PDA

View Full Version : Onder stroom staan tijdens spelen? :S



Soulcollector
17 april 2008, 16:49
Ja de titel zegt het al.
Als ik mijn Ibanez Rg 1570 inplug op mijn Fender Princeton 65DSP staat de gitaar soms onder stroom :S
Gister heb ik weer de originele stroomkabel die bij de versterker geleverd was erbij gepakt en dacht dat m'n probleem opgelost was, het gebeurde immers niet meer.
Maar na 'n kwartier spelen ongeveer gebeurde het dus weer.
Heb net uren op mn Jackson PS4 gespeeld en daarmee heb ik het probleem niet.
Lijkt me dus sterk dat het aan de versterker ligt.
Eerst had ik dit probleem overigens nooit.

Maar goed, hoe de neuk kan dit en wat kan ik eraan doen ?

Nico2
17 april 2008, 16:59
Iets met de grounding?
Of misschien heb je ergens kortsluiting.
Als ik jou was zou ik ff naar de gitaarboer bellen waar je dat ding gekocht hebt.

no 1 hops
17 april 2008, 17:01
probeer de probleem gitaar met versterker in de keuken waar een geaard stopcontact zit.
geen probleem op dat moment dan weet je waar het aan ligt

Soulcollector
17 april 2008, 17:06
De aarding zou goed moeten zijn, heb voor mn versterker/audio spul een geaard verlengsnoer vanaf de keuken liggen.

no 1 hops
17 april 2008, 18:23
De aarding zou goed moeten zijn, heb voor mn versterker/audio spul een geaard verlengsnoer vanaf de keuken liggen.begrijp me niet verkeerd, we hebben hier een keer eerder iemand gehad die dacht dat als je een geaarde losse stekkerdoos had je ook een geaarde aansluiting had.
dus aansluiting, kabel en stekkerdoos in de muur zijn allen geaard!
dan zou het goed moeten zijn wat dat betreft

die fender is een buizenversterker, oud????
weet nog een verhaal van rivera die vertelde dat er oude fenders in omloop zijn waarvan de mantel van de interne kabeltje poreus werd en zo voor gevaarlijke situaties zorgde.

misschien dus meer voor de werkbank op dit forum

Soulcollector
17 april 2008, 19:26
Die geaarde stekkerdoos ligt van een geaard stopcontact met een geaarde kabel inderdaad, dus dat moet gewoon goed zijn.

En nee het is geen oude, het is gewoon een transistor van een paar jaartjes oud.

Bram+
17 april 2008, 19:36
(De laatste tijd) nog aan je gitaar geklust? Elementen vervangen etc.?

Soulcollector
17 april 2008, 21:28
Hmm, toen ik net mn Aria Les Paul inplugte kreeg ik ook een lichte schok :S
Heb de versterker uitgezet en nu weer aangezet, zit er nu op te spelen en nu heeft 'ie nergens last van.

En nee m'n Ibanez is nog volledig origineel, de input stoort trouwens wel.
Soms heb ik opeens geen geluid meer tijdens het spelen, dan duw ik de kabel weer terug en heb weer geluid. Toch binnenkort maar eens vervangen...

Edit: Bij mn Aria gebeurd het alleen als ik 'm eerst op het halselement zet, enorm vreemd want dit is echt nog nooit gebeurd.
Volgens mij dwaalt er gewoon een boze geest rond waarvan ik niet meer mag gitaarspelen ofzo.
Vorige week iets aan m'n linkerhand gekneust en nu dit...