PDA

View Full Version : Classic rocksound (Rush) uit Fender amp



Kim Wilson
15 april 2008, 15:42
Toch maar een apart topic...

Ik ben dus op zoek naar een goeie dikke distortion uit mijn Fender Bandmaster. Er zit een mastervolume op, dus het kanaalvolume kan al flink omhoog, zodat de preamp zelf al wat overstuurt.

Ik heb een Bluesdriver, maar als ik daar de gain van omhoog draai, wordt ie alleen maar gruiziger en meer ongedefinieerd, zonder dat ie echt compressie toevoegt. Een echte overdrive dus, die ook prima als boost kan fungeren.

Wat ik wil, is een lekker dikke distortion met een mooie compressie. Als ik een akkoord aansla, moet ie lang blijven hangen, en langzaam on feedback overgaan. Ik kan hem laten samenwerken met de BD-2. Nu ken ik nog niet zoveel distortion- en overdrivepedalen, en hoe ze op elkaar reageren weet ik helemaal niet. Ik heb inmiddels via de zoekfunctie een rijtje opgezet, die mede door mijn budget (max 100 euro) gevormd is. Ik wil dit keer eigenlijk bewust geen Boss. Ik heb de volgende geselecteerd:

Digitech Bad Monkey
MXR Distortion+
MXR Zakk Wylde ZW44
Marshall Jackhammer/Shredmaster
Proco RAT

Voors en tegens van alle pedalen zijn van harte welkom.

techfrenk
15 april 2008, 15:46
ik weet niet of je eraan hebt gedacht, maar de holy stain van ehx heeft een lekkere dikke distortion. en klint lekker door, en geeft feedback op het laatst.
en volgens mij kost hij 100 euro... Daarbij zitten op dit pedaal nog meerdere functies zoals reverb, tremolo en pitcher...

Joey Handsome
15 april 2008, 15:50
Bad Monkey is toch een ts9 achtige? Dacht dat jij daar niet zo'n fan van was?

Kim Wilson
15 april 2008, 15:56
Nee, een TS-9 heeft waarschijnlijk te weinig gain en compressie. Ik had gehoopt dat die Bad Monkey meer gain zou hebben.

Oja, tweedehands is geen probleem.

Dweezman
15 april 2008, 15:57
'n gebruikte emma reezaFRATzitz?

Kim Wilson
15 april 2008, 16:20
ik weet niet of je eraan hebt gedacht, maar de holy stain van ehx heeft een lekkere dikke distortion. en klint lekker door, en geeft feedback op het laatst.
en volgens mij kost hij 100 euro... Daarbij zitten op dit pedaal nog meerdere functies zoals reverb, tremolo en pitcher...
Kijk, da's wel interessant! Maar het gaat me hoofdzakelijk om de distortion, die moet wel goed zijn. Is dat bij zo'n EHX een beetje goed voor elkaar?

10Man
15 april 2008, 16:26
Ik heb nu 2 od/distortion pedalen, en die kan ik allebei aanraden:

- Blues Pro. Al vaker genoemd; een TS-achtige met meer gain en iets meer compressie. Je zou m prima kunnen stacken met bijv. je BD-2.
- Carl Martin Heavy Drive. Minder bekend; het geluid is mooi gedefinieerd, ook bij hoge gain standen. Deze kun je ook prima stacken, maar alleen door er een booster/eq/lowgain pedaal ervoor te zetten (erna klint niet vind ik).

M Kactus
15 april 2008, 16:35
Misschien is een Marshall Bluesbreaker wat voor je ? Wat ik daar al van gehoord heb, klonk erg "classic rock", maar niet te zwaar.

Kim Wilson
15 april 2008, 16:37
Ik heb nu 2 od/distortion pedalen, en die kan ik allebei aanraden:

- Blues Pro. Al vaker genoemd; een TS-achtige met meer gain en iets meer compressie. Je zou m prima kunnen stacken met bijv. je BD-2.
- Carl Martin Heavy Drive. Minder bekend; het geluid is mooi gedefinieerd, ook bij hoge gain standen. Deze kun je ook prima stacken, maar alleen door er een booster/eq/lowgain pedaal ervoor te zetten (erna klint niet vind ik).
Waar haal ik zo'n Blues Pro? Ik kan ze nog niet direct vinden. Wel de Crunch Box, is dat ook een optie?

