PDA

View Full Version : PayPal ??? ervaringen?



Toaster
16 april 2008, 23:14
Ik zie vaak leuke objecten op ebay die ik dan zou willen aanschaffen maar loop vaak tegen het probleem dat ik pay pal moet gebruiken.

Heeft iemand hier ervaringen mee??? positief of negatief???

GravyTrain
16 april 2008, 23:22
Ik gebruik paypal al een aantal jaar, het werkt snel, veilig en makkelijk.
Als je eenmaal een account hebt aangemaakt, wat zeer snel gedaan is, Is het feitelijk een aantal muisklikken om te betalen zonder moeilijk gedoe, paypal regelt alles inclusief het innen van je geld van je bankrekening of creditcard.

Pepe
16 april 2008, 23:26
Same here. Pre Paypal zat ik nog te klooien met internationale overschrijvingskaarten. Dat duurde en duurde maar. Een overschrijving naar de USA duurt nu een paar dagen, Japan nog wat langer. Maar tis 1 druk op de knop en da's wat anders dan het gedoe en EBAN's.

Toaster
16 april 2008, 23:30
Ik lees op ebay dat je paypal kan gebruiken om met je creditcard te betalen.

Hoe werkt dat dan?

En kan dat ook met je bankrekening??

Ik snap zeg maar niet hoe die twee websites met elkaar communiceren?

GravyTrain
16 april 2008, 23:49
Paypal Is zo goed als geintregeerd in eBay, Ik geloof dat paypal ook eigendom van eBay is, maar dat weet ik niet zeker.
Bij PayPal wordt een rekening aan je e-mailadres gekoppelt en betalingen worden binnen paypal afgeschermd gedaan en de tegenpartij ziet alleen maar je emailadres, dus je krijgt geen betalingsgegevens van elkaar te zien, waardoor er dus geen creditcard- ofbankgegevens op straat komen te liggen.
Je geeft bij het aanmaken van je PayPal account je rekening- danwel creditcard gegevens op, en PayPal zorgt dat de verschuldigde bedragen geind worden van betreffende rekening of kaart.

Als je bij ebay een object wint, druk je op betalen met Paypal en het is geregeld na een bevestiging. zo simpel

niekb
17 april 2008, 00:12
Ik heb nu ook een aantal keren paypal gebruikt (voornamelijk bij Guitarfetish)

Werk makkelijk en veilig. Ik snap alleen niet hoe ik die overzichten van de betalingen moet zien. Bij elke transactie zijn er wel 4 gebeurtenissen. In dollars credit, debet dan weer in euro's.. :chicken:

Kan iemand daar wat meer over vertellen?

Pepe
17 april 2008, 00:13
Ja, wat Paypal doet is een klein bedrag op een rekening storten die jij opgeeft. Die bedragen moet je dan als code invullen. Daarmee is die rekening geverifieerd als zijnde jouw rekening.
Wanneer je iets met Paypal betaalt haalt deze het bedrag automatisch van je rekening af. Tijdens die paar dagen van pending kan je de transactie nog stopzetten.
Je hoeft dus geen geld op je Paypal rekening te zetten.

uzuri71
17 april 2008, 00:15
Paypal is echt ideaal wat mij betreft. Lekker snel en makkelijk...

belfrink
17 april 2008, 11:11
Werkt prima en is betrouwbaar :)

Bloodline
17 april 2008, 11:19
Ik heb laatst nog een paypal account aangemaakt voor de band website.
En je hebt tegenwoordig geen creditcard nodig om met paypal te werken, nee ok niet in het begin ;)

Je maakt een paypal account aan. Wanneer je maar wil kun je je bankrekening toevoegen. Er worden dan binnen 3 dagen 2 kleine bedragen gestort in en die moet je invullen in je paypal account zodat je de juiste rekening gebruikt.

Ik gebruik paypal al sinds 2005-2006. Werkt prima, geen gekloot mee en super snel.

Het is een soort online account. Als jij bijv 10 euro op je paypal account hebt staan en je koopt iets van 20 euro, gaat de laatste 10 euro van je pp eraf en de andere 10 euro van je rekening.

En je kunt natuurlijk allemaal dingen instellen, geld overmaken naar andere rekening etc.

super tip voor ebay: kijk goed naar de feedback van de verkoper !! Bekijk de comments ook!!

niekb
17 april 2008, 12:27
Hee kijk, ik wist niet dat je helemaal geen geld op de paypal hoeft te zetten. Ik heb gelijk mijn bestelling in Duitsland doorgevoerd. Nu is het helemaal makkelijk en snel.

Weer wat geleerd :)

Dikke plus dus voor Paypal

Mephistocles
26 april 2008, 17:57
Ik heb één ding tegen ebay. Soms moet je een euro betalen aan ebay als je wilt overmaken. Ik geloof dat het was van ebay naar nederlandse rekening. Maar daar hebben die amerikanen weer geen last van.

