PDA

View Full Version : Dean TC V, eindelijk!



mAnoontje
17 april 2008, 20:26
Na een aantal jaartjes wachten en zoeken heb ik haar eindelijk gevonden.
Ze is het wachten meer dan waard geweest denk ik!
Ik ga haar op de 26e april ophalen in Engeland (met de boot).

Bij deze wat pr0n.

http://mano.configarmory.nl/dean_1.jpg
http://mano.configarmory.nl/dean_2.jpg
http://mano.configarmory.nl/dean_4.jpg

Tho
17 april 2008, 20:28
Schei toch verdomme heel snel uit! Wat een absurd gave gitaar!!! :eek:

Gefeliciteerd zeg, echt heel erg vet! Die kom je ook niet vaak tegen of zo

YannickH
17 april 2008, 20:42
:eek: die is echt mooi!!!

Thundercat
17 april 2008, 20:44
Ja dat is MOOI! MOOI! MOOI Man!

Wat kan het leven toch fantastisch zijn, hé? :jam:

Kaïn
17 april 2008, 20:47
Dude....seriously *zet een kwijlbakje neer*

macwilliams
17 april 2008, 20:50
stoer! 78910

Sinner1980
17 april 2008, 21:04
heb jij straks mooi je 'vleugels' binnen man, heel veel plezier ermee, dikke gitaar :rockon:

yalexw
17 april 2008, 21:38
Wat een beauty, vooral de sunburst of is dat het wel? Heel mooi

Tho
17 april 2008, 21:39
volgens mij is het Brazilia burst

Dark_Tranquillity
17 april 2008, 21:58
Mooie kleur, maar verder vind ik het een spuuglelijke gitaar.

Veel plezier ermee, lijkt me een fantastisch klinkend ding!

Mark1990
17 april 2008, 22:01
Een van de weinige V's die ik wel zou willen hebben !

Squier4ever
17 april 2008, 22:31
Nice ding, is wat voor gerrekat's collectie :D

pannekoek
17 april 2008, 22:34
Nice ding, is wat voor gerrekat's collectie :D

ik lees dat de topic starter en jaren op zit te wachten, dit wekt mijn interesse natuurlijk :P

vertel eens meer, waarom jaren gewacht, waarom helemaal in engeland, wat is er zo byzonder aan dit beestje, prijskaartje? etc etc etc!


gr, stephan

Tho
17 april 2008, 22:38
En ook heel belangrijk: Welk jaar?

Geoffrey
17 april 2008, 22:39
Is dit niet dezelfde als waar Karl Sanders van Nile op speelt..?

trouwens..zeker en vast een pracht van een gitaar en de trip naar Engeland zeker waard!!!

Luke-wannabe
17 april 2008, 22:41
Gaaf! Maar wat is hier precies zo bijzonder aan? Tell me!

Squier4ever
17 april 2008, 22:41
ik lees dat de topic starter en jaren op zit te wachten, dit wekt mijn interesse natuurlijk :P

vertel eens meer, waarom jaren gewacht, waarom helemaal in engeland, wat is er zo byzonder aan dit beestje, prijskaartje? etc etc etc!


gr, stephan

allemaal leuk, maar vanwaar de quote van mijn post? beetje overbodig toch?
anyway ontopic!

mikeyaxeman
17 april 2008, 22:42
Supermooie Axe, en je gaat haar op halen in engeland op mijn verjaardag. :cooler:

mAnoontje
18 april 2008, 00:25
bedankt voor de lovende reacties!

