PDA

View Full Version : mijn versterker of gitaar??



070_RHCP_070
18 april 2008, 14:10
hallo allemaal!

Ik heb een klein solotje geleerd te spelen maar ik krijg hem qua geluid niet zoals john van de peppers.. Maar is dat door mijn verterker of gitaar?? mijn buurjongen zegt mijn gitaar omdat ie de noten niet al te hard pakt..

dit is het origineel http://www.dartcafe-mikpunt.nl/solo3.wav

en deze is van mij http://www.dartcafe-mikpunt.nl/solo2.wav

Ik speel hem niet op voledige snelheid natuurlijk je hoort me nog veel sukkelen maar goed het gaat om het geluid natuurlijk.. ;) :hippie:

Bram+
18 april 2008, 14:14
Je versterker staat in ieder geval niet goed afgesteld en je vingers ook niet.

Riky
18 april 2008, 14:28
Je versterker staat in ieder geval niet goed afgesteld en je vingers ook niet.

:seriousf:


volgens mij kan de mic het ook niet helemaal aan...
wat heb je voor een gitaar en versterker? :satisfie:

Advies: Ik ben zelf er een voorstander van: Het geluid van een gitarist zit in zijn vingers en niet zijn gear...
Een "kort door de bocht" voorbeeld; nummers van hendrix kun je ook wel spelen met een metal sound... als je het maar speelt zoals hendrix dat deed.
Sound is niet bepalend, het geeft alleen dat extra sausje over de biefstuk...

Ga dus een goed luisteren naar jou timing en die van John... Je zult merken dat jou timing bij de meeste gevallen totaal niet klopt. Ook houd hij bends langer aan..

Deze Kritiek moet je beschouwen als opbouwende kritiek! John nadoen is moeilijk, omdat hij zij eigen manier van aanslaan en nootkeuze heeft ontwikkeld...
Kijk en luister veel naar john en probeer je in hem in te leven!!

Succes


(jezus wat een lang verhaal)

Ibanez666
18 april 2008, 14:38
Probeer eerst eens een enkele noot lang te laten klinken. Het is net alsof je iedere gespeelde noot meteen afdempt. Of je hebt gewoon een gitaar met 0 sustain...

070_RHCP_070
18 april 2008, 15:47
:seriousf:


volgens mij kan de mic het ook niet helemaal aan...
wat heb je voor een gitaar en versterker?

Advies: Ik ben zelf er een voorstander van: Het geluid van een gitarist zit in zijn vingers en niet zijn gear...
Een "kort door de bocht" voorbeeld; nummers van hendrix kun je ook wel spelen met een metal sound... als je het maar speelt zoals hendrix dat deed.
Sound is niet bepalend, het geeft alleen dat extra sausje over de biefstuk...

Ga dus een goed luisteren naar jou timing en die van John... Je zult merken dat jou timing bij de meeste gevallen totaal niet klopt. Ook houd hij bends langer aan..

Deze Kritiek moet je beschouwen als opbouwende kritiek! John nadoen is moeilijk, omdat hij zij eigen manier van aanslaan en nootkeuze heeft ontwikkeld...
Kijk en luister veel naar john en probeer je in hem in te leven!!

Succes




Ik heb een Gio Ibanez en een Cube 20x verstertje..
En de timing heb je gelijk in.. en tja in de vingers.. ik ben nu 8 maanden bezig.. maar hoe kan ik dat trainen dan?


Probeer eerst eens een enkele noot lang te laten klinken. Het is net alsof je iedere gespeelde noot meteen afdempt. Of je hebt gewoon een gitaar met 0 sustain...

ik denk het eerste.. en ook als ik de B snaar bend.. ik de G meeneem met mijn vingers als ik de bend los laat zeg maar.. :mad: :(

hebben jullie tips voor mij :)

Riky
18 april 2008, 16:03
door veel naar john te luisteren en proberen te horen wat hij doet!

pak je gitaar en zet het nummer op... zo doe ik het tenminste..

je had trouwens best mogen zeggen dat je pas 8 maanden bezig bent!

