PDA

View Full Version : Workshop fingerstyle en concert Jacques Stotzem



Laser
18 april 2008, 16:50
Workshop met Jacques Stotzem: fingerstyle gitaar

Zaterdag 20 september 2008 10 - 17u met lunchpauze van 12 tot 14u.

Niveau: Een basis van fingerpicking is vereist. Standaard akkoorden en barrés moeten vlot gekend zijn.

Mogelijk wordt de groep in twee gesplitst als er nog een groot verschil is in niveau in de groep.

Maximum 15 deelnemers. Reservatie sterk aanbevolen!

20 euro deelnameprijs. Betaling ter plaatse.

Middagmaal is mogelijk (bistro), avondmaal eveneens als je daaropvolgend het concert wil bijwonen.

Locatie: Provinciedomein Het Vinne, Ossenwegstraat 70 3440 Zoutleeuw (B)

Informatie en inschrijvingen: mail naar guitarfun.s@gmail.com



Concert Jacques Stotzem

Zaterdag 20 september 2008 20u

Provinciedomein Het Vinne, Ossenwegstraat 70 3440 Zoutleeuw (B)

Inkom: 10 euro. Reservatie aanbevolen: maximum 90 deelnemers. Kaarten aan de deur.

Informatie en inschrijvingen: mail naar guitarfun.s@gmail.com


Meer informatie over Jacques Stotzem: http://www.stotzem.com/

Niels-v
18 april 2008, 20:43
Ik heb zojuist een e-mail gestuurd met een reservering voor de workshop met Jacques Stotzem.

Gaan er nog mensen van dit forum hiernaartoe?

Groetjes Niels

chris c
19 april 2008, 19:50
Ik heb zojuist een e-mail gestuurd met een reservering voor de workshop met Jacques Stotzem.

Gaan er nog mensen van dit forum hiernaartoe?

Groetjes Niels

Hoi Niels, ik kom zeker !

het idee is ontstaan tijdens de vorige AG bijeenkomst Vlaanderen enkele maanden geleden. Zoutleeuw is een prachtige locatie en leent zich uitstekend voor workshops/concerten.
Enkele emails verder, en dank zij het organisatorisch talent van Laser is er nu dus de workshop en het concert van Jacques Stotzem, die zowat de hele wereld rondtoert, maar gek genoeg nauwelijks in Vlaanderen optreedt.

Ik ben al een paar keer naar een workshop en concerten van Jacques Stotzem geweest, en ik kan wel zeggen dat hij mijn amateuristisch gitaarleven ingrijpend beïnvloed heeft ! Telkens een verrijkende ervaring, ook op persoonlijk vlak. Niet te missen dus :).

fransoos
19 april 2008, 20:50
Zou ook wel willen; heb Jacques destijds in Raalte gezien en meteen een cd van hem gekocht.
Ook een hele aardige vent.
hiervoor kom ik toch wel nivo tekort, denk ik :(

speelt onwijs goed.

chris c
19 april 2008, 21:16
Wat het niveau betreft, maakt hij gewoonlijk twee groepen : een "beginnersgroep" en een "geavanceerde" groep. Terwijl hij met de ene groep bezig is, oefent de andere in wat hij hen pas uitgelegd heeft. Zo komt iedereen aan zijn trekken :)
En hij zorgt er wel voor dat het voor niemand intimiderend is.

Buzz
19 april 2008, 21:34
Ik krijg hier wel heel veel zin in zeg. Lijkt me heel leerzaam en bovendien ben ik zeer gecharmeerd van zijn muziek en muzikaliteit.

Ik ben alleen heel slecht in Frans, en ik heb begrepen dat hij geen Nederlands spreekt.

C'est le ton qui fait la musique, natuurlijk, maar om nou alles in gebarentaal te doen....:nervous:

chris c
19 april 2008, 22:01
Hij spreekt inderdaad weinig Nederlands, maar wel Frans, Engels, Duits... ik denk dat Engels zo'n beetje de voertaal zal zijn.

fransoos
19 april 2008, 23:01
Wat het niveau betreft, maakt hij gewoonlijk twee groepen : een "beginnersgroep" en een "geavanceerde" groep. Terwijl hij met de ene groep bezig is, oefent de andere in wat hij hen pas uitgelegd heeft. Zo komt iedereen aan zijn trekken :)
En hij zorgt er wel voor dat het voor niemand intimiderend is.

misschien toch te overwegen dan. :confused:
zoutleeuw(B) ver van breda ?

dede
20 april 2008, 00:08
Ik zal ook van de partij zijn, heb bevestigd, zal me nu al bij de beginners aansluiten,

Van Breda uit denk ik dat het op minder dan 2 uur moet kunnen met de wagen. Breda - Antwerpen - E19 richting Brussel - E40 richting luik eraf bij Tienen dan richting St'Truiden en Zoutleeuw volgen.