FNaRK
15 april 2008, 16:39
een DIGITECH GSP 2120 wellicht ?:sssh:

Kim Wilson
15 april 2008, 16:42
Voor 100 euro? :D

Lexvandoef
15 april 2008, 16:44
Die crunch box is zeker een goeie optie, 2dehands kom je hem ook weleens tegen voor 80 a 85e.

Kim Wilson
15 april 2008, 16:46
En nog 1 voor de lijst: de EHX Knockout. Is dat wat?


Hmmm, het wordt er niet echt makkelijker op zo. :D

Rutger
15 april 2008, 16:51
Een Blues Pro vind ik nu niet bepaald een 'lekkere dikke distortion'. Het is een overdrive met veel gain onder de knop, dat resulteert in niet meer dan een erg middy overdrive met veel gain. Als je al een lekkere dikke amp hebt, zul je er ook wel een lekkere dikke distortion uit krijgen, maar die krijg je dan uit je amp en niet uit je overdrive.

Als je een distortion wilt, moet je geen opgevoerde overdrive kopen, maar een distortion.

Emma reezaFRATzitz is inderdaad heel goed, kost ietsje meer maar misschien 2dehands voor een mooi prijsje te krijgen. Met een RAT kom je ook een heel eind.

M Kactus
15 april 2008, 16:56
En nog 1 voor de lijst: de EHX Knockout. Is dat wat?


Hmmm, het wordt er niet echt makkelijker op zo. :D

Nee, de Knockout is eigenlijk een voorgingestelde EQ die sommige frequenties boost, als ik het juist heb. Dat moet je niet hebben als je distortion wilt. Je zal het toch in de luidere hoek moeten zoeken :)

Kim Wilson
15 april 2008, 17:22
... Als je al een lekkere dikke amp hebt, zul je er ook wel een lekkere dikke distortion uit krijgen, maar die krijg je dan uit je amp en niet uit je overdrive.

Als je een distortion wilt, moet je geen opgevoerde overdrive kopen, maar een distortion.

...
Ja precies, dat idee had ik ook al. Ik kan mijn amp lekker laten oversturen, maar een dikke distortion zit er niet in. Het blijft een oude Fender, natuurlijk.

techfrenk
15 april 2008, 17:23
Kijk, da's wel interessant! Maar het gaat me hoofdzakelijk om de distortion, die moet wel goed zijn. Is dat bij zo'n EHX een beetje goed voor elkaar?

je kan kiezen uit fuzz en drive, daarbij ook nog uit bright warm en dark.
en ik zeg uit ervaring... fuzz en dark samen geeft een geweldige toon en daarna feedback.

Joey Handsome
15 april 2008, 17:24
je kan kiezen uit fuzz en drive, daarbij ook nog uit bright warm en dark.
en ik zeg uit ervaring... fuzz en dark samen geeft een geweldige toon en daarna feedback.

Waar lul jij nou weer over? :chicken:

Kim Wilson
15 april 2008, 17:28
Waar lul jij nou weer over? :chicken:
Over de EHX Holy Stain.

Joey Handsome
15 april 2008, 17:31
Over de EHX Holy Stain.

Ehm... oh ja. Nevermind. :chicken:

Kim Wilson
15 april 2008, 17:36
En die MXR pedalen (Zakk Wylde, Distortion+)? Daar is ook voor weinig nog wel aan te komen.

Rutger
15 april 2008, 17:39
Eigenlijk raad ik iedereen, die goeie distortion icm een Fender buizenamp willen hebben, een H&K Tubefactor aan. Die kun je tweedehands voor een goeie prijs krijgen. Met een Fender buizenamp heb je toch een ds-pedaal nodig die op zichzelf staat, van zichzelf een goeie distortion produceert onafhankelijk van de versterker. Een H&K Tubefactor doet dit geweldig! Met de toneknop kun je het karakter van de distortion ook behoorlijk 'vintage' krijgen.

