PDA

View Full Version : Vette elementen



hippie99
17 februari 2003, 12:44
Ik heb op dit moment een PRS swamp ash , een ontzettend vette gitaar die een eigen VET geluid heeft.
Voor een tweede gitaar wilde ik een strat model gitaar en mijn keus viel op een Blade .
Op zich niks mis mee klink als een echte fender maar eigelijk wil ik deze Vette gaan maken.
Ik dacht er eerst aan om er hotrails in te zetten maar ik weet het eigelijk nog niet zo.
Op die PRS zitten MCarty elementen , die machtig klinken allen bij te veel oversturing gaan ze piepen, anders had ik het element bij de neck omgebouwd naar mijn Blade.

Wie weet welke elementen er toch vet klinken , ik wil trouwens niet het standaard metal geluid er mag best wat meer ballen in het geluid zitten.

Negative K3 fan
17 februari 2003, 13:34
P90!!!!!!!!1111

telecastermaster
17 februari 2003, 14:50
Hee Hippie. Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je die Blade al hebt of nog wilt aanschaffen. Ik heb nl. interesse in een setje Blade pickups (liefst H-S-S). Is dat met VSC?

Voor wat betreft vervanging pickups: Wat voor stijl speel je? Wil je metal spelen met een strat???

the_trooper
17 februari 2003, 14:59
Op 2003-02-17 14:50, schreef telecastermaster:
Hee Hippie. Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of je die Blade al hebt of nog wilt aanschaffen. Ik heb nl. interesse in een setje Blade pickups (liefst H-S-S). Is dat met VSC?

Voor wat betreft vervanging pickups: Wat voor stijl speel je? Wil je metal spelen met een strat???


Vind je dat raar dan, metal spelen op een strat? Ik doe het zelf namelijk ook. Ik heb op mijn strat een EMG 81 (brugpositie uiteraard) en een EMG SA (single coil, neck pos.) gelegd. Echt een lekker spelende metal gitaar nu. Ook nog een perfect clean met de single coil.

telecastermaster
17 februari 2003, 15:17
Oke. Een strat met EMG 81 PU is ongetwijfeld zeer geschikt voor metal maar dat noem ik niet bepaald een standaard strat meer.

hoofd
17 februari 2003, 17:24
Iron Maiden speelt metal op strats met HotRails erin (ik heb een tele met HotRails, kan goed scheuren hoor).

green_day
17 februari 2003, 19:48
Op 2003-02-17 13:34, schreef Negative K3 fan:
P90!!!!!!!!1111


p90? enkelspoels voor metal?
(heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou tog een humbuckertje nemen.. of hotrail)

belfrink
17 februari 2003, 22:15
Ja pcies, waarom geen metal met een strat!!!

rePUNKtative
18 februari 2003, 08:17
Op 2003-02-17 19:48, schreef green_day:


Op 2003-02-17 13:34, schreef Negative K3 fan:
P90!!!!!!!!1111


p90? enkelspoels voor metal?
(heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou tog een humbuckertje nemen.. of hotrail)


Hehe, je zal nog verbaasd staan van wat dat enkelspoels elementje voor een output heeft :wink:

the_trooper
18 februari 2003, 10:26
Ik heb trouwens een hele tijd met mijn standaard strat (dus met de originele enkelspoels elementen) lekker lopen scheuren. Voorwaarde is wel dat je een effectenprocessor of pedaal gebruikt zodat je het gebrek aan output kunt compenseren met een dosis extra gain. Als je die hoeveelheid extra gain niet overdrijft krijg je echt een hele mooie sound. Je hoort dan zelfs tijdens het echte scheurwerk nog de typische strat-sound. Geweldig!

Fluffy
18 februari 2003, 10:42
neem een hotrail, dan heb je het echte metal geluuid op een strat

hippie99
18 februari 2003, 11:28
Net even op de EMG site zitten kijken , daar zitter idd wel een paar heel vette elementen bij , heeft er iemand ervaring met een EMG SA , ik moet zeggen dat die emg 81 wel heel vet zal klinken maar als ik niet hoef te freezen is het mij beter.

the_trooper
18 februari 2003, 13:12
Ik heb een EMG SA en een EMG 81 in mijn strat en ik heb er dus niet voor hoeven freezen. Onder de slagplaat van een (standaard)strat zit namelijk al de ruimte voor een humbucker ( zowel in brug als halspositie). De EMG SA klinkt echt heel lekker in een strat. Er zit wel wat meer laag in dan in mijn originele single coils maar dat mag dan ook best. Die originele hingen nogal aan de hoge kant. Verder heb je veel meer sustain en geen hum meer.

the_trooper
18 februari 2003, 13:18
Ik herinner me ineens dat je elementen zocht met een vette output. Dat heeft de EMG SA dus niet zo. Als je een element zoekt voor vette scheur is dat niet de beste keus. Maar kijk eens onder de slagplaat of er bij die blade ook niet al ruimte is voor een humbucker. Als dat zo is... een 81 erin en scheuren maar! Trouwens, In de body hoef je dan niet meer te freezen maar je hebt wel een nieuwe slagplaat nodig (of je moet daarin gaan snijden ofzo) maar dat zijn de kosten niet toch?

hippie99
18 februari 2003, 13:36
Er was ruimte genoeg in de body , er was al rekening mee gehouden , de slagplaat gaan we uitfrezen .
We gaan het nu proberen meet een dimarzio Tone ZOne ,,
Wordt vervolgt

green_day
18 februari 2003, 15:29
Op 2003-02-18 08:17, schreef rePUNKtative:


Op 2003-02-17 19:48, schreef green_day:


Op 2003-02-17 13:34, schreef Negative K3 fan:
P90!!!!!!!!1111


p90? enkelspoels voor metal?
(heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou tog een humbuckertje nemen.. of hotrail)


Hehe, je zal nog verbaasd staan van wat dat enkelspoels elementje voor een output heeft :wink:


hehe.. dus ze zijn wel te gebruiken voor metal?