PDA

View Full Version : beste AB-pedaal



Il_Falco
17 april 2008, 12:48
Hier is mijn verhaal: ik speel nu over twee versterkers (stereo) , een voor clean+phaser en een voor disto. nu moet ik telkens de distortion uit trappen en de phaser aanzetten om te kunnen wisselen van lead naar clean. ik zou dit willen oplossen door een Ab-pedaal ertussen te plaatsen. mijn vraag is nu, welke zuigt geen toon, maakt geen 'geweershotgeluid'... kortom welke is degelijk voor deze toepassing?

Dirk_Hendrik
17 april 2008, 13:06
Die simpele zelfbouw versie is meestal de beste en goedkoopste.

peter_heijnen
17 april 2008, 13:17
http://www.musikding.de/product_info.php/info/p186_A-B-Umschalter.html

vinni
17 april 2008, 13:46
Beste?


Lehle!:)

Vinni

the feable
17 april 2008, 13:59
Lehle, zonder twijfel!!!

Bernardduur
17 april 2008, 17:48
Radial Bigshot........

Il_Falco
17 april 2008, 19:06
bedankt voor de reacties!

maakt het veel als een ab-box bypass is of niet?

the feable
17 april 2008, 20:07
Een goede buffer is misschien beter dan een TB-switch. Lehle werkt met relais en gouden componenten en maakt zonder twijfel de beste switches. Belangrijker is als je tussen 2 versterlers schakelt dat er een groundlift en eventueel een fase-switch op zit.

Realeigo
17 april 2008, 20:42
Nobels A/B master. Alles heeft invidueel een ground lift. En ongebruikte in/uitgangen worden aan de aarde gezet.

Il_Falco
17 april 2008, 21:19
ik heb op enkele sites gezeten (dankzij jullie op nuttige sites ;))
maar het probleem lijkt me het verzenden. de kosten lopen nogal op, als ze ze al verzenden....
weten jullie oplossingen? het zou moeten aan de kust van België geraken...

tubeonly
18 april 2008, 08:17
ik heb op enkele sites gezeten (dankzij jullie op nuttige sites ;))
maar het probleem lijkt me het verzenden. de kosten lopen nogal op, als ze ze al verzenden....
weten jullie oplossingen? het zou moeten aan de kust van België geraken...

Ik heb echt al een winkelwagen vol pedalen laten verschepen, nooit fout gegaan. Belgische post is soms wat traag, sommige verkopers ook, maar 100% aangekomen (soms na wat psychologische dwang naar verkopers toe, maar dat is heel zeldzaam en uiteindelijk altijd goed afgelopen)

Het leuke van de pedalenmarkt is dat er bijna geen rotte appels bij zitten. probeer maar eens een ipod via internet te kopen ;) Guitar players rule!

tubeonly
18 april 2008, 08:31
Ah ja, terug on topic: ik heb deze week ook een AB pedaal gescoord, lol. Een best apart pedaal van Maxon dat komt uit de Ibanez ts 808 series:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEBTOX:IT&item=120247963401

Het is er eentje met een buffer, beetje vergelijkbaar met de LS2 van Boss. Ik kende hem nog niet, maar liep er tegenaan op ebay. Heeft me omgerekend in euro's +/- 80 euro gekost wat ik best mee vind vallen. Ik wil hem gebruiken als master pedaal voor een reeks ibanezjes. Ik denk alleen niet dat het echt een serieuze kooptip is aangezien er in Google maar twee vermeldingen over te vinden zijn. :-S

Overigens gebruikte ik tot nu toe een AB van Morley om versterkers te switchen. Wordt niet meer gemaakt maar duikt regelmatig op marktplaats op. Lehle wordt wel als een van de betere gezien.

Kamiess
18 april 2008, 12:21
Zijn ze er trouwens ook die door midi bestuurd worden.
Ik dacht dat ik op de site van lehle we zoiets gezien had, maar zijn er nog meerdere.

(mijn excuses dat ik even op je post meelift :-) )

Il_Falco
8 mei 2008, 08:37
@ kamiess: geen probleem hoor ;)

ik ben om een AB-2 geweest. heb in de winkel een tweedehandse lehle getest. Ik heb hem vergeleken met de boss en wat blijkt? even veel/weinig ruis op mijn bord. dus heb ik voor het geld gekozen en voor die boss gegaan.
ik denk als je meer pedalen hebt dan mij, dat je waarschijnlijk wel een lehle nodig hebt...

Rude Perception
8 mei 2008, 10:56
http://www.musikding.de/product_info.php/info/p186_A-B-Umschalter.html

Kan jij (of iemand anders) mij uitleggen waarom die 1M weerstanden tussen de aarde en de tip zit bij de uitgangen?

Chris Winsemius
8 mei 2008, 10:59
Kan jij (of iemand anders) mij uitleggen waarom die 1M weerstanden tussen de aarde en de tip zit bij de uitgangen?

soort of poging tot - ploponderdrukking.

peter_heijnen
8 mei 2008, 11:14
soort of poging tot - ploponderdrukking.
Ik heb hun dubbele tb looper schema gebruikt incl de weerstand aan de uitgang en ik moet zeggen dat het wel werkt. Niet 100 procent want af en toe heb ik nog wel een klein plopje, maar het is al een stuk beter dan zonder die weerstand.

artnaz
8 mei 2008, 11:58
soort of poging tot ...Even off-topic: Is dat Nederlands? :D

Rude Perception
11 mei 2008, 02:46
Even off-topic: Is dat Nederlands? :D

Ja, een soort ploponderdrukking, of poging tot ploponderdrukking.
Alleen is het niet nodig om ploponderdrukking 2x neer te zetten, dus klopt het.

Kan het schelen om dat in m'n looper in te bouwen, zoja, welke uitgangen moet ik dan voorzien van zo'n weerstand? De send, of de out, of allebei?

TheGoliath
12 mei 2008, 17:15
dan heb je natuurlijk ook nog de Boss Line Selector, die ken je voor heel veel dingen gebruiken, waaronder deze.

peter_heijnen
12 mei 2008, 17:34
De send, of de out, of allebei?
Alleen de out.

Kamiess
12 mei 2008, 22:32
Maarre, is er ook een AB pedaal die midi bestuurd kan worden???

the feable
12 mei 2008, 23:21
Lehle! Verder die Nobels dingen!