PDA

View Full Version : Neo Classical Ding



Bloodline
16 april 2008, 23:41
Aah, eindelijk weer eens iets posten in Sounds haha!!

Iets nieuws waar ik mee bezig ben, klein stukje.
Typisch voor de Neocl. lief hebber.

Link : http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=32497210

JvD.
17 april 2008, 00:28
You can't allmost hear you are from dutch!

Maar hoe je het ook went of keert:
"you be guitar god, awsome!"

TimmU
17 april 2008, 00:54
Dit is wel heel knap. Toffe tone heb je ook , voor de power-metal sound.

bass blom
17 april 2008, 01:05
vette shit man :cheerup:

TimoSomers
17 april 2008, 08:11
Dit is heel gaaf ! =]

pgm10th
17 april 2008, 08:36
Strakku sound man.
En sweeps lopen lekker weg.
ik ben erg onder de indruk.
Alles loopt lekker soepel en super snel, helemaal mijn ding.
Ook herken ik er wel war Dragon Force achige dingen in.
Rhytem sound is super, ik ben benieuwd hoe je hem af gaat maken.

Laat meer van je horen.
En ........zijn er tab's?!?!?!?!?!?!?!


rock u latrerzzzzz..

Rinze
17 april 2008, 08:45
Goed gespeeld, alleen aan het eind trek je een hoofd alsof je een scheet gelaten hebt :cooler:

Bloodline
17 april 2008, 10:25
Goed gespeeld, alleen aan het eind trek je een hoofd alsof je een scheet gelaten hebt :cooler:

AHAHHAAHAHHAHAH dat was ff lachen, een scheet :D
Blij dat iedereen hier wat tevreden mee is :), en Dragonforce is altijd continue double base hak en tak werk haha.

@ JvD: that's also what Matt Heafy (Trivium) said to me when i spoke to him.
I'm glad all those movies helped when i was younger, i watched all the movies from Jean Claude van Damme and Steven Seagel etc when i was younger.
But nobody onws the Chuck Norris!

@pgm10th: Ik kan binnenkort wel een tabje ervan maken :)

Wat een trouwens inspiratie bronnetje was voor dat sweep stuk was eigenlijk het neo stuk van Wintersun met het nummer Beyond the Dark Sun.

Ik hoorde dat en dacht, godsamme waarom heb ik daar niet eens aangedacht....Een nummer met sweeps en een clavesimbel+Harspichord !!!!ahhaha :P ( zie http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=243547 )

Sonno
18 april 2008, 22:22
Ik wist niet dat Tony Macalpine zo goed Nederlands sprak :)

Klinkt fijn, rrrrrock on!!!

Ibanez666
18 april 2008, 22:49
Ik vind het erg knap en super strak gespeeld, het enige wat ik minder zou vinden is dat soortgelijke stukjes muziek van andere (shred) gitaristen op youtube bijna allemaal hetzelfde klinken, qua spel en sound.

Riky
19 april 2008, 00:00
U also got the Wedge Pick Holder!!!


hele dikke shit!
niet mijn style... met name de drums vind ik niks, maar jezus, spelen kun je wel:)

Bloodline
19 april 2008, 21:26
Ik vind het erg knap en super strak gespeeld, het enige wat ik minder zou vinden is dat soortgelijke stukjes muziek van andere (shred) gitaristen op youtube bijna allemaal hetzelfde klinken, qua spel en sound.


maar wat bedoel je met soortgelijke stukjes, bijv die harpsichord partijen en die arps ( ik kan gen vraag teken type want toeetsen bord doet raar, nee ctrl plus shift werkt niet )

Ibanez666
19 april 2008, 22:03
maar wat bedoel je met soortgelijke stukjes, bijv die harpsichord partijen en die arps ( ik kan gen vraag teken type want toeetsen bord doet raar, nee ctrl plus shift werkt niet )


ik bedoel dat er meer gitaristen zijn die jouw stijl spelen en dat op het net posten en bijna allemaal hetzelfde klinken qua sound en techniek. Gewoon het hele nummer dus, niet een bepaald stukje op techniek in het bijzonder.

Bloodline
21 april 2008, 11:49
ik bedoel dat er meer gitaristen zijn die jouw stijl spelen en dat op het net posten en bijna allemaal hetzelfde klinken qua sound en techniek. Gewoon het hele nummer dus, niet een bepaald stukje op techniek in het bijzonder.


Aah zo precies :) het 13 in een dozijn idee.
Ik probeer wel daar wat uit te komen, om iets anders te maken.

Luke-wannabe
21 april 2008, 12:07
Super! Dig dit heel erg. Heb je nog meer werk online staan?

Ibanez666
21 april 2008, 12:07
Aah zo precies :) het 13 in een dozijn idee.
.

Dat klinkt wel erg naar...maar ik snap ook wel dat het moeilijk is om op snelheid er nog een eigen sound aan te geven, het is veel makkelijker om wat meer met een noot die langer duurt te doen qua bends en vibrato en zo. Oefen je alleen op deze stijl, of gooi je er ook wel eens wat anders doorheen?

