accoord wat jullie anders doen en ik weet niet of dat mooier is en of je dat bewust doet. Ik denk dat ik het origineel kwa schema wat spannender vind.

449
20 april 2008, 12:38
Het is en blijft een geweldige song met een prachtig accoordenschema, wat je er ook mee doet. Wat jullie doen is een heel andere draai er aan geven, ik vind het wel mooi. Je moet nog eens goed naar het origineel luisteren, er is één accoord wat jullie anders doen en ik weet niet of dat mooier is en of je dat bewust doet. Ik denk dat ik het origineel kwa schema wat spannender vind.

Bedankt voor je compliment en commentaar.
We hebben het ooit wel eens in een bandje gespeeld en eigenlijk nooit goed naar het origineel geluisterd. Het blijkt dat er wel meer dan één akkoord anders is. En eerlijk gezegd is het originele akkoordschema wel mooier.

Normaal luisteren we met nieuwe stukken wel naar andere, liefst meerdere uitvoeringen en proberen er vervolgens een eigen arrangement van te maken.

Dit was eigenlijk een probeersel om mijn POD uit te testen. Omdat het wel aardig klonk ook nog maar ingezongen.

Han S
21 april 2008, 19:58
Het bizondere aan het origineel is het accoordenschema en de invulling daarvan door de nog jonge Herman Brood, wat zeker voor blues behoorlijk apart was. Ik vind het een geweldig nummer.

Harald
22 april 2008, 18:39
Doe mij toch ook maar het originele schema (al is het een irritant schema om over te soleren, sommige nummers liggen je gewoon, en andere wat minder). Vind die Hofner in het begin wel mooi eigenlijk. Daarna wordt het wat gladjes in vergelijking met hoe het begint. Zou het eens heel sober willen horen, die Hofner, stem, en dan hooguit een overdub voor een solo (ook een akoestische gitaar dan)

Maar ondanks dat het me niet ligt om te spelen, is het wel een bloedmooi nummer.

449
23 april 2008, 20:37
Doe mij toch ook maar het originele schema (al is het een irritant schema om over te soleren, sommige nummers liggen je gewoon, en andere wat minder). Vind die Hofner in het begin wel mooi eigenlijk. Daarna wordt het wat gladjes in vergelijking met hoe het begint. Zou het eens heel sober willen horen, die Hofner, stem, en dan hooguit een overdub voor een solo (ook een akoestische gitaar dan)

Maar ondanks dat het me niet ligt om te spelen, is het wel een bloedmooi nummer.
Het is inderdaad geen schema om lekker op te jammen en voor een blues band niet gebruikelijk lijkt mij.
Je moet het schema goed volgen en om echt vrij te soleren zou je het uit je hoofd moeten leren. Ik heb dat in dit geval niet gedaan.
Onze overige demo's zijn wel alleen gitaar en zang, zo treden we ook wel op.
Dit was een beetje spelerij met cubase en mijn POD. Wat wel leuk is van het tweede chorus, dat je wat vlakjes vind klinken, is dat de melodie net iets spannender gemaakt is.