PDA

View Full Version : doodvallen van tonen



shrek
6 december 2001, 11:02
Hey,
bij mijn gitaar vallen de tonen vrij snel dood.
weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

Tanx.
shrek

L4A
6 december 2001, 11:10
Uuh, wat hebbie voor gitaar? Of beter gezegd wat voor hout zit erin? Ik weet niet precies wat je bedoelt met doodvallen maar als je een gitaar hebt van slecht hout heb je weinig sustain, klinkt slecht. Valt niks anders aan te doen dan een (goeie) gitaar kopen.
Of uh, een keer een nieuw snarensetje?

SteavisSmokin
6 december 2001, 13:50
Heb je je actie erg laag staan? En hoe zijn je frets afgewerkt? Het zal wel te maken hebben met dat de snaar te veel tegen de volgende fret aanligt waardoor je toon inderdaad snel weg kan zijn. Of misschien ligt het aan je eigen techniek, druk je de snaar niet goed en niet op de juiste plek in.

shrek
7 december 2001, 14:29
mwah, de action is voor mijn gevoel iets hoger dan de 'standaard' hoogte toen ik 'm kocht, maar sommige frets zijn inderdaad iets meer afgesleten. Is het verstandig om de frets zelf bij te vijlen of kan ik dat beter laten doen?
Over de techniek....ja ik weet niet, maar als ik op een gitaar van een vriend van me speel is de sustain wel erg goed, dus ik weet niet of het daar nou aan ligt. heb je anders nog tips voor het opdrukken?

sleep_to_saturate
8 december 2001, 11:25
Wat voor gitaar heb je dan?????

Eko
8 december 2001, 11:35
Als je een vraag stelt over je gitaar is het niet een erg slecht idee om even de info er bij te geven.
Dus welke gitaar,merk,type,voor sommige merken zelfs land van bouwen en soort snaren.
Op het FDP ( Fender Discussion Page) kun je freaks vinden die aan de hand van je serie nummer kunnen vertellen waar hij gebouwd is.
Ook kan er worden gecheckt van welke soort hout hij gebouwd is.

ekkerman
8 december 2001, 13:25
misschien staan z'n elementen te hoog.

shrek
10 december 2001, 12:32
Tja het is een epiphone, les paul, zo'n custom geval
Ik heb eigenlijk voor geen meter verstand van gitaren dus vraag me niet waar ķe vangemaakt is. Ik heb 'm gekregen van mijn oom

shrek
10 december 2001, 12:34
weet niet of het echt een goede is, maar mijn oom zei dat ie wel ok, was dus heb ķe 'm voor me gekocht. cerder speelt ķe wel erg lekker!

Iceman
10 december 2001, 16:44
Nieuw setje snaren wil ook nog wel eens helpen.

Incubus
10 december 2001, 21:05
ijskoman met verstand van snaren ;-p

sleep_to_saturate
11 december 2001, 12:56
Misschien moet je je vingers beter neerzetten op de frets?

Iceman
11 december 2001, 14:35
Deze dan:.....
Nieuwe gitaar wil ook nog wel eens helpen :wink:

SteavisSmokin
11 december 2001, 23:10
Een Les Paul model hoort veel sustain te hebben, dus het kan maar aan een paar dingen liggen: afstelling van de gitaar, niet goed afgewerkte frets of je techniek. Ga even naar de zaak waar je hem gekocht hebt en laat het daar horen en kijk wat ze zeggen.

ginne
13 december 2001, 03:27
En niet zelf aan de frets gaan vijlen. Dat moet je een ervaren iemand laten doen, want anders help je die gitaar (is best een goed instrument) naar Kurt.

Gman
20 december 2001, 11:18
Op 2001-12-07 14:29, schreef shrek:
heb je anders nog tips voor het opdrukken?

JA! Begin maar in de hoek hier met 15 keer op je vingertoppen. Dan krijg je sterke vingers en dan druk je vanzelf de snaren goed aan. Oke, beginnen maar,..... nee nee, goed doorzakken met je borst op de grond. Doe er voor straf maar 5 bij. :smile:
ja,doei...