PDA

View Full Version : 1 speaker afkoppelen??



MattellicA
17 april 2008, 19:17
Kan ik bij men Valvestate 8280 1 van de 2 luidsprekers afkoppelen? Hij klinkt nl nogal hard voor thuis...

alvast bedankt :satisfie:

J-sus Rulez
17 april 2008, 19:32
Snelste manier: jaag er een kogel door...
Andere manier:nou ja.. die ken ik niet! :cooler:

Squier4ever
17 april 2008, 19:34
een speaker afkoppelen zal niet helpen, zelfs al het zal kunnen. (wat ik overigens betwijfel)

pannekoek
17 april 2008, 19:44
Kan ik bij men Valvestate 8280 1 van de 2 luidsprekers afkoppelen? Hij klinkt nl nogal hard voor thuis...

alvast bedankt :satisfie:

volume misschien zachter draaien?

en als je dan zeurt: ja maar dan geeft ie een vaag en slecht geluid.

dan zeg ik: andere amp kopen met minder wattage

skabouter
17 april 2008, 20:26
vind je hem hard voor je oortjes? of vinden je buren/ouders het te hard?
als dat eerste zo is kan je hem altijd nog naar de muur draaien ofzo.
1 speaker afkoppelen kan natuurlijk wel, maar je zal het speakerdraad moeten volgen en de bevestigingen (serieel/parallel?) maar hiervoor zal je dus moeten gaan solderen, en er zit een technisch verhaal achter, wat je goed in acht moet nemen denk ik....

HaroldA
17 april 2008, 20:39
Kan ik bij men Valvestate 8280 1 van de 2 luidsprekers afkoppelen? Hij klinkt nl nogal hard voor thuis...
Dit is toch een 2x80 watt stereo versterker? Bij buizenversterkers mag je je versterker niet onbelast (=zonder speaker) aan zetten maar ik heb ergens gelezen dat dat bij transistor (valvestate) versterkers wel mag.

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

MattellicA
17 april 2008, 20:40
Tis ons moeder... :chicken: Maar ze moet er maar tegen kunne... :cooler:

DeiDRagonas
17 april 2008, 22:52
Die celestions zitten vrij simpel vast met een klemmetje die je zo losschuift. Komt geen soldeerbout bij te kijken, is zo gepiept. Alleen heel erg veel zachter zal ie niet gaan en je moet checken of de Ohmering nog klopt. Zorg ervoor dat je niet minder Ohm aansluit dan op de achterkant van de amp aangegeven is. Een acht Ohm speaker op een vier ohm uitgang kan prima dus, maar een twee Ohm speaker hangen aan een vier Ohm uitgang zou ik niet doen.

Ik zou een koptelefoon of kleinere amp halen ofzo, want heel veel zachter wordt t niet met een speaker minder.

Succes, grt Roy.

x.a.d
21 april 2008, 22:40
Nee, het losgooien gaat niet veel verschil maken hoor. Heb ik ook eens mee getest maar geen resultaat. Helaas

MattellicA
28 augustus 2008, 02:51
Bump :chicken:

Ik ben de laatste weken diep aan het nadenken geweest... (jaja)

Valvestate is een stereoamp, 2 eindtrappen van elk 80w. 1 speaker per trap: 80w per speaker. Als ik nu 1 speaker afkoppel, hou ik toch maar 80w over?

Of ligt het aan m'n slaaptekort? :)

pol
28 augustus 2008, 08:31
ja, koppel gerust af.. is een solidstate versterker dus dat kan absoluut geen kwaad.

caliban
28 augustus 2008, 10:25
Bump :chicken:

Ik ben de laatste weken diep aan het nadenken geweest... (jaja)

Valvestate is een stereoamp, 2 eindtrappen van elk 80w. 1 speaker per trap: 80w per speaker. Als ik nu 1 speaker afkoppel, hou ik toch maar 80w over?

Of ligt het aan m'n slaaptekort? :)
Is die tweede 80 watt niet voor een externe speaker?
En een transistorversterker klinkt toch niet slechter op laag volume, dus waarom gewoon niet stiller zetten.

Chris Winsemius
28 augustus 2008, 10:33
Kan ik bij men Valvestate 8280 1 van de 2 luidsprekers afkoppelen? Hij klinkt nl nogal hard voor thuis...

alvast bedankt :satisfie:

Onder zeer lichtelijk voorbehoud:
dat kan.
(zorg wel dat de speaker-uitgang v/d amp als het 'n kabel is of 2 draadjes dat ze GEEN kortsluiting kunnen maken)
Verwacht alléén niet heel veel volume-vermindering.

steph
28 augustus 2008, 10:48
Hey Chris! Ik probeer je een pm te sturen maar je box zit te vol!

Puerco
28 augustus 2008, 17:14
Hey Chris! Ik probeer je een pm te sturen maar je box zit te vol!
Ik wil hier niet als de zegsman van Chris optreden ofzo maar volgens mij doet hij niet aan PM, Als je hem wilt bereiken kun je hem echter gewoon een mailtje sturen, dan heb je meestal heel snel antwoord. Zijn emailadres vind je in zijn profiel (klik op zijn naam).