PDA

View Full Version : Mixer



Monsterslag
16 april 2008, 21:13
Beste mensen,

Ik ben momenteel opzoek naar een goedkoop mengpaneel, omdat ik meerdere instrumenten (nouja, gitaar en zang, evt meer) op 1 versterker wil hebben, bij gebrek aan meer versterkers.
Hoe moet ik dit volgens jullie aanpakken, als n00b zijnde? Heb ik een DI box nodig voor de gitaar(en), of is dit alleen als ik wil opnemen op de pc?
Ik weet bv dat de behringer pmh-518 dit niet nodig heeft, met meerdere gitaren en een mic erop, en dan direct aangesloten op een set speakers (powered mixer, 180 watt out), maar verder weet ik niet waar daarbij het onderscheid zit met andere panelen..
En zijn er nog tips qua mixers waarmee ik kan beginnen?
btw, ik hoef niet allemaal fratsen eromheen, zolang het maar een beetje werkt, en ik kan oefenen met mn band(s) in mn kelder..

Graag jullie reacties en ervaringen :hippie:

bvd

Bram78
17 april 2008, 08:34
Lijkt mij niet echt een rackgearvraag...!?

harrie-beton
17 april 2008, 08:47
zang over je gitaarversterker gaat niet klinken. Een gitaarversterker is namelijk geen normale versterker. Daarom doet ook niemand dit.

paulusdeBKB
17 april 2008, 11:51
@ Monsterslag. Misschien is het een idee om het volgende boekje eens door te nemen: Tipboek versterkers en effecten. Daar staat alles in wat je zou kunnen willen weten. http://www.tipbook.com/nl/index2.asp en dan in de linkerbalk even op "Tipboek versterkers en effecten" klikken. Boekje is ook wel in de betere bieb te leen, lijkt me.

Het is niet flauw bedoeld om je met een boektip af te schepen, maar uit je vraag blijkt dat je weinig van de materie afweet. Dan vergaar je die kennis sneller uit een boek dan van een forum.