PDA

View Full Version : Nieuw: Fernandes The Revival



BartL
18 april 2008, 15:14
Aangezien ik voorlopig toch nog even een stratsound wil, maar nog niet superveel kan besteden (Haar/Suhr/etc.) heb ik me vandaag een Fernandesje gekocht. Fotootjes volgen sowieso nog natuurlijk :)

2T sunburst met maple neck & fretboard. Gitaar speelt erg lekker moet ik zeggen, beter dan mijn plus strat die ik pas verkocht heb.

Nu vraag ik me wel af welke ik gekocht heb eigenlijk. Op de neck staat RST-38 en in de pocket van de body staat YSO en R-8. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Volgens de verkoper is de gitaar nieuw gekocht in '90-'91. De headstock ziet er exact uit als de volgende:
Headstock (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/161621835-fernandes-the-revival-1982-mij-sea-foam-green.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-12)
Een serienummer van mijn gitaar zie ik nergens.

Iemand al enig idee? Ik probeer nog fotootjes te maken vandaag, weet nie of 't gaat lukken.

guvnor
18 april 2008, 15:29
Ik heb er zelf ook één gehad. Zover ik weet zijn de Revivals eind jaren 70 tot begin jaren 80 gemaakt en na weer één van de beruchte lawsuits moesten headstocks veranderd worden.

Er gaat zelfs een verhaal rond dat er een volledige container met deze strats vernietigd is. Platgewalst met een bulldozer.

Over de kwaliteit niets dan lof. Vooral de hals is ontzettend lekker. Ik heb de mijne zo'n 3 mnd geleden geruild met iemand en die stuurt me nog steeds mails over hoe blij hij ermee is. Deze gitaren worden veel vergeleken met JV Strats, Greco's etc.

De Revivals moeten doorgaan voor '57 reissues maar volgens mij klopt de bodyvorm niet helemaal met een 57'er. De tommycut en armrest zijn minder diep dan ik van andere reissues ken.

Serienummers werden zelden gebruikt en de mijne had er ook geen. Ik heb de hals nooit losgeschroefd en weet dus niet wat er onder stond...

Fernandes produceerde ook bekende Les Paul copies onder de naam Burny.

BartL
18 april 2008, 16:50
http://img167.imageshack.us/img167/3435/1002798bo0.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=1002798bo0.jpg)

BartL
18 april 2008, 16:53
http://img187.imageshack.us/img187/5985/1002799ww3.jpg
http://img329.imageshack.us/img329/715/1002804ec8.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/8718/1002807mi6.jpg


Dat waren de fotootjes :)

Rinze
18 april 2008, 17:11
Zier eruit alsof er keramische staafmagneten gebruikt zijn? Ik heb ook een Revival gehad, die elementen zagen er net zo uit en ruisten als een gek. Heb ik er TexMex pups op gezet. Die Limbo vraagt 750 euro voor zo'n ding, belachelijk. Ik heb die van mij verkocht voor 350 euro met de TexMex elementen, nieuwe slagplaat en elektronica, nieuwe topkam, etc...

BartL
18 april 2008, 17:40
Morgen repeteer ik voor 't eerst met deze plank en zal ik eens aandacht besteden aan de sound. Voor zover ik kan inschatten heeft de elektronica wel zijn langste tijd gehad (veel gerommel en geruis). Misschien inderdaad vervangen op den duur, maar ik wacht eerst morgen eens af.

Ik zag inderdaad dat JP exact dezelfde voor 750 euro heeft. Tsja, hype?

LaurentB
18 april 2008, 18:24
De Revivals moeten doorgaan voor '57 reissues maar volgens mij klopt de bodyvorm niet helemaal met een 57'er. De tommycut en armrest zijn minder diep dan ik van andere reissues ken.

Serienummers werden zelden gebruikt en de mijne had er ook geen. Ik heb de hals nooit losgeschroefd en weet dus niet wat er onder stond...

Fernandes produceerde ook bekende Les Paul copies onder de naam Burny.

Fernandes maakt(e) heel goede spullen. Als je de Music Maker review van die Les Pauls leest, deden ze niet zo gek veel onder voor een echte Gibson.

Een gitaarleerling van mij heeft een Fernandes Retro Rocket (stratachtig model). Prima gitaar voor weinig geld.

BartL
18 april 2008, 18:55
Ik vind overigens niets over "RGT-38", iemand enig idee? (Ook vind ik niets over de aanduiding op de body{pocket} R-8, YSO:???: )

kassie
18 april 2008, 20:28
http://img402.imageshack.us/img402/8718/1002807mi6.jpg


Dat waren de fotootjes :)

ligt het aan mij of is er iets mis met de 10e fret?

