PDA

View Full Version : BOSS pedaaltje kapot?



the sure thing
17 april 2008, 09:08
Nou, ik speel al bijna 25 jaar gitaar en was al vroeg aan de effecten, maar mijn DD-3 van Boss heeft kuren! Ik dacht dat boss pedaaltjes niet kapot konden :) Hij zit op mijn pedalboard maar van de ene op de andere minuut is de aan/uit functie kapot! Alleen als ik het pedaaltje ingedrukt houd, gaat let ledje branden. Als ik het pedaaltje loslaat, gaat het ledje ook uit! Hij geeft geen enkel signaal meer door (ook geen brom). Hoe kan dat nou? En nog belangrijker? Mag hij naar jaren goede trouwe dienst met pensioen of is er nog een 2e leven uit te halen? Ik ben redelijk handig met de soldeerbout, dus tips zijn welkom!

Dastard
17 april 2008, 09:11
Als je het pedaal ingedrukt houdt brandt het ledje dus wel maar heb je dan ook je echo ?
Of geeft ie als het ledje brandt ook geen effect.
Als ie wel effect geeft zit er denk ik wat mis in je schakelaar.
Ik heb 1 keer zelf meegemaakt met een Boss pedaaltje dat het schakelaartje iets naar beneden was gezakt, zeg maar losgeschoten uit het metalen frame.
Ik kon hem simpelweg weer omhoog klikken en toen zat ie vast, misschien bij jou hetzelfde probleem.

almarvk
17 april 2008, 09:16
Gewoon ff Dirk_Hendrik een PM sturen.

Dirk_Hendrik
17 april 2008, 18:48
Is mss wel het gemakkelijkst ;). Dat Boss pedalen niet stuk gaan is jammergenoeg niet helemaal waar. En m'n grootste hit-counter staat nog steeds op.... Boss DD3...

the sure thing
17 april 2008, 19:36
Is mss wel het gemakkelijkst ;). Dat Boss pedalen niet stuk gaan is jammergenoeg niet helemaal waar. En m'n grootste hit-counter staat nog steeds op.... Boss DD3...op basis van de symptomen... Heb je een vermoeden?

zoon van Piet
17 april 2008, 19:45
ja, die kenne kapot!!
zeker als je er met je volle gewicht op springt:
http://img256.imageshack.us/img256/9412/afbeelding225yt5.th.jpg (http://img256.imageshack.us/my.php?image=afbeelding225yt5.jpg)