Kun je ook direct je BD2 wegdoen, want de overdrive die erin zit is ook super! :D
De Tubefactor scoort op alle fronten gewoon uitstekend, de beste allround od/ds die ik ken.

Kim Wilson
15 april 2008, 17:44
Heb ik met zo'n H&K wel verschillende gainstages? En werken de drive en de distortion samen of apart? Want in het laatste geval kan ik die BD-2 beter houden, als boost zeg maar.

Rutger
15 april 2008, 17:53
Je hebt 2 gainstages die je afzonderlijk aan en uit kunt zetten. De eerst is de overdrive, die van de buis gebruik maakt. De tweede is de distortion, dat is eigenlijk een diode circuit. Ze maken wel gebruik van dezelfde regelknoppen, daar zit je dan wel een beetje aan vast. Maar ik heb dat nooit als een probleem ervaren.

Je zou de BD2 als boost voor de od kunnen gebruiken, maar ik betwijfel of je dat nodig hebt. Je kunt zolang je BD2 nog even houden natuurlijk, kun je het zelf even testen.

Kim Wilson
15 april 2008, 17:55
Oke, thanx. Er staat er bij ons in de buurt toevallig 1 te koop. Kijken of ik die te pakken kan krijgen. :)

Rutger
15 april 2008, 17:57
Moet je zeker even uitproberen! Succes :)

Daniël_san
15 april 2008, 19:41
En die MXR pedalen (Zakk Wylde, Distortion+)? Daar is ook voor weinig nog wel aan te komen.

Ik heb dit pedaal. Eerlijk gezegt is ie het beste geschikt om een oversturende amp te boosten, van een cleane komt ie nogal tam over op mij.

Rinze
15 april 2008, 20:27
Ik heb nog wel een Visual Sound Jekyll & Hyde (http://www.visualsound.net/v2jh.htm):chicken: die weg mag...


Alleen heb ik de vorige versie. Ik heb ook nog een Jacques TubeBlower, die gaat trouwens nog niet weg, dat is ook een ok apparaat, een opgevoerde TS met tweedelige toonregeling.

Rat ben ik nooit weg van geweest, kon er geen goed geluid uit krijgen. Distortion + is meer een bijna fuzz.

the sure thing
15 april 2008, 20:51
Ha Kimmiebimmie :)

Toen ik mijn mesa V twin op jouw Fender Bandmaster testte, kon ik wel een vette distortion eruit halen, maar wat mij opviel, is dat jouw amp relatief veel hoog blijft weergeven. Dat betekent dat je met fuzz/overdrive pedalen niet zo heel ver komt. Je heb een distortionpedaal nodig die zelf al een goede vervorming produceert en NIET als een booster werkt. Dus... Een H&K tubefactor is een goede optie, er staat ook een Seymour DUncan twin tube pedaal te koop (voor EUR 200, maar daar kan je nog wat afsnoepen). Een mesa bottle rocket zou ook een goede optie zijn. En, een pedaal wat ik heb gehad, zeer tevreden over was en die je nu ook voor EUR 100 zou moeten kunnen scoren is een oude H&K tubeman. Allemaal pedaaltjes met een buis (of buizen) erin dus.....

tweng
16 april 2008, 00:04
Ik speel zelf ook op een bandmaster en gebruik voor een mooie rocksound twee pedalen : de RAT2 en de marshall Shredmaster.
Deze reageren allebei heel goed met de bandmaster, allebei aanraders !

Kim Wilson
16 april 2008, 08:21
Ik heb dit pedaal. Eerlijk gezegt is ie het beste geschikt om een oversturende amp te boosten, van een cleane komt ie nogal tam over op mij.
Nou ja, helemaal clean hoeft mijn amp niet te zijn, met dank aan de mastervolume. Maar het zal natuurlijk nooit het cleane kanaal van een Marshall worden, want die amps hebben vaak een gain-knop.

Rinze
16 april 2008, 08:27
De Blackstar Dual HT (geloof dat ie zo heet), kost wat maar dan heb je ook twee versnellingen met een erg lekker soundje. Maar zie er eerst maar eens een in de vingers te krijgen. Ik zou er graag eens eentje aan de tandjes voelen maar ze zijn nooit op voorraad, lijkt het.