Mitch
18 april 2008, 20:43
Ja, reflectie is een slechte zaak :D

Dweezman
18 april 2008, 20:51
mooi stukkie hout! Paar vette pu's er in en gaan!

Dirk_Hendrik
18 april 2008, 23:09
luk stratje Bart. Die pickups schreeuwen wel om vervanging. Die truc met een magneet onder de poolstaafjes geplakt heeft nog nooit iets goeds gemaakt

BartL
6 mei 2008, 23:17
Opzich klinken de elementen niet slechts...tenminste, kan ze niet vergelijken natuurlijk. In hoeverre zou het veranderen/verbeteren als ik er bijvoorbeeld een setje texmex in zou gooien. Ik moet toegeven dan ik de hals van deze plank veel lekkerder in de hand vind liggen dan de wide thin van mijn PRS (misschien nog eens een wide fat zoeken van dat merk :) ), alleen zou de actie voor mijn gevoel nog IETSJE lager mogen op mijn Fernandes. Begon een beetje te twijfelen over de aankoop (had alweer een adv. geplaatst), maar daar ben ik vanmiddag toch wel op terug gekomen. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre de actie nog is aan te passen, want de "e" loopt al een beetje aan wanneer ik hem ver bend...

Dank voor de reacties tot dusver.

P.S. Ik wil overigens sowieso wel alle electronica vervangen, aangezien het allemaal een beetje piept, plopt en kraakt. Wat voor weerstanden raden jullie me aan voor potmeters. Is dit nog iets belangrijk om in ogenschouw (schrijf je dit zo?) te nemen?

pannekoek
6 mei 2008, 23:38
wow! mooi gitaartje hoor! gefeliciteerd!

Pepe
7 mei 2008, 00:16
Ik vind overigens niets over "RGT-38", iemand enig idee? (Ook vind ik niets over de aanduiding op de body{pocket} R-8, YSO:???: )

Die gitaar is van eind 70 begin 80 volgens logo. Des te beter trouwens. Halverwege de jaren 80 veranderden ze, net zoals Tokai, de headstock vorm, gitaren werden niet slechter maar minder aantrekkelijk daardoor.
Volgens die code is het het instapmodel, ik heb een 45 gehad. De hogere modellen zie je zelden, betere pickups, hardware en nitro heb je dan maar niet meer zo interessant voor de buitenlandse markt wegens te hoge prijzen.
Die gitaar was nieuw ongeveer 750 gulden, ik heb hier nog oude folders liggen van Fernandes.
Goeie gitaren, niet super maar goed gemaakt en goed hout maar de pickups klonken een beetje dunnetjes.

BartL
7 mei 2008, 08:48
Leuk om te weten! De verkoper vertelde me dat hij ongeveer uit 1990/1991, maar dat geloofde ik al niet eigenlijk.

BartL
6 juni 2008, 14:06
Jippie aj jeej!

Ik heb een nieuwe slagplaat incl. potmeters en de hele zooi gekocht, met op die slagplaat een setje Kinman AVN56, 56, 62b! Kan niet wachten tot ik ze in huis heb en hem erop kan zetten.

guvnor
6 juni 2008, 15:50
Dat wordt een leuk gitaartje..!!

De nieuwe eigenaar van mijn Revival Stratje mailde me onlangs dat de Fernandes een Mexicaans Fendertje verorberd heeft in een shootout.
No competition... :-)

Rutger
6 juni 2008, 16:23
Te gek man, zijn prima gitaartjes. Hou ons op de hoogte :)

Heb ooit een Revival Tele gehad, klonk heerlijk. Vond m alleen niet zo lekker spelen, maar toen had ik nog niet van herfretten gehoord.. zo'n typisch geval van had-ik-m-maar-niet-verkocht

BartL
6 juni 2008, 16:26
De nieuwe eigenaar van mijn Revival Stratje mailde me onlangs dat de Fernandes een Mexicaans Fendertje verorberd heeft in een shootout.
No competition... :-)
Lol...de mijn heeft het met gemak van een Amerikaanse Plus strat gewonnen ;)

frekie
6 juni 2008, 20:42
Die gitaar was nieuw ongeveer 750 gulden

Ik heb ooit een roze :hippie:Revival strat nieuw besteld van een winkel in Den Haag, ik was toen nog een arme student in Enschede. Waarschijnlijk een ad in de Music maker, internet had je toen nog niet...
Zeker weten dat ie geen 750 Hfl was anders had ik hem niet blind besteld. Veel goedkoper dus. Leuke strat copie, iets minder dan een goede Tokai maar beter dan Mex Fender.

BartL
6 juni 2008, 21:24
Toch grappig dat ze nu voor veel meer dan de nieuwprijs van de hand gaan. De mijne was al niet echt duur, maar was wel al meer dan de genoemde 750... Ben benieuwd wat 'ie over 20 jaar waard is :)