Deze gitaar is speciaal gemaakt voor NAMM 2002 volgens de mensen bij dean,
het is de eerste van 25 uit de serie. Het gerucht gaat dat #1/25 (deze) bestemd was voor dimebag, en #2/25 van dezelfde serie maar dan de vorm Z ook. Dit kan ik echter niet bevestigen en bij Dean gooien ze tegenwoordig zo vaak met dimebag's naam dat het niet waar hoeft te zijn. Ik heb zolang gewacht omdat ze tweedehands enorm moeilijk te vinden zijn, in Europa tenminste. Ik ben er niet echt gerust op om zo'n gitaar op te laten sturen enzo, dus vandaar dat ik hem ga ophalen. Omdat hij gemaakt is voor de NAMM show hoop ik op enorm mooi hout, dit bevestigen de foto's tot dusver al, maar toch blijft een gitaar natuurlijk veel mooier in het echt. Ik heb altijd moeite met een gitaar vinden waar ik echt bij denk van YES dit is het, en ik hoop (en verwacht!) dat deze mijn gibby lp custom bij gaat houden. Ze is overigens gesigneerd door Dean zelf!

Groeten Jeroentje

[edit] P.S. Gerrekat is degene die me jaren geleden gek heeft gemaakt op Dean V's, maar dat weet hij niet.

Sartsj
18 april 2008, 00:30
Zooooo, ik ben niet zo'n fan van V's, maar deze is toch wel erg vet! Mooie burst, mooie kleuren, mooi hout, DAMN.. Veel plezier ermee! Maar dat hoef ik natuurlijk niet te zeggen :)

Edit: ahhh, die binding ook, geweldig ;P

Braindead
18 april 2008, 00:47
Erg vette gitaar! Wat moet je daar nog over zeggen.....

zeppo
18 april 2008, 09:33
1/25 : ik had het al meteen gezien: kleine serie ... ehm veel pondjes? /laat maar zitten, ik heb het even nagezocht op Ebay ...

Gefeliciteerd! T'is niet mijn smaak, maar ik weet wat voor een plezier het is wanneer je na lang zoeken iets vindt.

JeanPaul du Vinnie
18 april 2008, 10:43
Lijkt wat op de ultrasuperdeluxe-versie van mijn TBZ V'79, vroeger. Proficiat! Een vreselijk mooi gitaartje, inderdaad.

Fender75
18 april 2008, 12:15
Ik moet altijd wennen aan de headstock, maar pracht gitaar hoor! Toevallig vanmorgen op de televisie een clip gezien van Nile...Deze lijkt er wel erg op moet ik zeggen!

Pepe
18 april 2008, 12:24
ja, ook helemaal geen liefde hier voor de exotica's maar BC Rich en Dean krijgen een uitzondering wegens historie en stijlpunten.
Over historie gesproken, waarom een 2002 en geen originele uit eind seventies of begiin 80?

mAnoontje
18 april 2008, 12:38
Sinds 2001 is Dean zelf weer bij het bedrijf, dus ik ben met deze ook uitermate tevreden. Hou niet zo van gitaren die al helemaal afgetrapt zijn, wat natuurlijk niet perse hoeft bij eentje uit de jaren 70 maar waarschijnlijk wel. Mijn lp uit '92 ziet er ook nog perfect uit.

R.J
18 april 2008, 12:50
Vet stoer ding man :hippie:

Dweezman
18 april 2008, 13:27
prachtig, en ook stoer dat je'm zelf gaat ophalen.

Beetje zo'n adoptie-kindje-feel to it, nice. ;-)

Marc Oblivian
18 april 2008, 13:32
...Toevallig vanmorgen op de televisie een clip gezien van Nile...

Huh? Draaien ze Nile op TV????? Welke zender dan???
Toch maar weer eens TV gaan kijken............

Marc Oblivian
18 april 2008, 13:34
Gitaar van topicstarter lijkt overigens op die van mij.
Ik heb alleen niet zo'n mooie burst.
Voor de rest precies hetzelfde, ook gesigneerd (maar dan een 44 van een serie van 50).
Supergitaartjes hoor!!

Geoffrey
18 april 2008, 16:18
Huh? Draaien ze Nile op TV????? Welke zender dan???
Toch maar weer eens TV gaan kijken............


Die tonen ze op MTV2..

Sinner1980
19 april 2008, 12:11
Een bcrich te koop? Misschien wel, wat zoek je man?