Kim Wilson
16 april 2008, 08:29
Ha Kimmiebimmie :)

Toen ik mijn mesa V twin op jouw Fender Bandmaster testte, kon ik wel een vette distortion eruit halen, maar wat mij opviel, is dat jouw amp relatief veel hoog blijft weergeven. Dat betekent dat je met fuzz/overdrive pedalen niet zo heel ver komt. Je heb een distortionpedaal nodig die zelf al een goede vervorming produceert en NIET als een booster werkt. Dus... Een H&K tubefactor is een goede optie, er staat ook een Seymour DUncan twin tube pedaal te koop (voor EUR 200, maar daar kan je nog wat afsnoepen). Een mesa bottle rocket zou ook een goede optie zijn. En, een pedaal wat ik heb gehad, zeer tevreden over was en die je nu ook voor EUR 100 zou moeten kunnen scoren is een oude H&K tubeman. Allemaal pedaaltjes met een buis (of buizen) erin dus.....
Ja, dat hoog, dat doen Fenders. Maar daar valt nog wel zat in te regelen. Bright switch uit, beetje treble eruit, en ik heb natuurlijk ook nog mijn GE-7.

Een pedaal met een buisje erin lijkt me idd wel de beste optie, omdat je dan eigenlijk een extra preamp hebt. Maar die dingen zijn ook wel vrij prijzig...

Thanx iig!

Kim Wilson
16 april 2008, 08:38
Die Jekyll & Hyde klinkt overigens ook wel interessant. Rinze, er komt een PM aan. :)

vidar
16 april 2008, 08:53
Ik heb een paar keer met een double muff over een deluxe reverb gespeeld en dat klonk best wel bruut, die dingen cleanen ook ongelooflijk (!!!) goed op en kosten weinig (50-60 euro). Heeft wel een lekkere dikke distortion en klinkt ook erg mooi als je de volumepot terugdraait. Je draait hem in een keer van helder clean naar helemaal verzadigd. Vond ik erg lekker.
Als we het toch over EHX hebben (waar ik nogal fan van ben), de nano LPB is ook echt vet, geeft bakken (bijna) cleane boost en lekker wat laag erbij, perfect na een wat middige dist/od.

Rutger
16 april 2008, 08:59
Dat hoog waar jij het over hebt, blijft me een beetje verbazen. Ik heb daar nooit zo'n last van gehad met Fenders.
Kun je dat niet laten verhelpen? Heb ik ook ns in m'n Bandmaster laten doen, koste misschien 2 tientjes en het geheel was een stuk warmer en aangenamer voor het oor :)

Speakers spelen hier ook wel een belangrijke rol in, maar dat zit bij jou wel goed geloof ik.

Kim Wilson
16 april 2008, 09:03
Ach, het valt IMO wel wat mee, maar misschien heeft de Sure Thing een ander referentiekader. En de brightswitch stond ook nog omhoog. Er was dus nog genoeg te regelen. Ik geloof niet dat ik me erg ga storen aan het hoog. Het is mij iig niet als zodanig opgevallen tot nu toe. Maar ze zeggen het wel vaker, veel tophoog en veel laag bij Fenders...

Speakers zit idd wel goed. :)

almarvk
16 april 2008, 09:07
Als je de bottle rocket 's wilt lenen moet je maar een gil geven.

Kim Wilson
16 april 2008, 09:24
AAAAAAHHHH!!!!

M.a.w., ja, die wil ik weleens testen. :)

almarvk
16 april 2008, 09:37
Geef maar een gil wanneer ik m'n pedalboard mee moet nemen.

Kim Wilson
16 april 2008, 09:41
Is goed. Dat hoor je dan nog wel. :)

Die Bottle Rckets zijn trouwens nog wel knap duur. 250 euro voor een gebruikte...

