PDA

View Full Version : maple nek voor london city telecaster



jurgend
17 april 2008, 08:44
hi,

ik heb een butterscotch LC tele maar die komen met een rosewood-achtige nek. ik zie ze liever met een maple-achtige nek. Waar kan ik een nek vinden die past, zijn er mensen die ze al vervangen hebben?

Ik heb hem al een tijdje en heb al gedacht om hem weg te doen en een fender te kopen maar ik ben er te aan gehecht om hem weg te doen, hij klinkt echt super. Daarom eens proberen of iemand me kan helpen.
Kan daar een fender nek op gezet worden?

bedankt alvast,

G.G.
17 april 2008, 09:08
Aangezien LC best wel goeie strat en tele kopieën maakt zou ik denken dat een all parts neck gewoon zou moeten passen. Verkrijgbaar bij The String in Amsterdam voor ongeveer 75 euro (ongelakt) en 125 euro (gelakt)

jurgend
17 april 2008, 10:05
hallo,

bedankt voor je reactie, kan ik daar een onbehandelde nek op zetten of moet je die zelf nog behandelen?
Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en me hun ervaringen willen delen want ik heb dit nog nooit gedaan...

Mr.Fingers
17 april 2008, 10:09
Ik ben nu een onbehandelde allpartsneck op m'n Fender stratocaster aan het zetten. Ik lak gewoon met Motip spuitbus hoogglans-lak (zit nu op m'n 4e laag). Mijn hals was al "voorgeboord" dus dat is gewoon in de neckpocket zetten & vastschroeven

RolandT
17 april 2008, 19:55
mijn gitaartech heeft eens een LC nek vervangen door een andere (Fender?) nek. Weinig verschil tussen LC en Fender maar ik weet dat het niet exact dezelfde breedte was. Resultaat was, vind ik, niet zo mooi.

jurgend
17 april 2008, 20:52
he liefst zou ik eigenlijk een maple lc hals hebben (zoals op de zwarte lc's)...

telepathic
17 april 2008, 20:53
Ik heb een deal gemaakt met de winkel waar ik de mijne kocht. Hij heeft een zwarte (maple neck) en een blonde besteld en de neck omgewisseld zodat ik nu een fraaie blonde met maple neck heb. :rockon:

jurgend
17 april 2008, 20:54
das natuurlijk super, maar ik vrees dat het moeilijk zal zijn om een apparte hals te bestellen zeker...

pasqual
17 april 2008, 20:55
een andere optie is om marktplaats e.d. in de gaten te houden voor een andere butterscotch met maple hals. dan past ie wel 1 op 1.

groeten Pasqual.

telepathic
17 april 2008, 21:02
das natuurlijk super, maar ik vrees dat het moeilijk zal zijn om een apparte hals te bestellen zeker...
Weet ik niet. Bel de importeur eens. Bij mij duurde het een half jaar voordat de zwarte comet weer leverbaar was en in dat half jaar wachten heb ik gewoon op die solodingus (ben de houtnaam kwijt) hals gespeeld. Omruil was geen probleem.

Misschien wil iemand zijn hals wel ruilen met die van jou?