PDA

View Full Version : mxr micro



Winka
18 april 2008, 12:20
heb nou een koch powertone II met een 1960b cab en in de oefenruimte 'n ts808 geleend.

goede vooruitgang met 'n ts808... iemand anders raadde mij ook nog een mxr micro amp aan, maar lees op internet dat 't vooral voor meer volume zorgt?

kon in alle andere topics niet echt een antwoord vinden op mijn vraag...

Jimwoud
18 april 2008, 12:46
heb nou een koch powertone II met een 1960b cab en in de oefenruimte 'n ts808 geleend.

goede vooruitgang met 'n ts808... iemand anders raadde mij ook nog een mxr micro amp aan, maar lees op internet dat 't vooral voor meer volume zorgt?

kon in alle andere topics niet echt een antwoord vinden op mijn vraag...
Als je hem in de FX-loop gebruikt krijg je meer volume, maar zet je hem voor je amp met oversturing, dan krijg je meer gain/ oversturing. dit geld hetzelfde voor de ts808, alleen die heeft van zichzelf al wat oversturing in het geluid/signaal zitten.

bastiaanvanbeek
18 april 2008, 13:45
de MXR Micro Amp geeft je gewoon een boost. bijvoorbeeld als je gaat soleren. op de Micro Amp zit één knop waarmee je de gain kan instellen,
het is dus (niet echt) een equalizer, als je dat had verwacht.

Row
18 april 2008, 14:04
Ik zet hem voor mijn overdrive/distortion pedaal. Dan krijg je ook een onwijze volumeboost zonder hem in de fx-loop te gooien.

Winka
18 april 2008, 15:14
dus ik kan hieruit concluderen dat 't geen ts808 effect geeft voor m'n 'grunge' kanaal?

the sure thing
18 april 2008, 15:30
dus ik kan hieruit concluderen dat 't geen ts808 effect geeft voor m'n 'grunge' kanaal?Dat klopt. Tenzij je je TS hebt gebruikt als booster: gain op (bijna) 0 en de volume hoog.

Winka
18 april 2008, 15:54
ok thnx voor de reacties!