Bloodline
22 april 2008, 14:08
Dat klinkt wel erg naar...maar ik snap ook wel dat het moeilijk is om op snelheid er nog een eigen sound aan te geven, het is veel makkelijker om wat meer met een noot die langer duurt te doen qua bends en vibrato en zo. Oefen je alleen op deze stijl, of gooi je er ook wel eens wat anders doorheen?

ja ik begrijp het haha! Ik bedoelde het helemaal niet naar, ik bedoel het zo van dat ik begrijp wat je bedoelt.

Bloodline
22 april 2008, 14:08
Super! Dig dit heel erg. Heb je nog meer werk online staan?


www.mendelb.com

www.myspace.com/mendelb

Riky
22 april 2008, 15:04
www.mendelb.com

www.myspace.com/mendelb

tjonge ik vind de nummers van de space indrukwekkend man! wat een dikke sound heb je!!

glennshred
22 april 2008, 17:06
Ik heb mendel's space ook ontdekt, toch ook alweer een tijd
geleden..

Ik hou dan ook meer van je vroegere werk eigenlijk..
dit is ook niet slecht wat je nu brengt en je legt er met die drums
iets origineel in..

Gitaarwerk sluit ik me aan bij wat ibanez66 zegt..
ach ja iedereen heeft zijn eigen smaak he!


glenn :rockon:

Reel Big Fish
22 april 2008, 23:57
Het filmpje vind ik niet zo, maar op je space, dat nummer Circa en dan het stuk op 4 minuten, fucking awesome! :rockon:

Bloodline
23 april 2008, 09:35
Ik heb mendel's space ook ontdekt, toch ook alweer een tijd
geleden..

Ik hou dan ook meer van je vroegere werk eigenlijk..
dit is ook niet slecht wat je nu brengt en je legt er met die drums
iets origineel in..

Gitaarwerk sluit ik me aan bij wat ibanez66 zegt..
ach ja iedereen heeft zijn eigen smaak he!


glenn :rockon:

Vaag is dat, ik hoor dat zovaak dat mensen dat oude spul van me veel meer "diggen" dan mijn recente werk. Ik snap ook echt niet meer wat ik toen anders deed, zal me er eens in verdiepen. Ironisch haha, verdiepen in me eigen ouden muziek.

Bloodline
23 april 2008, 09:37
Het filmpje vind ik niet zo, maar op je space, dat nummer Circa en dan het stuk op 4 minuten, fucking awesome! :rockon:


haha als je dat stukje vet vindt moet je eens Only The Strongest luisteren van Hatesphere. Dat middenstuk, nog steeds verdomde kippenvel echt lekker lomp thrashen om een harde manier.

glennshred
23 april 2008, 19:11
Vaag is dat, ik hoor dat zovaak dat mensen dat oude spul van me veel meer "diggen" dan mijn recente werk. Ik snap ook echt niet meer wat ik toen anders deed, zal me er eens in verdiepen. Ironisch haha, verdiepen in me eigen ouden muziek.


Aah dat maakt niet uit man, het is een natuurlijke onwikkeling dat
heeft meegespeelt en iedereen evolueert dus... je moet spelen wat
je leuk vind, ik heb op vele vids gezien dat je er enorm veel plezier
aan beleeft, en dat is wel belangrijk!

Ik zal altijd blijven uitkijken naar nieuwe tunes van je

glennmadeiros :rockon:

Bloodline
23 april 2008, 21:28
sind vandaag ff een soundclick player op me myspace gepleurt met zo wat alle tunes haha!

Riky
23 april 2008, 23:40
sind vandaag ff een soundclick player op me myspace gepleurt met zo wat alle tunes haha!

dan ga ik morgen ff luisteren:)

ik vind dat bij je oudere nummer die dubbele bass niet zo overheerst... het is maar een klein puntje, maar dat is wel wat mij gelijk opvalt.
Het kan bij de style van muziek horen, maar ik vind het niet zo vet eigenlijk.

je gitaar mag ik dan wel graag weer naar luisteren. Mensen met zo'n niveau aan skills kan ik altijd in elk ding dat ze doen waarderen!

Bloodline
24 april 2008, 00:08
dan ga ik morgen ff luisteren:)

ik vind dat bij je oudere nummer die dubbele bass niet zo overheerst... het is maar een klein puntje, maar dat is wel wat mij gelijk opvalt.
Het kan bij de style van muziek horen, maar ik vind het niet zo vet eigenlijk.

je gitaar mag ik dan wel graag weer naar luisteren. Mensen met zo'n niveau aan skills kan ik altijd in elk ding dat ze doen waarderen!


hahha klopt! Je moet echter wel weten dat die oude nummers ook kut zijn opgenomen, wist toen nog niet veel van recording. Hoevaker ik ging opnemen hoe meer ik het onder de knie kreeg.

Als ik nu met een opname begin weet ik gewoon beter wat ik moet doen.