PDA

View Full Version : kinman hx pickups



naat
16 april 2008, 22:47
Wie weet of ik hier goed aan doe , ik zoek een paar goede pickups voor mijn Squier(sorry maar ik vind mijn gitaar lekker in de hand liggen) nu is mij ter oren gekomen dat de kinman HX heel goed moeten klinken maar ook de MKII.

Zo nu jullie , welke ??? of is er voor mijn muziek stijl een beter alternatief ???

Het moet goed klinken voor muziek van : The Spotnicks , The shadows , Mark Knopfler enzo.

Elke goede tip is welkom , en alvast bedankt.

Eko
16 april 2008, 23:17
Kinman Hx. Ik heb ze zelf in m`n strat. Clean is er niets beter. Prachtig sprankelend hoog , helder , en met hele mooie strakke lage tonen. Heel mooi stil.
Je zou naar Vox Humana in Vlaardingen kunnen gaan ( Importeur) die hebben een test gitaar waar je alle variaties van Kinman achter elkaar kunt uitproberen.

naat
17 april 2008, 19:56
Dus het is echt het geld waard als ik je zo moet geloven ????

Je beschrijft precies wat ik zoek een clean en lange toon en zeker met de hoge e is dat (vind ik ) zeer van belang .

Nu nog een shop bij mij in de buurt zoeken om eens kennis te maken met deze picups , want vlaardingen is van uit zuid limburg een lang eind rijden.

Maar alvast bedankt voor de tip.

Eko
17 april 2008, 21:34
Yep. Ik vind ze elke cent waard. De enige die in de buurt komen qua helderheid zijn de elementen die in American Vintage `62 strat zitten.
Ik ben van mening dat je pas mooi met drive kunt spelen als je een helder clean geluid hebt. Bij Vox Humana ( maar ook bij dealers) kunnen ze er nog een schakeling bij zetten waarmee je de laatste toonpot omzet naar een regeling om je brug en middelste element tesamen te zetten als HB.
Ik zou Vox Humana even mailen om een dealer te vinden in Limburg.

E-J
17 april 2008, 21:57
Maar... die pickups kosten meer dan de gitaar nieuw of niet? :roll:

drap
17 april 2008, 22:01
Dat Hx is geen type, maar staat voor het hum cancellen. Je hebt meerdere types, met allemaal weer andere kenmerken.

Wat betreft een voorkeur voor de Shadows, er bestaat een Hank Marvin setje.

naat
18 april 2008, 20:30
Ja dat Hank Marvin (Brian Robson Rankin) setje heb ik ook gezien , maar weet eigelijk niemand die daar ervaring mee heeft (mischien hier iemand ???).

Als ik daar een goed antwoord op weet , of dat is wat ik zoek , dan ben ik er wel , denk ik.
En ja die set kost bijna net zo veel als mijn squier , maar wat ik al eerder vermelde - ik speel er lekker op en ligt voor mij lekker in de hand , dus sorry voor mijn on-orthodoxe manier van om gaan met een gitaar.

En helaas moet ik waarschijnelijk toch naar vlaardingen om het een en ander te testen.

maar alle raad is welkom.