PDA

View Full Version : Management...



pinovino
17 april 2008, 17:42
Het zijn geen muzikanten maar soms hard nodig: band managers (M/V).

Ik ben niet voor mezelf op zoek (echt waar!), en ik hoef ook niet direct sollicitaties te hebben maar namen van personen of bureau's, hints, links, tips in het algemeen waar ik ze zou kunnen vinden zijn zeer welkom.
De band die ik probeer te helpen speelt metal.
Ik dank u! :rockon:

Valentijn
17 april 2008, 18:06
ga kijken bij andere bands die vergelijkbare muziek maken waar zij bij zitten. Maar je moet ook oppassen, want wil je dat je band bij een manager zit die ook 8 andere bands doet? heeft hij dan nog wel genoeg aandachtg voor jouw band? Daarnaast ontvangen managers wel tussen de 10 en 20% over alle netto inkomsten. Je moet dus wel goed weten wat je doet.

Daarnaast is een manager ook nog wat anders dan een booker, dus als je een manager hebt betekent dat lang niet altijd dat je dan meteen ook shows hebt, al is het natuurlijk wel hun taak om een booker voor je te vinden, maar dat kost ook weer geld (10-15% over een clubshow en 15-20% over een festival).

Je kan dus ook ervoor kiezen om alleen een goede booker te nemen (affiniteit met genre is dan echt wel mooi meegenomen)

En waar vind je zo iemand? zoals ik al zei kan je een beetje kijken wat andere bands hebben aan management, verder kan je goedkope managers vinden via de opleidingen muziekmanagement aan de HKU en Inholland in Haarlem

pinovino
22 april 2008, 08:29
Bedankt voor de tips Valentijn.