PDA

View Full Version : Concertgitaar voor onderweg



Autumnkid
17 april 2008, 18:05
Hoi

Ik ben handelsvertegenwoordiger, en had graag een (concert)gitaartje gekocht om mee te nemen in de wagen, en zo te kunnen oefenen in mijn middagpauze. Deze mag natuurlijk niet te groot zijn...

Is een 1/4 gitaar handig, of zou ik toch beter voor een 3/4 gitaar gaan? Hoe kleiner, hoe handiger, maar er moet natuurlijk echt kunnen geoefend worden.

De Yamaha gitaren schijnen goed te zijn... Iemand ervaring?

Groeten

sanderz
17 april 2008, 18:22
Je hebt ook nog 1/2 gitaren. Ik vind het klein, maar je kunt het altijd proberen. Die dingen kosten haast niks (niet arrogant bedoeld).

Pais
17 april 2008, 19:29
Wat bedoel je dan met een "concert gitaar"? :)
Als ik concertgitaar hoor, denk ik aan een chique gitaar van een beroemde spaanse bouwer met een waarde waarvoor je ook een leuke auto had kunnen kopen.

sanderz
17 april 2008, 19:51
Wat bedoel je dan met een "concert gitaar"? :)
Als ik concertgitaar hoor, denk ik aan een chique gitaar van een beroemde spaanse bouwer met een waarde waarvoor je ook een leuke auto had kunnen kopen.

Ja, maar dan voor onderweg...

chris c
17 april 2008, 21:26
Ik heb zo'n Yamaha 3/4 gitaartje, op mijn kantoor. De enige vereiste die ik had bij het kopen van die gitaar was de lengte... moest in mijn kast passen. Dus naar de gitaarboer geweest met mijn lintmeter.
De gitaar kan er net in :)

Is wel goed om bv. een nieuw stuk in te oefenen, een beetje wennen aan nieuwe vingerzettingen en zo. Geen slechte kwaliteit, maar wel een klein smal halsje.

LaurentB
17 april 2008, 21:28
Hoi

Ik ben handelsvertegenwoordiger, en had graag een (concert)gitaartje gekocht om mee te nemen in de wagen, en zo te kunnen oefenen in mijn middagpauze. Deze mag natuurlijk niet te groot zijn...

Is een 1/4 gitaar handig, of zou ik toch beter voor een 3/4 gitaar gaan? Hoe kleiner, hoe handiger, maar er moet natuurlijk echt kunnen geoefend worden.

De Yamaha gitaren schijnen goed te zijn... Iemand ervaring?

Groeten

Maar een gewone gitaar PAST toch in een enigszin normale auto? Ik heb (o.a.) een Peugeot 205 en daar gaat mijn grootste gitaarkoffer ook nog in zonder de achterbank neer te klappen.
Koop gewoon een mooie, goedklinkende, fullsize gitaar!

Autumnkid
17 april 2008, 22:23
Maar een gewone gitaar PAST toch in een enigszin normale auto?

Ik rijd met een bestelwagen vol kratten bier... In de laadruimte komt die gitaar dus niet. Een fullsize is echt te groot, want op de pasagierszetel staat mijn commercieel materiaal, etc... Getest, maar niet gelukt.
Plus in je auto met een fullsize zitten spelen (in Belgie regent het meer dan dat de zon schijnt), is ook niet echt handig.


Wat bedoel je dan met een "concert gitaar"?
Gewoon, klassieke gitaar. Geen folk.

Nu, eigenlijk om 't even. Mag zelfs electrisch zijn, als ie maar compact is!

Pais
17 april 2008, 22:28
In dit topic zijn laatst de Silent guitars ter sprake gekomen
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107684

Die zijn heel compact. Er is zelfs een fullscale model wat je kunt inklappen ( klinkt freaky he? :chicken: Geen idee of het wat is ) en je kunt ze over een koptelefoon bespelen.
Bij een elektrische gitaar mag je direct een versterker en stoom hebben, voor je dr wat mee kunt.

dadgad
17 april 2008, 22:31
Hallo,

Ik vermoed dat de TS er in de auto op wil kunnen "spelen",
en niet alleen meenemen. En een normaal formaat gitaar
krijg je binnen in de auto nauwelijks uit de koffer....

Ik denk dat hier beter gedacht kan worden richting een
echte travel gitaar, en aangezien naar een concert gitaar
gevraagd werd, vermoed ik dat het dan zoiets als dit zou
moeten worden:
Martin Classical Backpacker Guitar (http://www.mguitar.com/guitars/choosing/guitars.php?p=m&m=Classical%20Backpacker%20Guitar)

Wie zoiets op voorraad heeft zou ik even niet weten - de
staalsnarige zie ik af en toe wel hangen, en die wordt ook
wel 2e hands aangeboden, maar nylon kon wel eens wat
lastiger worden. Maar onmogelijk mag het niet zijn - alles
is te bestellen, desnoods via het internet.

Greetz,

Han.

sanderz
18 april 2008, 08:59
Ik heb er ook wel eens over gedacht. Serieus.

Mijn bedoeling was om een klein gitaartje te kopen om in de auto op te kunnen spelen. Bijvoorbeeld als ik in een file sta (dus als het écht stilstaat), wanneer ik moet wachten tussen twee bezoeken aan klanten of als mijn vrouw rijdt en ik zelfs dán mijn gezin gestoord kan maken met mijn muzikale praktijken.

Voorwaarde was wel dat ik achter het stuur zou kunnen blijven zitten, behalve dan als mijn vrouw rijdt. In dat geval moet ik haar het gezicht niet ontnemen.

Ik kocht een Dean Playmate, staalsnarig. Een halfsize gitaartje en fullsize ellende. Niet te stemmen en topzwaar, dus niet te hanteren. Ik ook ontstemd.

Nu zag ik bij Guitarra Buenna (http://www.guitarrabuena.nl/) een leuk gitaartje (http://www.guitarrabuena.nl/webwinkel_product/248) voor een leuk prijsje. Dat ga ik eerdaags, als ik tijd heb, eens proberen.

Misschien ook wat voor TS?

freekick
18 april 2008, 13:00
Ik heb een Yamaha Guitalele.
Die past zo'n beetje in het dashboardkastje. (70 cm)
Klinkt wat ukelelerig maar wel lol.

f.

Heb ook nog een gewone ukelele .
Die staat gewoon in het glas tussen de tandenborstels .

sanderz
18 april 2008, 13:52
Heb ook nog een gewone ukelele .
Die staat gewoon in het glas tussen de tandenborstels .

Of je hebt héle grote tandenborstels, of ik mis ergens de clou.

Maar die Yamaha Guitalele lijkt me ook wel interessant. Voor onderweg.

freekick
18 april 2008, 14:22
Maar die Yamaha Guitalele lijkt me ook wel interessant. Voor onderweg.

Ze hebben er wel 18 fretten ingetimmerd hetgeen tot gevolg heeft dat
de ruimte tussen de fretten niet echt groot is.
Figerpicken lukt alleen als je spagetti-vingertjes hebt.
Maar je kunt in fiat 500 als bijrijder strummen zonder de chauffeuse te hinderen.
f.

dirkncv
21 april 2008, 09:31
Hallo,

Ik heb deze besteld (http://www.thomann.de/gb/tenayo_sc300_silent.htm) bij Thomann om 2 redenen. Hij is compact en je kunt in alle stilte oefenen.
Mvg

Otje
21 april 2008, 10:07
Waarom niet gewoon een Baby Taylor :D ?