PDA

View Full Version : studio amp gezocht



Balthazar
17 april 2008, 11:56
Hallo,

ik wil proberen voor max. 800 euro een versterker te fixen waar ik pro. opnames mee kan maken voor artiesten, reclames en andere opdrachten.

Hij moet aan de volgende eisen voldoen :

jazz clean
vintage funky clean/crunch
genoeg scheur om te rocken
eventueel mee te nemen met o.v.
<50watt

zat te denken aan bijvoorbeeld vox, laney, marshall, koch, engl, mesa, fender.
maar ik heb eigenlijk alleen verstand van de (high) gain sounds van de meeste amps.
ga binnenkort eens op onderzoek uit. maar wat ideen van te voren kan geen kwaad.

gehad maar niet tevreden over, of bruikbaar voor mijn eisen:
marshall jcm 900
marshall jmp1
mesa dc-5
peavey 5150

hebben jullie misschien wat ideetjes?

almarvk
17 april 2008, 11:57
Koch Studiotone!

Meer heb je niet nodig!

peter_heijnen
17 april 2008, 12:22
5 wattjes, 880 euro bij thomann.

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l5t-112

minoin
17 april 2008, 14:30
Koch Studiotone!

Meer heb je niet nodig!

Mee eens, niet voor niets is iedereen lyrisch over de Studiotone, prachtamp!
Die 5150 is inderdaad niet geschikt, want die gaat veel te hard, heeft een bak ruis en een clean geluid waar je niet heel erg veel mee kunt. Wel een one of a kind scheur :D

future2future
17 april 2008, 15:57
Wat denk ik voor jou het beste idee is, is om een 2 kanaals amp te kopen met een goed clean kanaal en crunch kanaal, en dan echte high gain dingen met een pedaal op je crunch kanaal.

Ik ben zelf geen fan van koch, maar als het karakter je aanspreekt dan zijn het erg goede amps voor het geld.

Pepe
17 april 2008, 16:15
Boogie Studio zou mijn keuze zijn. Clean van een deluxe en de lead van een MarkI. Kanalen zijn lastig te schakelen maar hence the name. Bovendien draagbaar in 1 hand.
De folder zegt 22 watt maar wordt niet koud of warm van een AC30 of Blues deluxe.

Eko
17 april 2008, 17:10
Denk eens aan een Fender Cybertwin o.i.d. Een versterker waar meerdere zaken tegelijk in zitten met allerlei aansluitingen en mogelijkheden.
Een buizenbak is leuk voor de heb, een Cybertwin is leuker omdat je wat aan hebt. Niet dat ik er een hoef maar als ik professioneel opnames e.d. moest gaan maken kocht ik iets heel veelzijdigs en niet de mooiste amp.

Il_Falco
17 april 2008, 19:59
een hughes en kettner is meestal goed spul EN veelzijdig!

skabouter
17 april 2008, 20:08
Orange Tiny Terror? Veelzijdige sounds, mits goed afgesteld. live geen doen dus, maar in studio wel! 500 euro voor de top nieuw.....cabje voor 300 kopen en klaar (of heb je die al?)

bastiaanvanbeek
18 april 2008, 13:54
ik zou voor de VOX AC30 gaan, die kost dan wel tussen de €900 en €1000,
maar dan heb je ook wat in huis. hij is heel mooi warm clean, en je kunt er ook flink mee scheuren. dus voor ongeveer €150,- boven jou budget heb je een hele goeie versterker.

ropp
18 april 2008, 14:19
Boogie Studio zou mijn keuze zijn. Clean van een deluxe en de lead van een MarkI. Kanalen zijn lastig te schakelen maar hence the name. Bovendien draagbaar in 1 hand.
De folder zegt 22 watt maar wordt niet koud of warm van een AC30 of Blues deluxe.

+1

als het echt puur voor in de studio is kan je ook kijken naar de mesa boogie studio pre. Alleen de preamp, deze heeft een erg fijne recording output. Af en toe gebruik ik die ook via line in met optredens.

pimmetje
18 april 2008, 14:28
Koch Studiotone!

Meer heb je niet nodig!
Eens... leuk studio-bakkie, mooi basisgeluid (moet natuurlijk wel je smaak zijn, maar da's overal mee), degelijk gebouwd, veelzijdig, goede service bij de fabriek hier in NL. Met 20w ook live nog te gebruiken (afhankelijk van band natuurlijk) en door powersoak ook prima voor thuis.

Maar ik houd wel van Koch... dan zie je al snel meer voordelen.
Al vaker gezegd... zelf ben ik voor de Twintone gegaan met een paar yellowjackets erbij. Daarmee kan ik er zeg maar een studiotone van maken. Ik wissel nog steeds met plezier :D.

crapton
19 april 2008, 09:50
een hughes en kettner is meestal goed spul EN veelzijdig!

