PDA

View Full Version : Gibson decal op Richwood?



frekie
16 april 2008, 08:10
Hallo jongens en meisjes. Help me eens. Ik heb een nep Gibson decal besteld voor mijn Richwood ES335 kloon, inmiddels binnen gekregen. Maar ik aarzel. Kunst of kitsch? Doen of niet doen? Hier een MP ad van een dergelijke gitaar: http://link.marktplaats.nl/163068895
Die van mij is al aardig gepimpt:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/richwood.htm

Rinze
16 april 2008, 08:15
He Freek,


tja, ik zou dan zeggen dat de vorm van de kop ook nog even aangepast moet worden... Ik heb niks met decals dus ik zou het zelf niet doen, maar van de andere kant, waarom niet. Moet je hem dan eerst verven om van het oude logo af te komen?

MichaelSS
16 april 2008, 08:15
Waarom zoveel geld cq. tijd voor een richwood? Alle respect voor jouwn gitaar, maar ik zou het niet doen.

frekie
16 april 2008, 08:26
@Rinze: idd de vorm vd kop is anders maar daar blijf ik maar vanaf, 1 verkeerde beweging met de beitel :speed: Even opschuren, likje zwarte verf op de kop, laten drogen en dan de decal erop.

@MichaelSS: qua spelen en geluid is de RW met de Seymours echt formidabel. Ik heb er al diverse optredens en sessies mee gedaan, die gitaar blijft.

no 1 hops
16 april 2008, 08:36
aan elke beslissing zitten meestal twee kanten.
is het nu juist niet zo leuk om met een richwood complimenten te krijgen.
met een gibson kweek je verwachtingen.

met eenrichwood heb je kans dat een evt dief je gitaar laat staan ,
met een gibson heb je de kans dat je hem dan kwijt bent.

met de meeste veranderingen heb je ervoor gezorgt dat hij beter speelt en klinkt.
de stickers zijn voor de sfeer, de decal voor de eer, of is het eerder ijdelheid?

geen verwijt hoor, maar zou hem gewoon laten wat hij is, een vette richwood.

sugarfish
16 april 2008, 08:39
Ik vind; wel doen!
Het maakt het hele verhaal af (wat overigens een leuk stuk is om te lezen).
Je hebt de decal al besteld, dan ben je het toch al bijna van plan.
Gewoon doen!

Nils47
16 april 2008, 08:53
Maar het is nog niet helemaal duidelijk WAAROM de topic starter een Gibson decal op z'n Richwood wil plakken! Waarom eigenlijk Frekie? :satisfie:

barno
16 april 2008, 08:53
Het feit dat je aarzelt, zegt al iets. Een logo van een BMW plakken op een uitgebouwde fiat (met alle respect) ... En als ik meneer Gibson was, zou ik daar niet mee kunnen lachen. Trouwens niks fout met Richwood, of any other brand for that matter. Het gaat er toch vooral om wat en hoe je speelt. Ik heb veel meer respect voor iemand die op een goedkope gitaar retegoed speelt dan een gast met een dure gibson die maar aanknoeit.

Ook wat genant als je dan een gitarist tegenkomt die je vraagt welke type gibson dat is. leg maar uit dat maar uit dat je arm maar ijdel bent :) ...

frekie
16 april 2008, 09:10
@No1Hops: " Is het nu juist niet zo leuk om met een Richwood complimenten te krijgen, met een Gibson kweek je verwachtingen."

Ik ben eens met een RW LP met GFS Pafs (helaas verkocht, stom stom, maken ze zo niet meer) naar een sessie gegaan. Een bekende lokale gitaar grootheid deed er wat neerbuigend over, hij kwam aanzetten met een peperdure PRS. Toch leuk om de boel dan even goed op stelten te zetten met een cheapo RW 8-) Ik heb hem na afloop er niet meer over gehoord :speed:
Bij een andere lokale sessie heb ik idd complimenten gekregen voor de sound van mijn RW ES335 van een andere gitarist die altijd met een Heritage aan komt zetten.

Dark_Tranquillity
16 april 2008, 09:15
Ik zit er ook over te denken om een Gibson decal op mn Jackson te doen.