Rutger
16 april 2008, 09:43
Ach, het valt IMO wel wat mee, maar misschien heeft de Sure Thing een ander referentiekader. En de brightswitch stond ook nog omhoog. Er was dus nog genoeg te regelen.
Oooooh...natuurlijk. Regel 1 bij Fenders: bright-switch uit bij overdrive! :)

almarvk
16 april 2008, 09:45
Die Bottle Rckets zijn trouwens nog wel knap duur. 250 euro voor een gebruikte...

Daar kan je nog wel een boel vanaf praten. 250 is te duur voor zo'n ding.

Kim Wilson
16 april 2008, 09:49
Ja oke, maar mijn budget begon bij 100 euro. Nu ben ik wel bereid om het iets op te rekken, als het echt goed spul is, maar vanaf 250 komen we waarschijnlijk niet bij elkaar...

Murdock
16 april 2008, 09:56
Toch maar een apart topic...

Ik ben dus op zoek naar een goeie dikke distortion uit mijn Fender Bandmaster. Er zit een mastervolume op, dus het kanaalvolume kan al flink omhoog, zodat de preamp zelf al wat overstuurt.

Ik heb een Bluesdriver, maar als ik daar de gain van omhoog draai, wordt ie alleen maar gruiziger en meer ongedefinieerd, zonder dat ie echt compressie toevoegt. Een echte overdrive dus, die ook prima als boost kan fungeren.

Wat ik wil, is een lekker dikke distortion met een mooie compressie. Als ik een akkoord aansla, moet ie lang blijven hangen, en langzaam on feedback overgaan. Ik kan hem laten samenwerken met de BD-2. Nu ken ik nog niet zoveel distortion- en overdrivepedalen, en hoe ze op elkaar reageren weet ik helemaal niet. Ik heb inmiddels via de zoekfunctie een rijtje opgezet, die mede door mijn budget (max 100 euro) gevormd is. Ik wil dit keer eigenlijk bewust geen Boss. Ik heb de volgende geselecteerd:

Digitech Bad Monkey
MXR Distortion+
MXR Zakk Wylde ZW44
Marshall Jackhammer/Shredmaster
Proco RAT

Voors en tegens van alle pedalen zijn van harte welkom.


Weet dat je geen boss wilt hebben, maar zou toch de Boss DS1 met Keeley ultra mod chekcken, dit klinkt echt goed!!!!

Kim Wilson
16 april 2008, 11:36
De Blackstar Dual HT (geloof dat ie zo heet), kost wat maar dan heb je ook twee versnellingen met een erg lekker soundje. Maar zie er eerst maar eens een in de vingers te krijgen. Ik zou er graag eens eentje aan de tandjes voelen maar ze zijn nooit op voorraad, lijkt het.
Ik heb even de zoekfunctie geraadpleegt, en het lijkt wel of dit exact het pedaal is wat ik zoek. En ze zijn ook niet zo duur als ik had verwacht (200 bij Musicstore). Ik denk dat we die maar eens gaan scoren. :)

Joey Handsome
16 april 2008, 11:48
Ik heb even de zoekfunctie geraadpleegt, en het lijkt wel of dit exact het pedaal is wat ik zoek. En ze zijn ook niet zo duur als ik had verwacht (200 bij Musicstore). Ik denk dat we die maar eens gaan scoren. :)

Wil ik erg graag weten wat je er van vindt. Lijkt me echt een gaaf pedaal.

Kim Wilson
16 april 2008, 11:50
Ik zie dat Nederland Muziek ze ook heeft voor die 200 euri. Stel dat ik hem koop (grote kans), maak ik wel een reviewtje. :)

Rinze
16 april 2008, 12:03
Maar zijn ze daar ook daadwerkelijk op voorraad, dat vraag ik me af. Die dingen schijnen niet aan te slepen te zijn. Maar van wat ik er van gehoord heb (op de Blackstarsite en op Utube) klinkt ie wel erg lekker. En hij is er voor gemaakt om een cleane versterker om te toveren in een drieversnellingsbak.

Kim Wilson
16 april 2008, 12:07
Bij Musicstore staat ie als voorradig op de site. Nederland Muziek weet ik niet. Als het zover is, zal ik ze eens bellen.

