PDA

View Full Version : Beste Reverb pedaal volgens jullie??



no code
16 april 2008, 09:30
Ik zoek een goede, bruikbare reverb pedaal.

Ik speel met een Les Paul over een Re-issue Fender Bassman versterker.

Iemand enige ervaring en/ of tips?

Zelf dacht ik aan de Holy Grail van EH?!?

Rutger
16 april 2008, 09:43
Onbeschaamde spam :D

bastiaanvanbeek
16 april 2008, 12:09
De Electro Harmonix Holy Grail is een geweldig pedaal, ik heb m zelf ook en ben er echt heel tevreden mee. als je wat meer afstel mogenlijkheden wilt hebben, zou ik voor de Holy Grail Plus gaan, die kost gewoon hetzelfde maar je kan hem meer naar jouw smaak instellen.

vidar
16 april 2008, 12:23
De EHX Holy Grail plus vind ik zelf iets fijner omdat je toch net even wat meer kunt afstellen. HEb zelf een gewone holy grail en die klinkt best mooi hoor, maar ik heb nu even een MPX-1 te leen en dat is toch wel een paar stappen beter.

Welke ik ook erg mooi vond, en wel gewoon op je pedalboard past is de TC Electronic Nova Reverb. Echt mooie geluiden komen daaruit. Maar is net weer wat minder uitgebreid qua control dan de MPX-1.
Ik zou voor het beste pedaaltje denk toch de Nova Reverb nomineren. Met de holy grail plus als een goede (en goedkopere) tweede.

MadSteven
23 april 2008, 20:33
En de Nova Reverb is stereo.

Ik ben harstikke blij met mijn Holy Grail, maar om mijn systeem future-proof te maken (ooit wil ik stereo) en ik de Holy Grail iets te eenvoudig vond worden, wou ik een nieuwe.

Aanvankelijk vanwege de Plus. Toen kwam ik op het spoort van de Line6 Verbzilla, ook een hele fijne.

En nu de Nova Reverb.

Echter, eerste 'reverb' pedaaltje dat ik ga kopen is de RE-20 :), vrees ik. :hippie:

Daarna zie ik wel verder. Verzilla... Nova Reverb... Verzilla... Nova Reverb... Hmz

Anyway, als je alles mono houdt: koop een Holy Grail. Ik heb niet voor niks al een koper gevonden :D

Vickman
24 april 2008, 00:03
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb een Danelectro Spring King. Ziet er uit als slecht Chinees speelgoed, maar klinkt erg goed. Op YouTube staat er een filmpje.

oldgtarz.com
24 april 2008, 01:09
+1 voor de Holy Grail. Prima vervanger voor een spring reverb die in de meeste Fender combo's zit en goed te betalen! (€89,-)

MadSteven
24 april 2008, 02:34
Komt bij...

De Holy Grail is samen met de DS-1 en de Crybaby waarschijnlijk het pedaal dat je altijd kan kopen en altijd kan verkopen.

Iedereen heeft ze ooit wel in hun leven gehad lijkt het. Dat bedoel ik.