H&K Statesman combo - heb zelf QuadEL84, veelzijdig, lekkere sound, je kan ook een 20W versie nemen

Koch Studiotone - gehoord op een demo en was verbaasd over de volheid van de klank, mooi geluid

Beide zijn klein genoeg dus goed draagbaar. Zou dus nooit een AC30 nemen (one trick pony) of een 5150 (nog een one trick pony), bovendien erg zwaar.

Overigens kan je voor studiowerk ook heel goed een POD X3 nemen...

arjanb01
19 april 2008, 10:57
Eens... leuk studio-bakkie, mooi basisgeluid (moet natuurlijk wel je smaak zijn, maar da's overal mee), degelijk gebouwd, veelzijdig, goede service bij de fabriek hier in NL. Met 20w ook live nog te gebruiken (afhankelijk van band natuurlijk) en door powersoak ook prima voor thuis.

Maar ik houd wel van Koch... dan zie je al snel meer voordelen.
Al vaker gezegd... zelf ben ik voor de Twintone gegaan met een paar yellowjackets erbij. Daarmee kan ik er zeg maar een studiotone van maken. Ik wissel nog steeds met plezier :D.

+1 voor de koch studiotone. En als je er een 2x12 of 4x12 aanhangt heb je live ook een super geluidje.

voxell
19 april 2008, 13:31
waarom was de dc5 niet geschikt?
is enorm veelzeidige amp met goeie clean en lead
met een loadbox ertussen perfect voor opnemen

x.a.d
21 april 2008, 15:53
Koch Studiotone ! Ik denk dat zo iets erg goed bruikbaar is voor verschillende stijlen. Een ac30 is denk ik wat te beperkt en een te bepalend karakter. Koch is zeker een goede en betrouwbare keuze! en nieuw niet zo heel duur.
Tijd geleden bij jukebox voor 900 zien staan ofzo....... feedback zullen ze em ook zo wel hebben staan.

MadSteven
23 april 2008, 13:31
Orange Tiny Terror? Veelzijdige sounds, mits goed afgesteld. live geen doen dus, maar in studio wel!

Dan heb je dat ding zeker nog niet door twee 4 x 12 cabs gehoord, uiteraard miked up.


Maar dit geheel terzijde.

Ik zit zelf te denken aan een vervanging voor mijn Fender Deluxe 112 plus. Voor gebruik met protools later, een kleine gig doen, en het liefst buizen.

De keuze ligt nu tussen:
- Fender Hot Rod Deluxe - versie met Vintage 30s... Of zelf modden (speaker eruit, Celestion erin)... Of de extension-cab die Fender nu levert erop aansluiten met daarin een Vintage 30. Gebruik ik niet voor een rock of metal geluid, hoor. Clean, Blues. Da's al, de rest komt van pedalen.
- Orange Tiny Terror --> PPC112. Met Celestion speaker :cooler: ... Enige punt is dat ik alleen bij opname van de buizenoverdrive gebruik kan maken. Live kan ik niet switchen en bovendien zit mijn delay en reverb dan voor de buizen :angry: - grootste probleem is echter nog dat de eerstvolgende Orange die dat wel kan drie keer zo duur is... :angry:
- Line6 Bogner Spider Valve 112. Überveel opties. Minder klassiek gitaarmerk op je versterker daarentegen... Heette die nu de Bogner Line6 Spider-Valve 112 dan had ik er minder problemen mee. Raar. :)

Allemaal +- 800 euro. Alledrie mogelijkheid tot behoorlijk zo niet uitstekend clean. Maar de Tiny Terror heeft als voordeel dat je er ook een kleiner speakertje aan kan koppelen. Op youtube kan je zien dat iemand een Marshall 1 x 12 cabje gebruikt eronder om op te nemen. Ben even kwijt wie dat was en zo... Maar dat cabje was bijna net zo breed als de TT.

Jimwoud
23 april 2008, 14:22
Ik dacht dat die Hot Rod wel vervelend is om nauwkeurig af te regelen qua volume. Lijkt mij niet echt lekker voor een studio amp.

Baker
23 april 2008, 15:12
zoals gebruikelijk is iedereen weer laaiend enthousiast overde de Koch studio.

Maar zo'n combo....
Ik blijf erbij dat het echt nergens naar klinkt:
ielig, scherp, geen punch.

extra 2x12 of een top met 2x12 maakt een boel goed dat is zo.