M Kactus
16 april 2008, 12:08
Ik heb even de zoekfunctie geraadpleegt, en het lijkt wel of dit exact het pedaal is wat ik zoek. En ze zijn ook niet zo duur als ik had verwacht (200 bij Musicstore). Ik denk dat we die maar eens gaan scoren. :)

Ik ben hem gaan uittesten (met een telecaster, per toeval), en voor mij was het een beetje dubbel. Ik had fantastisch reviews gelezen, en inderdaad het pedaal zelf stelt niet teleur. Het geluid is bíjzonder goed, de ISF is een fijne manier om de voicing te veranderen, echt intuïtief, en de dubbele potmeters zijn aardig om een goed geluid af te kunnen stellen. De crunch-knop (voor een "hottere" drive) vond ikzelf iets minder geslaagd, omdat het me niet erg gemakkelijk lijkt om in het midden van een nummer die crunch in te duwen en omdat het geluid ervan me ook niet aansprak. Een beetje tussen OD en Disto in... Noch vlees, noch vis.
Over het algemeen dus érg tevreden, maar de gedeelde tone-control stak me toch te veel tegen om te vergeten. De tone (B/M/T) die je kiest voor je ene kanaal, geldt ook voor je andere kanaal, en dat zint me niet. De eenkanaalspedaaltjes staan dan ook erg hoog op mijn verlanglijstje!

Kim Wilson
16 april 2008, 12:10
Ja, dat heb ik ook meer gelezen idd. Maar als ik voor de éénkanaals uitvoering zou kiezen, welke moet ik dan hebben? Een lekkere crunch heb ik al, ik hoef alleen maar een vette distortion.

Mitch
16 april 2008, 12:14
Ja, don't RUSH it, Kim ;) Ik heb 'm zelf nog steeds niet getest, maar de verhalen over de gedeelde toonregeling die eigenlijk nét niet uitkomt klinkt als "gaat je irriteren na een tijdje". Been there, done that, sold the pedal.
Anyhow, makkelijk naar feedback, goede compressie: een goeie RAT, Ibanez Tube King. Allebei tweedehandsmarkt, of in het geval van de RAT een moderne kloon of in het geval van de Tube King misschien de nieuwe versie, die ik helaas nog niet gehoord heb.
De Tube King is al jaren mijn go-to pedaal als er een goeie classic rock Les Paul-in-een-Marshall stack sound nodig is. Als je de Gitaarnetfestival opnames nog hebt: daar is -ie te horen als je vette drive hoort :D

Anyway, wil je dit gebruiken voor rhythm of lead? En wil je dit gaan gebruiken voor eeeh.... misschien een andere band ? 8-)

M Kactus
16 april 2008, 12:15
Ja, dat heb ik ook meer gelezen idd. Maar als ik voor de éénkanaals uitvoering zou kiezen, welke moet ik dan hebben? Een lekkere crunch heb ik al, ik hoef alleen maar een vette distortion.

De HT Dist zou voor het klassiekere rockwerk moeten dienen en hij kost ook nog eens minder ;). De DistX is die voor de stevigere muziek, maar beide éénkanaals heb ik nog niet kunnen uitproberen. Te weinig op voorraad...

Kim Wilson
16 april 2008, 12:20
Ja, don't RUSH it, Kim ;) Ik heb 'm zelf nog steeds niet getest, maar de verhalen over de gedeelde toonregeling die eigenlijk nét niet uitkomt klinkt als "gaat je irriteren na een tijdje". Been there, done that, sold the pedal.
Anyhow, makkelijk naar feedback, goede compressie: een goeie RAT, Ibanez Tube King. Allebei tweedehandsmarkt, of in het geval van de RAT een moderne kloon of in het geval van de Tube King misschien de nieuwe versie, die ik helaas nog niet gehoord heb.
De Tube King is al jaren mijn go-to pedaal als er een goeie classic rock Les Paul-in-een-Marshall stack sound nodig is. Als je de Gitaarnetfestival opnames nog hebt: daar is -ie te horen als je vette drive hoort :D

Anyway, wil je dit gebruiken voor rhythm of lead? En wil je dit gaan gebruiken voor eeeh.... misschien een andere band ? 8-)
Ik wil hem vooral voor rhythm gebruiken. En ik heb aan 1 kanaal in feite ook genoeg, dus een HT Dist van Blackstar zou goed kunnen werken.

