PDA

View Full Version : Warwick Terminator



Phyrexian
17 februari 2003, 13:08
Hey fellaz,

ik kan een goedkope Warwick Terminator aanschaffen. Informatie op het web over deze grote basscab is zeer schaars. Harmony Central en 'BassGearArchive.net' bieden nauwelijks informatie. Zelfs Talkbass biedt niet veel aan.

Wie van jullie weet er iets meer qua sound en dergelijke over deze speakerkast.

Bart

basswasp
17 februari 2003, 14:40
Gewoon even op de Warwick-website kijken:
http://www.warwickbass.com/amps/term.htm

Phyrexian
17 februari 2003, 14:45
Ja, zo ver was'k zelf ook al geraakt hoor :razz:
Ik zou wat feedback willen op vlak van sound uiteraard :wink:

basswasp
17 februari 2003, 15:46
Oh sorry...
Je had 't zo over Talkbass enzo, dus ik dacht dat je deze over het hoofd had gezien ofzo...

In ieder geval succes gewenst met je verdere zoekactie :smile:

Phyrexian
17 februari 2003, 16:00
... toch bedankt basswasp.

ik heb dringend (alhoewel :smile: ) een bascab nodig.
Voor 600 euro kan ik deze Warwick Terminator kopen. Als ik die fullrange wil draaien wil het zeggen dat hij op 3/6 ohm draait... wie snapt dat? Mijn poweramp geeft 400watt op 4ohm...

Anderzijds heb'k voor 700 euro een Hartke 4.5XL (400 @ 8ohm) in flightcase en een Hartke 1.15XL (200 @ 8ohm) niet in flightcase.
Klopt het als ik deze twee cabs zou aansluiten in serie (2x8ohm) ik een total load van 600watt RMS heb (4ohm) waar m'n poweramp dan 400 @ 4ohm inpompt?

welk van deze lijkt jullie de beste optie, op vlak van sound, setup, kwaliteit, en prijs/kwaliteit.
mij lijkt me de warwick beter kwaliteit?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-02-17 16:01 ]</font>

dumBASS
17 februari 2003, 17:31
Dat hele verhaal over die ohmpjes snap ik zelf ook nog steeds niet helemaal, maar verderop zit hier een topic over impedantie, ('Ohmpjes') waar je er mischien iets wijzer uit kan worden...

Succes.

AllodoX
18 februari 2003, 15:30
Ga voor de hartke. De terminator is een kast die gemaakt is voor bi-amping, en daar wil je pas aanbeginnen als je minstens 6 jaar en op grotere podia speelt.

400w versterker / 4 ohm... 2 speakercabinets.. 200w per cabinet... 50w per 4x10 en 200w op de 1x15

b.t.w. je sluit ze parallel aan, niet serieel :wink:

basswasp
18 februari 2003, 16:18
Is het 'serieel' of 'in serie'? Of kan het allebei? :smile:

Phyrexian
18 februari 2003, 16:51
Op 2003-02-18 15:30, schreef AllodoX:
Ga voor de hartke. De terminator is een kast die gemaakt is voor bi-amping, en daar wil je pas aanbeginnen als je minstens 6 jaar en op grotere podia speelt.

400w versterker / 4 ohm... 2 speakercabinets.. 200w per cabinet... 50w per 4x10 en 200w op de 1x15

b.t.w. je sluit ze parallel aan, niet serieel :wink:


thanks tim,
die terminator heb'k al laten gaan, te log en te groot.
is 750 euro een goeie prijs voor die 4.5XL (in flightcase) en die 1.15XL samen?

btw m'n poweramp is 2x400 watt @ 4ohm. voor die hartke cabs zal'k misschien best de poweramp in 8ohm draaien en één cab per channel...

nog een vraagje, :grin:
m'n preamp is een sansamp psa-1,
die ik ook voor gitaar gebruik. liefst zou'k maar één cabinet gebruiken voor zowel bas als gitaar. Het wordt dus een bascabinet want gitaarcabinets worden nogal 'nerveus' als er een bass door klinkt :wink:
Zijn die hartke's goed om met een gitaar en veel distortion over te spelen? anders dacht ik aan een Peavey TVX (410 of 412)... zouden die beter geluid geven.
Overigens wil ik niet overdreven veel geld aan m'n cab uitgeven. 700 euro max, liefst tweedehands. Nog tips voor een 'dual-usage' cabinet?