Tho
19 april 2008, 12:46
Doe dat even via PM graag :)

Sinner1980
19 april 2008, 14:06
oops, idd

sorry man
:nervous:

kirk19
19 april 2008, 15:26
dean usa's zijn heel nice maar nieuw tegenwoordig niet meer te betalen. Reken nieuw maar 3000-5000 euro

Geoffrey
20 april 2008, 17:21
Ik wacht af op de foto's als je gitaar opgehaald hebt..
Hopelijk is het geen nutteloze trip en krijg je wat je verwacht!


Een bcrich te koop? Misschien wel, wat zoek je man?
Check je pm!

mAnoontje
28 april 2008, 15:50
Zo, ik ben terug van mijn weekend naar Engeland.
Het was een mooie boot waar veel op te doen was, ik was echter natuurlijk vrij zenuwachtig. Mijn vriendin had hier minder last van. Toen we aankwamen in newcastle belde ik de verkoper die ons heel netjes binnen 10 minuten kwam ophalen. Een enorm aardige kerel, met veel te veel geld. Het bleek dat hij gitaren verzamelde, hij kon er niet op spelen. Enorm mooie verzameling, maar voor mij stak de V er echt ver bovenuit. Ik kan er nog steeds niet echt over uit dat hij van mij is, het is nog niet helemaal doorgedrongen in ieder geval.
De gitaar ziet er nog mooier uit als op de foto's, en het verhaal is dus als volgt;
Hij is gemaakt als prototype voor NAMM 2002, dit is bevestigd door Dean,
hoewel er op de headstock staat 1 vd 25 zijn er geen 25 gemaakt, ze zeggen dat er 'ongeveer' 5 zijn gemaakt. Waarom ze daar ongeveer bij zeggen weet ik niet, maar ik heb toch numero uno, dus het maakt me niet echt veel uit. Wel leuk dat er maar zo weinig zijn gemaakt though.
Hij is puntgaaf op een klein beetje bucklerash op de achterkant na. Iets waar ik me absoluut niet aan stoor, maar de verkoper zelf des te meer. Hij had alleen een basversterker dus ik heb hem eigenlijk alleen maar akoestisch getest, nooit verwacht dat hij harder zou klinken dan mijn gibson lp custom, maar dat deed hij toch echt.
Ik overhandigde hem de centjes, die hij niet eens telde. Ik vroeg nog of hij het niet wilde natellen, maar hij zei; No, it's just money. Naja.
Daarna nog een uur of 6 Newcastle bekeken met de brandende gitaar in een rugtas. Eenmaal weer in Tilburg (heel veel uren reizen later) kon ik hem eindelijk op mijn Fireball testen.
In één woord ongelofelijk. Het volume moest een enorme berg omlaag omdat hij zo gigantisch luid is. Hij klinkt echt helemaal te gek, alleen een klein beetje modderig bij palmmutes. Ik overweeg er misschien ooit WRC Iron Man's in te gooien oid. In mijn gibson zitten bareknuckle miracle man's waar ik ook extreem tevreden over ben.

Tot zover mijn bevindingen en verhaal. Ik heb helaas geen fototoestel om zelf nog foto's te maken.

Groetjes Jeroen

Fender75
28 april 2008, 16:34
Misschien een lompe vraag, maar wat kost zoiets dan wel niet? Wel een enorm gave gitarr, gefeliciteerd! En deze doe je niet snel meer weg denk ik..:)

Marc Oblivian
29 april 2008, 08:33
Ik heb helaas geen fototoestel om zelf nog foto's te maken.



Auwtsj!!! (ben toch wel benieuwd.....)

gerrekat
29 april 2008, 10:54
Vet gefeliciteerd, zijn de best spelende rock gitaren uberhaupt IMO.

gerrekat
29 april 2008, 10:56
Ik moet altijd wennen aan de headstock, maar pracht gitaar hoor! Toevallig vanmorgen op de televisie een clip gezien van Nile...Deze lijkt er wel erg op moet ik zeggen!


