PDA

View Full Version : Laag impedantie volumepedaal in FX-loop...



Helter Skelter
17 april 2008, 22:51
Luitjes,

Ik wil een Boss FV-500 volumepedaal in een FX-loop plaatsen en na enig speurwerk ben ik erachter dat het de lage impedantie 'L' versie moet worden (toch?) Er hangt ook een FX-processor in de loop, moet ik het pedaal nu voor of achter de FX hangen?


bij voorbaat dank voor al uw verhelderende antwoorden!

B_2_the_a
17 april 2008, 23:22
ligt er puur aan wat je er mee wil

algeheel volume: achter fx
als je hem wil gebruiken voor een delay (opzwellende delays of sound on sound achtig iets), ervoor



ik zeg 1 ding: proberen

Helter Skelter
17 april 2008, 23:46
ligt er puur aan wat je er mee wil

algeheel volume: achter fx
als je hem wil gebruiken voor een delay (opzwellende delays of sound on sound achtig iets), ervoor



ik zeg 1 ding: proberen

ok! :)

maarrr...

het gaat me eigenlijk meer om de vraag of een laag impedantie volumepedaal (de FV-500L) überhaupt wel goed gaat werken in een FX-loop. Boss heeft namelijk ook een versie met een hoge impedantie (de FV-500H) maar voordat ik zo'n pedaal aanschaf wil ik wel zeker weten dat ik de goede te pakken heb

B_2_the_a
17 april 2008, 23:56
die hoge versie gebruik je alleen als je een passieve gitaar direct het volume pedaal in knalt....

WillemdaGuide
18 april 2008, 10:30
Met andere woorden, gebruik de H wanneer je het als eerste pedaal in de keten gebruikt, in ieder ander geval (dus zoals jij in bv effectloop) de L.
Dus kort maar krachtig, ja, de L. uitvoering is die je moet hebben (lekker pedaal trouwens, oerdegelijk!!)

Helter Skelter
18 april 2008, 16:44
Met andere woorden, gebruik de H wanneer je het als eerste pedaal in de keten gebruikt, in ieder ander geval (dus zoals jij in bv effectloop) de L.
Dus kort maar krachtig, ja, de L. uitvoering is die je moet hebben (lekker pedaal trouwens, oerdegelijk!!)

Dat de 'L' achter aan de keten moet was ik via enig 'gegoogle' al achter gekomen. Ik kon alleen niks vinden over plaatsing in een FX-loop.

thanx!

*springt op fiets en rijd naar Feedback*

Il_Falco
16 oktober 2008, 10:58
waarom zou je een volume pedaal als eerste pedaal zetten? speel je dan niet met de gain ipv van volume?

grts

dunnoaname
16 oktober 2008, 12:34
Niet als je clean speelt.

future2future
16 oktober 2008, 14:06
(lekker pedaal trouwens, oerdegelijk!!)

Lekker wel, oerdegelijk? mwah bij mij is het punt waar hij op draait afgebroken.