PDA

View Full Version : Ja, ook ik zoek een gitaar!



killerman36
16 april 2008, 18:23
Hallo,
na een tijdje op internet gezocht te hebben en vandaag te zijn gaan testen in Piens (deinze) heb ik besloten om toch maar de vraag te stellen: welke gitaar moet(mag) ik kopen? Mijn muzieksmaak en de genres waarvoor de gitaar bruikbaar zou moeten zijn. eerst en vooral rock/hard rock / metal bands: wolfmother, greenday, iron maiden, AC/DC, nickleback, airtraffic, billy talent, black sabbath, sum 41, the van jets, jet, muse, pennywise, the raconteurs, ratm, ... en dan ook nog funk (RHCP), reggea en blues, maar het is vooral belangrijk dat hij goed klinkt bij eerder genoemd genre.
Nu is het wel nog de vraag of er een tremelo op mag of niet, ik vroeg me immers af of je met een tremelo nog drop D kan spelen wat ZEKER zou moeten kunnen. de verkoper in piens zei dat dit niet mogelijk was tenzij met slechts een aantal systemen (onder andere die van een godin gitaar).
Mijn eerste idee was om een ibanez SZ320 te kopen maar deze hadden ze niet in piens maar zou ik later wel nog gaan testen in andere winkels als ze die daar hebben (keymusic, guitarshop). Wel teste ik een godin freeway (800 euro) , een ibanez (ntn of zoiets van 650 euro), epiphone les paul std, en een ibanez (rg320). De godin freeway is echter iets te duur en bied niet genoeg extra kwaliteit t.o.v de ibanez ntn die overigens zeer goed speelde, zeer goed klonk maar verschrikkelijk lelijk was! de epiphone is zeker afgekeurd: niets voor mij. de rg320 was ook niet echt overtuigend. conclusie: geen enkele echt, echt goeie gitaar gevonden. nu was mijn vraag of julle geen gitaar weten die aan voorgaande eisen voldoet en max 700 euro kost, eigenlijk liefst onder de 600 maar moest er nu een enorm kwaliteitsverschil zijn,... En wat jullie vinden van de sz320
alvast bedankt

LaurensL
16 april 2008, 18:42
Hey allereerst welkom.

Heb je trouwens al aan een (epiphone) SG model gedacht?

Gitaar4LifeDude
16 april 2008, 18:46
waarom altijd epiphone? ik haat epiphone.
voor 600 euro kan je ook 2e hands een mooie gitaar krijgen.
je kan trouwens met een locking ibanez systeem gewoon drop d spelen hoor ookal is 't een floyd rose (doe 't zelf ook altijd!)
ik zou als ik jou was gewoon voor een mooie 2e hands duurdere ibanez kijken want over 't algemeen ben ik altijd zeer verrast door de duurdere ibbie's.
groeten

Petekay
16 april 2008, 18:47
waarom altijd epiphone? ik haat epiphone.
groeten

same here. heb alleen ervaring met SG310, maar vond ik echt niks.....

Pandroid
16 april 2008, 18:54
Kan je uit een Ibanez een Maiden geluid uit krijgen? :(

robert-gitarist
16 april 2008, 18:56
Kan wel.
Kan zelfs met een oude jappaner..ligt er gewoon aan wat voor amp je o.a. hebt ;)
Maiden zelf spelen op Fender strats. Als je budget 600 is en je speelt veel maiden dan zou ik kijken naar een tweedehands Fender strat met humbucker in de brug positie ;) Echt wel te vinden voor dat bedrag.

robert-gitarist
16 april 2008, 18:57
same here. heb alleen ervaring met SG310, maar vond ik echt niks.....


Die zijn inderdaad niet heel veel soeps nee, maar de G400 daar in tegen... :gitarist: Prima gitaartjes voor relatief weinig geld :)

Pandroid
16 april 2008, 19:00
Kan wel.
Kan zelfs met een oude jappaner..ligt er gewoon aan wat voor amp je o.a. hebt ;)
Maiden zelf spelen op Fender strats. Als je budget 600 is en je speelt veel maiden dan zou ik kijken naar een tweedehands Fender strat met humbucker in de brug positie ;) Echt wel te vinden voor dat bedrag.

M'n budget is 300 euro, exclusief amp. Ik wou eerst voor een Squier Standard Fat Strat gaan maar nadat vele mensen toch zeiden dat de Ibanez SA 160 een betere keuze is, ben ik gaan twijfelen.
Maar ik heb het dus over het geluid van de Somewhere in Time album, of heldere clean sounds zoals de 2e helft van The Nomad, dat slow stukje. :'(

robert-gitarist
16 april 2008, 19:02
M'n budget is 300 euro, exclusief amp. Ik wou eerst voor een Squier Standard Fat Strat gaan maar nadat vele mensen toch zeiden dat de Ibanez SA 160 een betere keuze is, ben ik gaan twijfelen.
Maar ik heb het dus over het geluid van de Somewhere in Time album, of heldere clean sounds zoals de 2e helft van The Nomad, dat slow stukje. :'(

Mja sorry verkeerd begrepen ;) drukke dag gehad haha.
Tsja of die SA160 echt beter is dan de Squier Fat strat, ik weet het niet. Zijn eigelijk twee compleet verschillende karakters. Ik zou ze beide gaan testen en kijken welke je zelf het meest geschikt vind. Ligt natuurlijk ook aan wat voor amp je koopt.

Pandroid
16 april 2008, 19:05
Ik ben trouwens niet de TS he? Want die heeft wel een budget van 600 :P
Maar omdat hij ook een Maiden sound zoekt, dacht ik dat ik het ook gewoon hier kon vragen.

robert-gitarist
16 april 2008, 19:09
Ik ben trouwens niet de TS he? Want die heeft wel een budget van 600 :P
Maar omdat hij ook een Maiden sound zoekt, dacht ik dat ik het ook gewoon hier kon vragen.

Ja nee daarom zei ik ook, sorry had het dus verkeerd begrepen ;)
TS zoekt o.a. een Maiden sound, maare AC/DC, nickleback, Sum41 etc, en die laatste is echt typisch humbucker werk. Ik zeg tegen de topic starter: kijk naar een super strat met HSS of HSH, daar kun je alle kanten mee op. Eventueel kun je de brug humbucker splitten zodat je als nog een single coil sound hebt van uit de brug. Idiaal voor nummers van de RHTP en RATM. Denk bij goeie en mooie super strats aan merken zoals Ibanez, Jackson, ESP/LTD (ESP is wat moeilijk te vinden vrees ik voor 600 euro tweedehands maar goed, zie ze wel eens staan voor 700/750, wat onderhandelen...;)).

Dark_Tranquillity
16 april 2008, 19:45
Oké. Die lui bij Piens sporen niet, elke gitaar kan ik drop D.

Ibbi zou ik ook doen, follow the masses, follow the masses....

Rocketman
16 april 2008, 20:56
Ja ik wou nog zeggen wat heeft drop D nou te maken met de gitaar of de tremelo. Raar verhaal.