Karl Sanders speelt meestal op een 79 series uit Korea, hij heeft wel een USA, maar dat is een transblackburst met 1 PU en zonder volume en toonknop.

gerrekat
29 april 2008, 10:58
Sinds 2001 is Dean zelf weer bij het bedrijf, dus ik ben met deze ook uitermate tevreden. Hou niet zo van gitaren die al helemaal afgetrapt zijn, wat natuurlijk niet perse hoeft bij eentje uit de jaren 70 maar waarschijnlijk wel. Mijn lp uit '92 ziet er ook nog perfect uit.


ik heb heel wat vintage USA Deans gehad ne die zijn erg wisselend van kwaliteit, met name door de leeftijd wil er nog wel eens wat aan de nekken schorten, zjin ze niet altijd meer goed af te stellen, frets agesleten etc etc. De TC's zijn erg consistent en GOED, ik geef er tot op heden de voorkeur aan en bezit nog maar 1 vintage ML uit 1981, die is waanzinnig!

gerrekat
29 april 2008, 11:03
Zo, ik ben terug van mijn weekend naar Engeland.
Het was een mooie boot waar veel op te doen was, ik was echter natuurlijk vrij zenuwachtig. Mijn vriendin had hier minder last van. Toen we aankwamen in newcastle belde ik de verkoper die ons heel netjes binnen 10 minuten kwam ophalen. Een enorm aardige kerel, met veel te veel geld. Het bleek dat hij gitaren verzamelde, hij kon er niet op spelen. Enorm mooie verzameling, maar voor mij stak de V er echt ver bovenuit. Ik kan er nog steeds niet echt over uit dat hij van mij is, het is nog niet helemaal doorgedrongen in ieder geval.
De gitaar ziet er nog mooier uit als op de foto's, en het verhaal is dus als volgt;
Hij is gemaakt als prototype voor NAMM 2002, dit is bevestigd door Dean,
hoewel er op de headstock staat 1 vd 25 zijn er geen 25 gemaakt, ze zeggen dat er 'ongeveer' 5 zijn gemaakt. Waarom ze daar ongeveer bij zeggen weet ik niet, maar ik heb toch numero uno, dus het maakt me niet echt veel uit. Wel leuk dat er maar zo weinig zijn gemaakt though.
Hij is puntgaaf op een klein beetje bucklerash op de achterkant na. Iets waar ik me absoluut niet aan stoor, maar de verkoper zelf des te meer. Hij had alleen een basversterker dus ik heb hem eigenlijk alleen maar akoestisch getest, nooit verwacht dat hij harder zou klinken dan mijn gibson lp custom, maar dat deed hij toch echt.
Ik overhandigde hem de centjes, die hij niet eens telde. Ik vroeg nog of hij het niet wilde natellen, maar hij zei; No, it's just money. Naja.
Daarna nog een uur of 6 Newcastle bekeken met de brandende gitaar in een rugtas. Eenmaal weer in Tilburg (heel veel uren reizen later) kon ik hem eindelijk op mijn Fireball testen.
In één woord ongelofelijk. Het volume moest een enorme berg omlaag omdat hij zo gigantisch luid is. Hij klinkt echt helemaal te gek, alleen een klein beetje modderig bij palmmutes. Ik overweeg er misschien ooit WRC Iron Man's in te gooien oid. In mijn gibson zitten bareknuckle miracle man's waar ik ook extreem tevreden over ben.

Tot zover mijn bevindingen en verhaal. Ik heb helaas geen fototoestel om zelf nog foto's te maken.

Groetjes Jeroen


Vaag, volgens mij zijn van de eerste serie TC's 50 stuks gemaakt en geen 25 (wel van de bluebursts!) ik heb #32 van de Z's en # 42 van de ML's (gehad). Ik vraag me niderdaad af of er ooit echt 50 ztuks van elk model gemaakt zijn, maar van de ML's iig zeker wel. De Blueburst ML die ik heb is #3/25 maar daarvan weet ik dat er slechts 13 sets gemaakt zijn.