GravyTrain
27 april 2008, 12:47
Ik heb één ding tegen ebay. Soms moet je een euro betalen aan ebay als je wilt overmaken. Ik geloof dat het was van ebay naar nederlandse rekening. Maar daar hebben die amerikanen weer geen last van.
Daar heb ik nog nooit last van gehad. :???:

Rinze
27 april 2008, 12:50
Paypal is cool, maar het kost me wel een hoop geld :cooler:

Speeddemon
27 april 2008, 13:23
Paypal is meestal goed, maar ze schuiven 'schuld' altijd van zich af.

Zo had ik een keer een probleem, dat op de één of andere manier mijn oude e-mail adres bekend werd bij een koper op Ebay, terwijl ik zowel mijn Ebay- als Paypal-account al had bijgewerkt naar het nieuwe adres.

Ik heb toen zowel Ebay als Paypal gemaild hierover en zelden heb ik een grover staaltje 'kastje-muur' meegemaakt.

Daarnaast ben ik momenteel in een dispuut verwikkeld, omdat een verkoper mij een fake, niet-werkend Sandisk SD kaartje heeft verkocht.
(15 euro). Ik heb 'm op verzoek van de verkoper teruggestuurd (naar de UK), maar ik had al een Paypal dispuut lopen. Omdat de verkoper niet meer reageerde, heb ik het geschil opgewaardeerd naar claim. Nu vraagt Paypal mij tracking-gegevens van het teruggestuurde kaartje te overhandigen. Ja HALLO?! Ik zal voor zeker voor 9,75 euro iets gaan terugsturen, om zo 5 euro terug te krijgen?! Dan ben ik voor 20 euro genaaid ipv 13,50....

rocker_71
27 april 2008, 17:42
Net mijn allerallereerste overschrijving gedaan met Paypal. Een tube tamer besteld voor mijn Peavey Delta Blues.
En jezusmina, die dollar is echt niets meer waard. $30,45 USD (gelijk aan €20,04 EUR)
Laat die amerikanen nog maar even in Irak blijven. :seriousf:

rocker_71
27 april 2008, 17:43
Oh ja, speeddemon: gave lay-out vd site zeg. Chapeau!

Einzeln
28 april 2008, 10:46
Vorige week voor het eerst. 118 euro ipv 180 dollar. Maar ik wordt er wle bloednerveus van eerlijk gezegd. Het is een wazige materie voor mij.

Rutger
28 april 2008, 11:11
Ik heb er nog maar een keer gebruik van gemaakt. Maar ik wist niet dat geld binnen een paar minuten op iemands bankrekening aan de andere kant van de wereld kon worden overgemaakt. t Werkt perfect! t Is veilig, betrouwbaar en snel.

robinvanloenen
28 april 2008, 14:16
Ongeveer 10 x gebruik van gemaakt, en niks dan goede ervaringen. Samen met Ideal het beste systeem op het moment vind ik.

Dirk_Hendrik
28 april 2008, 17:02
Oh ja, speeddemon: gave lay-out vd site zeg. Chapeau!

Jammer dattie zo resolutie gebonden in elkaar is geknutseld. Hier flikkert ie dus helemaal in elkaar en navigeert voor geen meter. En, nee, ik ga m'n resolutie echt niet aanpassen.

Speeddemon
29 april 2008, 00:53
Jammer dattie zo resolutie gebonden in elkaar is geknutseld. Hier flikkert ie dus helemaal in elkaar en navigeert voor geen meter. En, nee, ik ga m'n resolutie echt niet aanpassen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je 800 x 600 draait?!

WEAK! LAME! :sneaky:
http://www.capitolannex.com/IMAGES1/eric_cartman.jpg

Dirk_Hendrik
29 april 2008, 12:03
..


just checked.
Nee. Ik draai nog de geadviseerde resolutie..

En als dat betekent dat het beeld zo vertekend is.... is het misschien aan te raden om de code eens goed door te werken en er alle browserafhankelijke shit uit te halen ;)

rocker_71
29 april 2008, 12:39
Met Firefox doet ie het ook prima.
Enige wat niet helemaal goed gaat, is als je over de knoppen navigeert, dan verspringen ze een stukje.

Maar goed on topic: Paypal

Speeddemon
29 april 2008, 13:38
..


just checked.
Nee. Ik draai nog de geadviseerde resolutie..

En als dat betekent dat het beeld zo vertekend is.... is het misschien aan te raden om de code eens goed door te werken en er alle browserafhankelijke shit uit te halen ;)
Hij hoort onder Firefox en IE het goed te doen, zowel op 1024 x 768 als 1280 x 1024. De site bouwen was een vriendendienst van iemand, dus ik vind 't dan niet heel erg dat ie 'm niet perfect heeft gemaakt voor degene die in 'exotische' resoluties of in Safari browsen... :sneaky: :stop: :satisfie:

rood
15 mei 2008, 10:05
Paypal prima betalingssysteem, betrouwbaar en simpel. Zeker een positief advies, gebruiken dus.
Rood!

janpetrarca
11 juni 2008, 11:30
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen. Bestel regelmatig via ebay en grootste gedeelte wordt afgehandeld via paypal.