PDA

View Full Version : BOSS pedaaltje kapot?



the sure thing
17 april 2008, 09:08
Nou, ik speel al bijna 25 jaar gitaar en was al vroeg aan de effecten, maar mijn DD-3 van Boss heeft kuren! Ik dacht dat boss pedaaltjes niet kapot konden :) Hij zit op mijn pedalboard maar van de ene op de andere minuut is de aan/uit functie kapot! Alleen als ik het pedaaltje ingedrukt houd, gaat let ledje branden. Als ik het pedaaltje loslaat, gaat het ledje ook uit! Hij geeft geen enkel signaal meer door (ook geen brom). Hoe kan dat nou? En nog belangrijker? Mag hij naar jaren goede trouwe dienst met pensioen of is er nog een 2e leven uit te halen? Ik ben redelijk handig met de soldeerbout, dus tips zijn welkom!

Dastard
17 april 2008, 09:11
Als je het pedaal ingedrukt houdt brandt het ledje dus wel maar heb je dan ook je echo ?
Of geeft ie als het ledje brandt ook geen effect.
Als ie wel effect geeft zit er denk ik wat mis in je schakelaar.
Ik heb 1 keer zelf meegemaakt met een Boss pedaaltje dat het schakelaartje iets naar beneden was gezakt, zeg maar losgeschoten uit het metalen frame.
Ik kon hem simpelweg weer omhoog klikken en toen zat ie vast, misschien bij jou hetzelfde probleem.

almarvk
17 april 2008, 09:16
Gewoon ff Dirk_Hendrik een PM sturen.

Dirk_Hendrik
17 april 2008, 18:48
Is mss wel het gemakkelijkst ;). Dat Boss pedalen niet stuk gaan is jammergenoeg niet helemaal waar. En m'n grootste hit-counter staat nog steeds op.... Boss DD3...

the sure thing
17 april 2008, 19:36
Is mss wel het gemakkelijkst ;). Dat Boss pedalen niet stuk gaan is jammergenoeg niet helemaal waar. En m'n grootste hit-counter staat nog steeds op.... Boss DD3...op basis van de symptomen... Heb je een vermoeden?

zoon van Piet
17 april 2008, 19:45
ja, die kenne kapot!!
zeker als je er met je volle gewicht op springt:
http://img256.imageshack.us/img256/9412/afbeelding225yt5.th.jpg (http://img256.imageshack.us/my.php?image=afbeelding225yt5.jpg)

Je klacht komt me ook bekend voor, in mijn geval was het schakelaartje (weer eens) kapot..

the sure thing
17 april 2008, 21:02
Je klacht komt me ook bekend voor, in mijn geval was het schakelaartje (weer eens) kapot.. Volgens mij is het bij mij ook het schakelaartje.... Kan je die ook los kopen/bestellen? En klopt het, dat als het schakelaarje kapot is, er helemaal geen signaal meer door het pedaaltje gaat?

Dastard
17 april 2008, 22:19
Dat hangt helemaal af hoe die kapot is, als ie zodanig kapot is dat ie niet meer klikbaar is, zal ie ook nooit "aan" springen, als ie los zit, en je kan hem rechtzetten.
Heb je hem al eens geprobeerd in te drukken terwijl de batterij cover open is ?
Dan zie je het kleine schakelaartje zitten, probeer die eens met je vinger in te drukken, als ie dan niets doet, is echt je schakelaar compleet stuk vrees ik.

Dirk_Hendrik
17 april 2008, 22:24
Boss pedalen hebben een momentary switch en zijn dus sowieso niet "klikbaar". Het aan en meteen weer uitgaan van de LED suggereert dat het probleem aanzienlijk dieper zit dan bij het schakelaartje.

Ja. Ze zijn los leverbaar. www.banzaieffects.com (http://www.banzaieffects.com).

Dirk_Hendrik
17 april 2008, 22:25
Volgens mij is het bij mij ook het schakelaartje.... Kan je die ook los kopen/bestellen? En klopt het, dat als het schakelaarje kapot is, er helemaal geen signaal meer door het pedaaltje gaat?

nee. Dan gaat je dry signaal nog steeds gewoon door.

ps,
hij staat niet al dagen in de "hold" stand? ;)

Dirk_Hendrik
17 april 2008, 22:27
op basis van de symptomen... Heb je een vermoeden?

sorry, nog een post om even op te reageren.