070_RHCP_070
18 april 2008, 16:18
je had trouwens best mogen zeggen dat je pas 8 maanden bezig bent!

want? :p is het ZOOO slecht voor 8 maanden? :chicken:

Riky
18 april 2008, 16:37
want? :p is het ZOOO slecht voor 8 maanden? :chicken:

nee hoor juist niet..

maar dat kun je een andere beoordeling geven..

als je nou al 10 jaar speelt heb je niet veel uitgevoerd in die 10 jaar:) maar voor 8 maanden vind ik het een ander verhaal...

snapje:)

070_RHCP_070
18 april 2008, 16:43
nee hoor juist niet..

maar dat kun je een andere beoordeling geven..

als je nou al 10 jaar speelt heb je niet veel uitgevoerd in die 10 jaar:) maar voor 8 maanden vind ik het een ander verhaal...

snapje:)

I get it.. ;) maarja ik wordt soms gewoon een beetje gek.. ik wil ook vooruit komen.. maar ik blijf een beetje haken bij dingen.. of ik heb te lang nodig om wat te leren enzo.. bv het ritme met akkoorden.. de akkoorden gaan wel.. maar het ritme om een liedje te spelen..

Riky
18 april 2008, 16:46
alles op z'n tijd:)
gewoon lekker veel spelen!

Bram+
18 april 2008, 18:21
Ik heb een Gio Ibanez en een Cube 20x verstertje..

Je zult natuurlijk niet helemaal hetzelfde resultaat krijgen als JF doet met (naar wat ik begrepen heb) een Strat en een zooi Marshalls. Ik denk dat je de gitaar verder niet beter kan afstellen voor dit geluid (tenzij je de 'sustainknop' kan bijdraaien); ik zou nog gewoon wat klooien met de versterker.

Ibanez666
18 april 2008, 20:21
Ik heb een Gio Ibanez en een Cube 20x verstertje..
En de timing heb je gelijk in.. en tja in de vingers.. ik ben nu 8 maanden bezig.. maar hoe kan ik dat trainen dan?



ik denk het eerste.. en ook als ik de B snaar bend.. ik de G meeneem met mijn vingers als ik de bend los laat zeg maar.. :mad: :(

hebben jullie tips voor mij :)


Voor tips zou ik je moeten zien spelen. Misschien kun je een youtube filmpje maken, dan krijgen we een beter idee hoe het eruit ziet als je speelt.

070_RHCP_070
19 april 2008, 01:04
Voor tips zou ik je moeten zien spelen. Misschien kun je een youtube filmpje maken, dan krijgen we een beter idee hoe het eruit ziet als je speelt.
ok zal morgen ff een youtube filmpje maken (god sta me bij haha ;))

Ibanez666
19 april 2008, 12:03
ok zal morgen ff een youtube filmpje maken (god sta me bij haha ;))

ben benieuwd :-)

drap
19 april 2008, 12:15
In de solo op van dat Slane Castle concert zit ook een behoorlijke bak distortion over en een gezonde dosis gecontroleerde feedback en in het nagespeelde stukje hoor ik alleen een ielig, scherp geluid met (te) weinig distortion. Die feedback ga je sowieso niet na spelen op huiskamervolume, maar je kan een beetje smokkelen met wat meer gain/distortion in een thuissituatie. En oefen op het vibrato effect, dat speel je nu nog niet. Als je les hebt moet je daar maar eens naar vragen anders. Dat soort dingen doet een solo leven.

070_RHCP_070
19 april 2008, 12:53
In de solo op van dat Slane Castle concert zit ook een behoorlijke bak distortion over en een gezonde dosis gecontroleerde feedback en in het nagespeelde stukje hoor ik alleen een ielig, scherp geluid met (te) weinig distortion. Die feedback ga je sowieso niet na spelen op huiskamervolume, maar je kan een beetje smokkelen met wat meer gain/distortion in een thuissituatie. En oefen op het vibrato effect, dat speel je nu nog niet. Als je les hebt moet je daar maar eens naar vragen anders. Dat soort dingen doet een solo leven.

oke dan! bedankt voor de tip (man i love this forum ;))

Ik ga het es proberen en ik ga zo ff mijn youtube filmpje maken..

Rock on :strat:

070_RHCP_070
19 april 2008, 13:47
ben benieuwd :-)

http://nl.youtube.com/watch?v=Tdv5kzjux2Y


:strat:

Ibanez666
19 april 2008, 15:26
http://nl.youtube.com/watch?v=Tdv5kzjux2Y


:strat:

het is de bedoeling dat als je een snaar opdrukt en de hogere noot erbij wilt pakken (op ongeveer 11 seconden), je die hogere noot met een andere (pink) vinger pakt, zodat je de noot die je opdrukt kunt laten doorklinken.