Affijn, ik zou het niet doen, zeker niet als je de headstock niet veranderd. Opnieuw verven lijkt me ook geen prachtstuk te worden. Nee, lekker laten zo die Richwood. Over 30 jaar geven ze je daar ook €5000 voor.

yalexw
16 april 2008, 09:18
Als het mijn gitaar was had ik er geen Gibson logo opgeplakt. Ik bedoel de gitaar word er niet anders op. En het is allemaal wel mooi en aardig al de grote merken, maar wanneer jij een gitaar hebt die jij goed vind klinken en spelen en blij mee bent is dit naar mijn mening net zo'n goede gitaar als een fender, ginson of wat dan ook.

bass blom
16 april 2008, 09:19
ik zou dan eerder kiezen voor geen naam op de kop.
maakt hem meer mysterie ofzo.
heb het zelf een tijd gehad, een stratje, hals met ebben toets, galama, maar zonder naam.
toen dat klaar was dacht ik, ja, waarom moeten wij altijd reclame maken?

Dark_Tranquillity
16 april 2008, 09:30
ik zou dan eerder kiezen voor geen naam op de kop.
maakt hem meer mysterie ofzo.
heb het zelf een tijd gehad, een stratje, hals met ebben toets, galama, maar zonder naam.
toen dat klaar was dacht ik, ja, waarom moeten wij altijd reclame maken?

Maarja, jij hebt al een mooie Bigson he? Ik vind het wel een mooie optie, gewoon helemaal niets op de headstock!

guvnor
16 april 2008, 12:16
Niet doen als je de headstock niet veranderd. Of je maakt alle details kloppend of je doet het gewoon niet.
Gibson op een Richwood headstock ziet er niet uit.

Als je bang bent om uit te schieten met je beitel, doe het dan voorzichtiger met een vijl. Duurt veel langer, maar je kunt voorzichtiger te werk gaan door steeds een klein beetje weg te vijlen en dan de boel te controleren.

hendrix2
16 april 2008, 12:26
Ik snap niet waarom je dat zou doen. Schaam je je voor je Richwood? Je zegt zelf dat het een goede gitaar is, waarom dan doen alsof het een ander merk is???

Maarja, er zijn wel meer mensen die het doen. Kijk maar naar Bass Blom zijn richwood :D

heinz3110
16 april 2008, 12:29
Gewoon lekker zo laten. Het wordt toch geen Gibson daardoor.
En alstie toch lekker en goed klinkt, maakt dat eigenlijk nog leuker vind ik.

Ik kreeg een tijdje geleden een compliment: "Wat klinkt die Gibson van jou toch goed!" . "Tis een Richwood" zei ik. Ik zag 'm denken, hahahaha.

Dus. Als tie toch al fantastisch klinkt ,waarom al die moeite?

universe777
16 april 2008, 14:52
ik zou dan eerder kiezen voor geen naam op de kop.
maakt hem meer mysterie ofzo.
heb het zelf een tijd gehad, een stratje, hals met ebben toets, galama, maar zonder naam.
toen dat klaar was dacht ik, ja, waarom moeten wij altijd reclame maken?

Helemaal mee eens. Op mij Haar Les Paul staat ook niets, op mijn star niet, op mijn Martens Les paul niet, op mijn franken7string ook niet, en ik heb dezelfde RW als de TS en heb het koppie voor 35 euro effen zwart laten maken. Ziet er heel strak uit en het is grappig mensen te zien zoeken naar een merk.
Ik vond gewoon het logo niet mooi. Het stond er lelijk op, niet helemaal dekkend. Het zwart in combie met de vorm is mooier.

Levitation
16 april 2008, 15:00
Gewoon zo laten. Geen Gibson decall maar ook niet die Richwood eraf.

De basis van de gitaar mag toch wel behouden worden vind ik. En als hij met de mods super klinkt is het toch net leuk dat je kan zeggen dat je van een goedkope Richwood toch een toffe gitaar hebt kunnen maken?

Rutger
16 april 2008, 15:30
Of gewoon je eigen decal maken, veel stoerder :cooler:

frekie
17 april 2008, 10:51
" Of gewoon je eigen decal maken, veel stoerder"

Heb ik ook al eens aan gedacht. "Frekie" leent zich iig wel voor een Fender logo :)
Moet met wat Photoshoppen te doen zijn. Weet iemand een drukkerij die eigen ontwerp decals kan leveren? Heb laatst hier op het forum een Fender hobbyist gezien die eigen decals had, Rotjeknor relic ofzo :)

Barkeepert
17 april 2008, 11:29
" Of gewoon je eigen decal maken, veel stoerder"

Heb ik ook al eens aan gedacht. "Frekie" leent zich iig wel voor een Fender logo :)
Moet met wat Photoshoppen te doen zijn. Weet iemand een drukkerij die eigen ontwerp decals kan leveren? Heb laatst hier op het forum een Fender hobbyist gezien die eigen decals had, Rotjeknor relic ofzo :)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103987