PDA

View Full Version : Onbekende gitaar



Mark R.
15 april 2008, 17:27
Hallo allemaal,

Ik heb een gitaar "made in Italy" merk élite.
élite
Het enige wat ik weet van deze gitaar, is dat de vorige eigenaar ze tweede hands gekocht heeft in 1974 en dat er een koffer bij zat.

Kan iemand mij vertellen wat de waarde van deze gitaar is?

Mvg Mark

hesse
15 april 2008, 17:30
Geef mss een foto'tje.

jimihattricks
15 april 2008, 17:44
Hallo allemaal,

Ik heb een gitaar "made in Italy" merk élite.
élite
Het enige wat ik weet van deze gitaar, is dat de vorige eigenaar ze tweede hands gekocht heeft in 1974 en dat er een koffer bij zat.

Kan iemand mij vertellen wat de waarde van deze gitaar is?

Mvg Mark

je moet je foto uploaden en dan de link tussen en zetten...

soms hoop ik ook weleens dat er een lekker wijf op het scherm verschijnt als ik lekkerwijf intoets, maar helaas, dat denkpatroon kan de huidige technologie niet bijbenen..

Saf
15 april 2008, 17:52
Waarde is een beetje wat de gek ervoor geeft. In nederland is de marktwaarde voor dit soort italianen niet erg hoog. Dan moet je meer de vreemde vorm italianen of de glitter italianen hebben.

Klein gokje het is een semie-akoestische gitaar met twee f sleutels, 2 humbuckers (chromen) zwarte slagplaat en een licht houtkleurig tintje? Heb je de versie met de ronde of met de spitse "hoorns".

Kan hier ee nhee lstukje type over dat elite bij crucianelli gemaakt werd etc. Maar je kunt het beter zelf lezen

http://www.fetishguitars.com/index/crucianelli.html
in verwacht dat je gitaar of onder het kopje es335 copy en anders onder florentine staat.

Ik heb een aantal jaren terug ook tweedehand seen in nagenoeg nieuwstaat verkerende basgitaar gekocht uit 1962 - 1965 voor 125 euro. Klinkt en speelt overigs erg lekker en is een van de weinige zekere blijvers in mijn collectie.