Groetjes,

Danny

:noob:

Laser
20 april 2008, 11:44
Al vijf inschrijvers waarvan één uit Rotterdam.
Fijn... het wordt zeker meer dan de moeite waard.

Eenmaal de lijst vol stuur ik iedereen een mail met wat je nodig hebt en wat meer details voor de organisatie van de dag.

Al dank voor iedereen die me tot nu toe geholpen heeft om dit mogelijk te maken! ;)

Niels-v
20 april 2008, 15:40
Ik voeg mij ook bij de beginners, ben nog een amateur op het gebied van fingerpicking. Wel leuk dat er meer van dit forum gaan.

Groetjes Niels

Laser
9 juni 2008, 13:13
De workshop met Jacques Stotzem loopt al snel vol - zonder noemenswaardige reclame te moeten maken.
Er zijn intussen 12 mensen aangemeld,
wil je erbij zijn: dan is snel reserveren de boodschap.

ronvstrom
28 juni 2008, 22:54
Hello guitarplayers,

Nog een beginnende fingerpicker die zich inschrijft voor de cursus in september.

Tot dan !

Ron
lefty :B

Laser
22 juli 2008, 12:17
Het maximum aantal inschrijvingen is nu bereikt voor de workshop.
Ik verwacht nog twee bevestigingen.
Mensen die nu nog inschrijven komen op de wachtrij: je weet nooit of er iemand afbelt, dan ben jij als volgende aan de beurt...

Voor het concert (zelfde datum en locatie) om 20u is er natuurlijk wél nog plaats: welkom!!!

Oefenen maar....

chris c
16 september 2008, 14:44
Zaterdag is het zover... ik kijk ernaar uit !

Ik heb enkele kenissen warm gemaakt voor het concert. Hopelijk komen er 's avonds ook nog forumleden die niet zijn ingeschreven voor de workshop overdag.

Ben er onlangs gaan wandelen met mijn gezin. Een foto van de locatie :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWO8OSTS.jpg

Laser
16 september 2008, 20:41
Wooow,
mooie foto Chris!!!!

Het wordt zeker een mooie dag.

BELANGRIJKE NOOT:

Er is één plaats vrijgekomen in de workshop, dus voor wie écht snel is is er een plaats vrij.
Stuur SNEL een mail naar guitarfun.s@gmail.com
geef je naam, telefoonnummer waar ik je kan bereiken, adres door
en je krijgt zo snel mogelijk de technische fiche voor de workshop.

Géén absolute beginners, vlot akkoorden nemen en alternerend baslijn spelen zijn vereist.

Doen zou ik zeggen!!!!

Laser
17 september 2008, 10:17
De workshop is volzet.
Tot zaterdag!

chris c
17 september 2008, 10:18
Ik neem aan dat er voor het concert nog plaats genoeg is ?

Laser
17 september 2008, 13:28
Er zijn zeker nog plaatsen over.
Een goed bezette zaal klinkt beter dan een halfgevulde... ;-)

Laser
19 september 2008, 08:23
Er is nog één plaats vrijgekomen voor de workshop met Jacques Stotzem:
grijp je kans voor een top workshop!
Mail naar guitarfun.s@gmail.com, vandaag, nu, gisteren, je krijgt de infofiche toegestuurd.
Start 20 september 10 uur (tot 17uur).

chris c
22 september 2008, 11:50
Ik heb enorm genoten van die fingerstyle-hoogdag: de sfeer op de workshop was zeer goed, en het concert 's avonds was gewoon fenomenaal in een bijna volle zaal.
Vond het ook heel interessant om enkele forumleden te ontmoeten, en andere gitaristen die soms van heel ver gekomen waren (Berlijn !).
Het moet de eerste keer zijn dat zo'n evenement plaatsvindt in de regio, en het was meteen een voltreffer. Goed gedaan, Laser ! :)
Heeft er iemand foto's ?

Woml
22 september 2008, 12:11
Ja, ik vond het ook erg geslaagd! Nog nooit eerder zoiets gedaan, maar misschien moet ik dit soort dingen toch vaker gaan doen...

Het concert heb ik helaas niet meegemaakt om nog op een redelijk beschaafde tijd thuis te kunnen zijn, dus ik heb genoegen moeten nemen met het draaien van de CD in de auto. Kon ik nog eens goed luisteren hoe dat stuk van de workshop nou eigenlijk wél hoort te klinken... Voorlopig ben ik nog wel even bezig met oefenen ;)