Ibanez666
19 april 2008, 15:31
Probeer je sowieso aan te leren om je pink zoveel mogelijk te gebruiken op de 4e positie ipv je ringvinger een fret door te schuiven, mocht je dat zo doen....

070_RHCP_070
19 april 2008, 17:32
het is de bedoeling dat als je een snaar opdrukt en de hogere noot erbij wilt pakken (op ongeveer 11 seconden), je die hogere noot met een andere (pink) vinger pakt, zodat je de noot die je opdrukt kunt laten doorklinken.


oke! goede tip man :D bedankt! heb je nog meer tips voor me?? :)

M.COM
19 april 2008, 17:59
Je bends echt langer aanhouden! Dat is zeker de eerste tip. En vooral met gevoel spelen. Voel 'de groove' van die solo, nu lijkt het nog een beetje op een technische oefening ...

John Frusciante -let's face it- moet het niet altijd hebben van zijn techniek (hoewel hij het allicht wel zou kunnen. Maar dat is dan weer een andere discussie!) maar zijn sound en gevoel waarmee hij speelt doen menige mensen kwijlen (waaronder ik).

Met jouw gear ga je zijn sound niet benaderen (koop anders alvast een Marshall Silver Jubilee, Marshall Major 200 watt, een boss ds-1 en ds-2 die je samen gebruikt en dan kom je er wel :) ) maar je kan wel zijn feel proberen imiteren.

Succes!

070_RHCP_070
19 april 2008, 19:36
Je bends echt langer aanhouden! Dat is zeker de eerste tip. En vooral met gevoel spelen. Voel 'de groove' van die solo, nu lijkt het nog een beetje op een technische oefening ...

John Frusciante -let's face it- moet het niet altijd hebben van zijn techniek (hoewel hij het allicht wel zou kunnen. Maar dat is dan weer een andere discussie!) maar zijn sound en gevoel waarmee hij speelt doen menige mensen kwijlen (waaronder ik).

Met jouw gear ga je zijn sound niet benaderen (koop anders alvast een Marshall Silver Jubilee, Marshall Major 200 watt, een boss ds-1 en ds-2 die je samen gebruikt en dan kom je er wel :) ) maar je kan wel zijn feel proberen imiteren.

Succes!

hmm ok beankt! ;)

al die gear kopen gaat hem niet worden hahah ;)

en ik proibeer het wel voelen maar dan sla ik de verkeerde noten aan lol

maar ik ga het goed oefenen en proberen! bedankt voor je reactie!! :strat:

Ibanez666
19 april 2008, 19:42
hmm ok beankt! ;)

al die gear kopen gaat hem niet worden hahah ;)

en ik proibeer het wel voelen maar dan sla ik de verkeerde noten aan lol

maar ik ga het goed oefenen en proberen! bedankt voor je reactie!! :strat:

Het wordt lastig om met gevoel te spelen als je nog te veel met je techniek bezig bent. Dus eerste je techniek verbeteren en als je daar minder op hoeft te focussen, kan je jezelf meer op het "gevoel" gaan toeleggen. Dus veel loopjes met al je vingers oefenen, veel akkoorden oefenen en deze met loopjes afwisselen en net zolang doorgaan totdat je er bijnna niet meer over na hoeft te denken en de vellen erbij hangen ;-)

Als je meer tips wilt, kijk dan gewoon eens op youtube onder "guitar lesson" of zo..dat hadden "wij" vroeger niet ;-)

070_RHCP_070
19 april 2008, 20:03
Het wordt lastig om met gevoel te spelen als je nog te veel met je techniek bezig bent. Dus eerste je techniek verbeteren en als je daar minder op hoeft te focussen, kan je jezelf meer op het "gevoel" gaan toeleggen. Dus veel loopjes met al je vingers oefenen, veel akkoorden oefenen en deze met loopjes afwisselen en net zolang doorgaan totdat je er bijnna niet meer over na hoeft te denken en de vellen erbij hangen ;-)

Als je meer tips wilt, kijk dan gewoon eens op youtube onder "guitar lesson" of zo..dat hadden "wij" vroeger niet ;-)

ja ik ben ook heel erg met techniek bezig.. ik kan daarom ook weinig liedjes spelen.. maar thnx allemaal!!