PDA

View Full Version : De zoveelste.... ik weet het



Robble
18 april 2008, 15:47
Even voorstellen: 18 jaartjes jong, zin om nu eindelijk eens te beginnen met gitaar, want het is er gewoon de hele tijd niet van gekomen

muziekstijlen: metal waaronder metallica, iron maiden, black sabbath en nieuwe trash en melodic als norther en CoB.

verder de gouwe ouwen natuurlijk zoals dire straits, animals, hendrix :hippie:

oftewel; een vrij ruime smaak.



Nu zit ik met een budget van +/- 350€ om te beginnen. Ik heb goede verhalen gehoord over de telecaster van london city, van de verkoper bij de groove factory en hier op het forum. Wat ik mij afvraag is of ik er wel fatsoenlijk metal op kan spelen zonder al te dure amp. deze tele heeft namelijk geen humbuckers.

verder heb ik nog gekeken naar een epiphone sg g-400 (€259 bij thomann en dan hou ik €100 over voor een versterker; welke?)

ik sta natuurlijk open voor andere starterssuggesties, maar qua model vind ik alles wel tof behalve een strat (hier stamp ik heel veel gitaarfanaten mee op het hart, maar er zijn al zoveel strats... ik wil wat anders)

kortom: heb ik echt humbuckers nodig om metal te kunnen spelen, zonder daar een peperdure amp voor te hoeven kopen en graag nog wat suggesties voor als ik iets over het hoofd zie :chicken:


bedankt!! :rockon:

almarvk
18 april 2008, 15:51
Voor die muzieksmaak heb je humbuckers nodig. Die Epiphone is een prima starter.

100,- euri voor een amp is niet veel, maar je zou kunnen kijken voor een Roland Cube ofzo.

Gothra
18 april 2008, 15:57
nieuwe trash en melodic als norther en CoB.

om alexi laiho niveau te halen ff door oefenen^^ speel nu 7 jaar en kan lake bodom nog steeds niet helemaal.... XD maar die is gewoon te snel^^

Epi is goed ja, of ibanez starterpack ofzo:"D

niekb
18 april 2008, 16:00
+ 1 voor de cube.

Ik heb naast mijn buizenbak een microcube en ik stond versteld van het geluid (voor een oefenversterkertje)
Ik vind het een leuk bakkie omdat er diverse sounds uit te halen zijn. Het mooiste vind ik de recto die erop zit. Op laag volume het idee dat er een dikke stack achter je staat. :rockon:

Ik denk dat voor jou smaak die SG het beste is, al kan je met enkelspoels ook wel scheuren.

Robble
18 april 2008, 16:13
ok dus die sg is van best goede kwaliteit als ik dat mag aannemen..
maargoed een keer in mijn handen houden is ook wel fijn, maar in de shops hier in nederland ligt de prijs makkelijker 100 euro hoger voor dezelfde gitaar

en over die roland cube: is 15watt dan voldoende? Het is volgend jaar voor een studentenkamer en hoeft dus niet de arena te kunnen beslaan.



en ja alexi's niveau halen dat wordt hem niet de komende jaren, maar dat hoeft ook niet, ben geen fanboy, wil alleen wel leuk kunnen spelen

(iedereen met een zwarte rr met gele highlights die beweert geen fanboy te zijn... tja.. leugens!)

Wiellem
18 april 2008, 17:16
Ja Cube zeker een aanrader, en verder vind ik persoonlijk een Les Paul model mooier en fijner maar dat is kwestie van smaak.

Verder heb ik laatst voor 50 euro een Vox DA5 van 5 watt op de kop getikt en viond ik persoonlijk ook een zeer goede metal versterker, maar denk dat de 5 watt beetje weinig is als main versterker.

Tho
18 april 2008, 17:19
of ibanez starterpack ofzo:"D

Ben jij wel helemaal goed bij je donder?

Geen wonder dat je dat liedje nog niet kan spelen :eek:

Gothra
18 april 2008, 17:25
Ben jij wel helemaal goed bij je donder?

Geen wonder dat je dat liedje nog niet kan spelen :eek:

Sorry, voortaan meer emoticons om sarcamse uit te drukken?

Robble
18 april 2008, 17:34
ik vind een les paul model zeker weten ook mooi, maar is er eentje van een redelijk goede kwaliteit die ik met mijn budget kan halen?

Aethelred
18 april 2008, 17:55
Ben zelf een jaar geleden begonnen met een epi les paul, was weliswaar een custom, dus was iets duurder, maar tweede hands zijn ze niet heel erg duur, weet alleen niet of je onder de 300 kan komen. Meteen een geweldig gitaartje om lekkere blues te harken.

frankiiee
18 april 2008, 19:39
ik heb ook de cube 15 en voor op je studentekamer zeker meer dan genoeg. Ik heb hem ook een tijdje op kot gehad maar daar kon ik hem echt niet opendraaien want anders kon heel mn kot meeluisteren. Van mij is het wel niet voor metal maar er zitten 4 soorten distortion op dus dat moet wel lukken.

groet

niekb
18 april 2008, 22:38
Ik heb een micro cube (5 watt) en die doet het voor in huis prima. Ik heb er 99 euro voor betaald.

ik denk dat een lp binnen je budget wat moeilijker te vinden is. In NL zijn dingen vaak wat duurder dan in Duitsland. Je kan een gitaar ergens proberen en m dan bestellen elders maar dat moet je ook willen. Zelf zou ik dat niet zo snel doen. Als ik een gitaar bespeel en hij/zij bevalt dan wil ik ook DIE gitaar en geen soortgelijke.

