PDA

View Full Version : akoestische basgitaar



JvD.
17 april 2008, 15:07
De zon komt er aan en we kunnen al bijna weer allemaal als hippies in het gras zitten.

Ik ga vooral veel met mijn akoestische gitaartje het park in. Maar als ik mijn bassist wil uitnodigen? Hoe gaat dat dan? Is er ondertussen al een akoestische basgitaar die tegen mijn western kan opboksen qua volume?

Mr.Fingers
17 april 2008, 15:22
De Epiphone "El Capitan" gaat (met plectrum dan wel) vrij luid, en als jij je wat inhoud, lukt het perfect...


en anders: de Roland MicroCube (minidraagbaargitaarversterkertje op batterijen), ding gaat luid genoeg voor een Western-die-fameus-op-zn-kloten-krijgt bij te houden.

Valentijn
17 april 2008, 16:41
als je bassist bereid is om alles een oktaaf hoger te spelen dan komt er wel geluid uit meestal....

anders is t over t algemeen niet veel

elendaeril
18 april 2008, 02:51
Blijft altijd wel een issue ja, hoewel flink raggen met fingerpicks het volume wel goed op lijkt te schroeven :D

Kejmuziek
18 april 2008, 14:06
http://62.131.235.156/trio/images/CONTRABAS_small.jpg

JvD.
18 april 2008, 15:55
http://62.131.235.156/trio/images/CONTRABAS_small.jpg
leen je de jouwe even uit?

dat microcube-bass ding is super schattig. 4x4" !!!!
helaas wel bijna het dubbelen van de gitaar variant in prijs.

Kejmuziek
18 april 2008, 17:44
leen je de jouwe even uit?



Heu nee. Maar je kan ze gewoon ergens kopen hoor
:dontgeti:

JvD.
18 april 2008, 17:47
Heu nee. Maar je kan ze gewoon ergens kopen hoor
:dontgeti:
....














(duur)

Kejmuziek
19 april 2008, 10:32
....














(duur)

Tja, de vraag was of er een akoestische bas bestaat die luid genoeg is om samen met een westerngitaar te spelen, en daar was het antwoord.
Over prijzen is niet gepraat he ;)
Enneu, vanaf € 600 heb je een chinees model waar je mits aanpassing wel een deftige klank uitkrijgt.
Andere akoestische bassen zullen NOOIT luid genoeg zijn.

Valentijn
19 april 2008, 11:14
voor minder zijn ze al te vinden

maar handigste is gewoon om m een gewone gitaar in zn handen te duwen en m daar een beetje op te laten aanklooien (met plectrum als hij dat kan)

vincent136
19 april 2008, 19:32
Of je bassist pakt ook gewoon een fijne western gitaar in de hand en je gaat samen gitaar spelen en hij pakt zo nu en dan wat baslijntjes met zijn duim mee :-)

Das veel leuker, akoestische bassen zijn gewoon niet zo cool.. vind ik dan he.
Ik vind ze ook niet lekker spelen, de klank is gewoon zo anders dan de elek. bassgitaar. Ik speel wel eens op eentje in de muziekwinkel, maar vind het niets. Zonder plectrum komt er amper geluid uit en ik bas het liefste met mijn vingers..

elendaeril
20 april 2008, 02:36
Ligt eraan welke je hebt. Mijn Motion B-5 speelt juist het lekkerst met de vingers, en ook vrij luid. Met plectrum wordt het juist een rammelbak...