Op basis van ervaring met dooie DD3's?? Verrotte lekkende elko-tjes. Kijk eens naar zwart uitslaande sporen rond de aansluitdraden van die elko's.

Joppnl
18 april 2008, 14:26
Dirk-Hendrik: is het verstandig om die elco's preventief nu d emijne het nog doet te vervangen?? Of laten zitten totdat ie t niet meer doet? (kan dat kwaad?)

joost104
19 april 2008, 14:05
Mijn DD-3 had zo ongeveer een jaar geleden hetzelfde probleem...
Inmiddels doet ie alweer bijna een jaar perfect dienst na een
snelle reparatie van Dirk_Hendrik... :dance:

SledgehammerEddy
19 april 2008, 17:26
Nou, ik speel al bijna 25 jaar gitaar en was al vroeg aan de effecten, maar mijn DD-3 van Boss heeft kuren! Ik dacht dat boss pedaaltjes niet kapot konden :) Hij zit op mijn pedalboard maar van de ene op de andere minuut is de aan/uit functie kapot! Alleen als ik het pedaaltje ingedrukt houd, gaat let ledje branden. Als ik het pedaaltje loslaat, gaat het ledje ook uit! Hij geeft geen enkel signaal meer door (ook geen brom). Hoe kan dat nou? En nog belangrijker? Mag hij naar jaren goede trouwe dienst met pensioen of is er nog een 2e leven uit te halen? Ik ben redelijk handig met de soldeerbout, dus tips zijn welkom!
Ik ben welliswaar Bassist, maar be thuis met bosspedalen.
Mijn Bass synthesizer bijv. heeft de zelfde kuren gehad.
Deed het altijd perfect...tot hij ging doen wat de jouwe ook doet.
Ik neem aan dat je dus ook een rack hebt.
Mijn pedaal heeft een batterij van binnen... en werkt met een gewone adapter.
Toen ik meerdere pedalen ging gebruiken, en een adapter bebruikte die meerdere pedalen van stroom voorzag.....ging alleen het lampje branden als ik hem intrapte.
Ik heb de batterij vervangen...maar wat denk ik het euvel was...ik heb hem appart aangesloten en een andere adapter gebruikt.
Toen deed hij het weer als een zonnetje!
Het heeft volgens mij met het aantal miliampere te maken.
Als je meer pedalen op een adpter zet...gaat ie raar doen.
Dat is wat ik weet...maar inderdaad, Boss en stuk? Neh...ik denk het niet
Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dastard
19 april 2008, 18:23
Ik dacht dat probleem zich alleen voordoet als je een adapter aansluit die te weinig mA heeft voor het totaal aantal pedalen.
Als je een 200mA adapter hebt en je sluit 5 pedalen aan die meer gebruiken dan die 200mA die je adapter kan leveren dan kan een pedaal wel eens raar gaan doen, het is ook niet bevoordelijk voor je adapter.

the sure thing
19 april 2008, 18:30
Ik ben welliswaar Bassist, maar be thuis met bosspedalen.
Mijn Bass synthesizer bijv. heeft de zelfde kuren gehad.
Deed het altijd perfect...tot hij ging doen wat de jouwe ook doet.
Ik neem aan dat je dus ook een rack hebt.
Mijn pedaal heeft een batterij van binnen... en werkt met een gewone adapter.
Toen ik meerdere pedalen ging gebruiken, en een adapter bebruikte die meerdere pedalen van stroom voorzag.....ging alleen het lampje branden als ik hem intrapte.
Ik heb de batterij vervangen...maar wat denk ik het euvel was...ik heb hem appart aangesloten en een andere adapter gebruikt.
Toen deed hij het weer als een zonnetje!
Het heeft volgens mij met het aantal miliampere te maken.
Als je meer pedalen op een adpter zet...gaat ie raar doen.
Dat is wat ik weet...maar inderdaad, Boss en stuk? Neh...ik denk het niet
Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt.Nou dank voor de tips. Het batterijtje en voeding enzo vervangen had ik al gedaan... Toen ben ik op zoek gegaan naar zwart uitgeslagen eelco's.... ook niet gevonden! Ik heb m weer in elkaar gezet en rapapaaa.... HIJ DOET HET WEER !?!?!?!