Robble
18 april 2008, 22:55
ik wil niet lullig zijn in de richting van een verkoper, ga je daar uitgebreid testen, laat je wat voorspelen en koop je het uiteindelijk in duitsland, vind ik dus smerig.


maar om nou blind te kiezen...

pannekoek
19 april 2008, 00:21
om alexi laiho niveau te halen ff door oefenen^^ speel nu 7 jaar en kan lake bodom nog steeds niet helemaal.... XD maar die is gewoon te snel^^

Epi is goed ja, of ibanez starterpack ofzo:"D

ibanez starterspack?

tegenwoordig kan je al kant en klare brandhout blokken kopen hoor :)
maarja altijd leuk zo een ibanez fikkie.

:chicken:

niekb
19 april 2008, 00:57
ik wil niet lullig zijn in de richting van een verkoper, ga je daar uitgebreid testen, laat je wat voorspelen en koop je het uiteindelijk in duitsland, vind ik dus smerig.


maar om nou blind te kiezen...

Je hoeft je echt geen zorgen te maken om verkopers. Hoe vaak ik al niet mee heb gemaakt dat het ze geen ruk intresseerd of geen verstand hebben van wat ze verkopen.

Topicstarter moet gewoon de soorten gitaren eens vasthouden en kijken wat hem het beste ligt. Hoeveel gitaristen proberen van alles uit en kopen niets of gaan daarna nog naar andere winkels kijken? Niks mis mee.

epiphone4life
19 april 2008, 12:04
weet niet waar je woont?
maar in vanuit limburg is keulen (musicstore) niet zo heel erg ver..
en vanuit twente is musik-produktiv (ibbenburen, bij osnabrück) niet zo heel ver..

je zou mss ook een epiphone sg special kunnen proberen, zijn iets goedkoper.. hou je meer over voor je amp..

tsjah, die cubes komen er altijd goed vanaf.. zou je dus kunnen testen..
Verder kun je ook de mg serie van marshall proberen.. Ik heb jaren lang met veel plezier over mn mg gespeeld..Vond het geluid iets voller dan een cube.

Sinner1980
19 april 2008, 12:18
Zo'n epi les paul is best leuk man. Als ik jouw muziekkeuze hoor zou ik toch ook eens kijken naar de merken BCrich of Dean, ik denk dat dat wat beter met jouw smaak samen gaat :noob:

epiphone4life
19 april 2008, 12:59
omdat ze er metal uitzien?

Robble
19 april 2008, 13:06
ik vind bcrich ronduit lelijk en metal kan volgens mij best goed op een lp of een sg, mits de elementen zich er voor lenen

ik woon echter in drachten dus ik probeer hier misschien wel eens een g400 uit ofzo of een lp special 2

Sinner1980
19 april 2008, 14:11
omdat ze er metal uitzien?

Nee, niet echt. Kan natuurlijk wel maar dat is een voorkeur.
Tuurlijk kan je op een les paul of sg model metal spelen, mits je
er de juiste pickups/humbuckers in hebt zitten.
Ik zag alleen in het begin dat er een fender model genoemd werd en metal in combinatie met fenderachtige gitaren is echt fout man, tuurlijk deed maiden het ook maar jammer dan:
it's just not right, probeer het dan met een banjo ofzo... :seriousf:

Gitaar4LifeDude
19 april 2008, 15:22
ibanez starterspack?

tegenwoordig kan je al kant en klare brandhout blokken kopen hoor :)
maarja altijd leuk zo een ibanez fikkie.

:chicken:

xD hij laat toch duidelijk merken dat hij 't niet meent? hij doet zelfs nog zo'n huilen van 't lachen smile d'rachter!

Silco
27 april 2008, 20:55
Kijk voor een versterker naar een Vox AD 15XL of Vox AD30XL...

Die XL's zijn speciaal voor de heavy-metal enzo;)

hendrix_appendix
28 april 2008, 00:24
xD hij laat toch duidelijk merken dat hij 't niet meent? hij doet zelfs nog zo'n huilen van 't lachen smile d'rachter!

Daarom zijn breezahsmilies als ^^, en xD e.d. gewoon kut!

De TS zou trouwens wel eens naar een Dean Vendetta 1.0 kunnen kijken. Heb daar op het forum goede verhalen over gehoord, bang for the buck enzo.

wietse
28 april 2008, 06:13
en anders 2ehands, dan heb je nog veel meer gitaar voor je geld.

de ts woont waarschijnlijk in het noorden aangezien hij al bij the groovefactory is geweest, heb nog wel wat leuks liggen voor weinig, een echte metal plank.
maar helaas met floyd en dat is niet echt aan te raden voor een beginnende gitarist.

Robble
28 april 2008, 21:08
ze hebben ook schecters bij de groove factory, de schecter omen 6 ligt misschien wel in het budget

http://www.groove-factory.nl/catalog/schecter-omen6-p-4473.html

leuk gitaartje of gewoon niets omdat het een budgetmodel is van schecter?

Steffmeister
28 april 2008, 21:26
Ik heb zelf een Epiphone G400 + Roland cube 15x voor 380 euro gekocht bij musicstore. En echt waar, ik stond versteld van het geluid wat uit de amp kwam. Ik heb ong. de zelfde voorkeur kwa muziek als jou, en dat gaat prima op de G400 . Maar hou er rekening mee dat het altijd meer kost dan je verwacht. (zo werkt het bij mij in ieder geval)

GeofJackon
28 april 2008, 21:35
en anders 2ehands, dan heb je nog veel meer gitaar voor je geld.

de ts woont waarschijnlijk in het noorden aangezien hij al bij the groovefactory is geweest, heb nog wel wat leuks liggen voor weinig, een echte metal plank.
maar helaas met floyd en dat is niet echt aan te raden voor een beginnende gitarist.

bwa heb ik ook gedaan en dat lukte best. Gewoon ff een op internet zoeken hoe het allemaal moet.