Bigfoot414
23 april 2008, 15:46
ik zou voor de VOX AC30 gaan, die kost dan wel tussen de €900 en €1000,
maar dan heb je ook wat in huis. hij is heel mooi warm clean, en je kunt er ook flink mee scheuren. dus voor ongeveer €150,- boven jou budget heb je een hele goeie versterker.
Ook lekker handig meenemen in de trein, zo'n Vox.
Je moet er alleen wel een extra kaartje voor kopen :)

skabouter
23 april 2008, 16:36
Orange Tiny Terror? Veelzijdige sounds, mits goed afgesteld. live geen doen dus, maar in studio wel! 500 euro voor de top nieuw.....cabje voor 300 kopen en klaar (of heb je die al?)
Dan heb je dat ding zeker nog niet door twee 4 x 12 cabs gehoord, uiteraard miked up.
wat ik bedoel is dat hij met zn 3 knoppen maar 1 sound tegelijk geeft. heeft wel meer sounds in zich, maar niet oproepbaar door bijv. channel switching. maar dit is vooral live onhandig, in studio geen probleem

x.a.d
23 april 2008, 22:43
Die tiny terror heeft wel 1 ultieme sound...dus ik denk dat je voor weinig geld in ieder geval 1 vette sound hebt :D En live is dat zeker goed te doen ! Gewoon goede cab van bogner er onder...

TimmU
23 april 2008, 23:18
Die tiny terror heeft wel 1 ultieme sound...dus ik denk dat je voor weinig geld in ieder geval 1 vette sound hebt :D En live is dat zeker goed te doen ! Gewoon goede cab van bogner er onder...
dat is echt onlogisch. een Tiny Terror en een Bogner cab.

x.a.d
24 april 2008, 10:50
dat is echt onlogisch. een Tiny Terror en een Bogner cab.


:D ja...tot dat je het hoord:D Een tiny terror op een bogner cube. Wat een sound !!

Ma ik geef toe een goedkope amp op een dure kast.....maar het werkt wel ;)

TimmU
24 april 2008, 13:30
Tuurlijk klinkt het goed, maar de TS heeft een budget van 800 . Dat betekent dat ie niet veel verder komt dan die Bogner cab:)

x.a.d
24 april 2008, 15:06
Tiny terror 499.-

Hmm dan haal je een cube niet nee...Die kosten ook 495 ofzo...
dat word een ander kastje :D

arjanb01
24 april 2008, 18:42
zoals gebruikelijk is iedereen weer laaiend enthousiast overde de Koch studio.

Maar zo'n combo....
Ik blijf erbij dat het echt nergens naar klinkt:
ielig, scherp, geen punch.

extra 2x12 of een top met 2x12 maakt een boel goed dat is zo.

Dat combo ielig en scherp ? Ik denk dat dat een kwestie van goed tweaken is en welke gitaar je eraan hangt speelt ook zeker een rol. Mijn actieve mm luke in combi met mn studiotone klinkt zowel dik in combo set up als in 2x12 set up.
Ik ben het wel eens met de klacht dat als je vol oversturing gebruikt dat de vervorming door het kleine kastje niet goed 'weg' kan waardoor het opgesloten gaat klinken. Oplossing voor mij was jou 2x12 kast, die nog steeds erg bevalt !
Ik las in de nieuwste gitaarplus dat de koch studiotone XL uit is (in zowel combo als top uitvoering), 40 wat (4 ipv 2 el 84 eindtrap buizen), plus voor elk kanaal een afzonderlijke gaintrap !
Misschien interessant voor de topic starter.

guitarguru
24 april 2008, 19:28
Ik las in de nieuwste gitaarplus dat de koch studiotone XL uit is (in zowel combo als top uitvoering), 40 wat (4 ipv 2 el 84 eindtrap buizen), plus voor elk kanaal een afzonderlijke gaintrap !
Misschien interessant voor de topic starter.

Budget van 800 euro. Die zal wel een paar honderd duurder worden.

toneblo
24 april 2008, 19:49
...en jij hebt klachten over een 5150?

Harder clean is er niet.
Oke, niet echt handig in de trein maar wat wil je dan?
Laat ze maar iets klaar zetten voor je!!

Balthazar
25 april 2008, 00:52
hey ! bedankt voor alle tips tot nu toe !
zat even te denken, heb nog ergens een marshall 1960 4x12 staan.
een top of 19inch rack is dan natuurlijk ook een goede optie! en soms ook beter te vervoeren dan een combo, nouja excl. 4x12 dan..
ga de tiny terror, koch studiotone, vox en de mesa studio pre amp binnenkort eens checken!

charlie45
25 april 2008, 11:51
als ik je originele post lees dan denk ik meteen fender.

gewoon een eenvoudige fender buizen combo, er moet toch een silverface deluxe reverb oid te vinden zijn voor dat geld? of een pro-junior?