Wat voor amp gebruikte je met dat festival? Die Champ top, toch?

En idd, ik ben nog in de race voor Square One, dus vandaar eigenlijk. :)

Joey Handsome
16 april 2008, 12:21
Trouwens, die RAT zou ik ook goed testen, want die klinkt op mijn Twin Reverb prima, maar op m'n Bassman 100 brak.

Kim Wilson
16 april 2008, 12:23
Mitch, ben je toevallig vrij? Want in dat geval kunnen we straks ook bij Feedback afspreken. Ik ben nu vrij iig.

Kim Wilson
16 april 2008, 19:31
Ik kan een ouwe Tubefactor overnemen voor €110, zonder dat ik uberhaupt weet wat het ding doet. M.a.w., zou deze kunnen werken voor mij (ja, testen, ik weet het), en is het een redelijke prijs?

Mitch
16 april 2008, 19:47
Ja en ja. Is een prijs waar je 'm ook wel weer voor kwijt raakt als je 't niks vindt.

Joey Handsome
16 april 2008, 20:43
Net een Bad Monkey ontvangen voor drie tientjes. Is nog een beste drive uit te halen (classic rock gezien dan) viel me op. Net even kort getest met een LP Custom en viel me erg mee voor de prijs. Zou zo maar kunnen dat die al erg leuk is, wellicht met nog een ander pedaal er voor om hem te boosten.

drap
16 april 2008, 21:23
Je mag nog steeds m'n Marshall Shredmaster uitproberen. Ik weet natuurlijk niet hoe ie reageert op een Bandmaster, maar classic rock geluiden zitten er zeker in en nog naar behoren ook. Het is geen spam, want ik hoef 'm niet persé kwijt, maar je zit ruim beneden de €100,- voor dat ding in ieder geval.

Een pedaal waar ik lichtelijk op gas, maar voor mij simpelweg één teveel zou zijn, is de Deucetone van Proco. Als je die kan testen, doen! Van classic rock tot bluesy overdrive, het zit er gewoon in.

Kim Wilson
16 april 2008, 21:33
Ja, die Shredmaster is idd ook nog steeds een optie. Maar ik ga eerst die Tubefactor eens proberen die ik net gekocht heb. Het klinkt iig al aardig op papier, twee gainstages en een buisje erin.

the sure thing
17 april 2008, 09:03
Ja, die Shredmaster is idd ook nog steeds een optie. Maar ik ga eerst die Tubefactor eens proberen die ik net gekocht heb. Het klinkt iig al aardig op papier, twee gainstages en een buisje erin.Nou, wij zitten hier te wachten op de review! En foto's doen het ook altijd goed :)

Kim Wilson
17 april 2008, 09:04
Hij moet nog opgestuurd worden, ik hoop dat ik hem morgen of zaterdag binnen heb. Foto's en reviews volgen asap. :)

almarvk
17 april 2008, 09:15
Een pedaal waar ik lichtelijk op gas, maar voor mij simpelweg één teveel zou zijn, is de Deucetone van Proco. Als je die kan testen, doen! Van classic rock tot bluesy overdrive, het zit er gewoon in.
Een keer live gehoord over een Marshall Bluesbreaker en Gibbie LP Custom en dat klonk, understatement, niet verkeerd!

Kim Wilson
17 april 2008, 09:18
Onthou alleen wel even dat ik verre van die combi heb, hè? Ik heb geen Marshall, maar een oude Fender, en ik heb een Tele i.p.v. een LP Custom. Dat reageert net effe anders.

almarvk
17 april 2008, 09:21
En het ook verre van een geluid was dat jij nu zoekt ;)

Kim Wilson
17 april 2008, 11:18
Maar zijn ze daar ook daadwerkelijk op voorraad, dat vraag ik me af. Die dingen schijnen niet aan te slepen te zijn. Maar van wat ik er van gehoord heb (op de Blackstarsite en op Utube) klinkt ie wel erg lekker. En hij is er voor gemaakt om een cleane versterker om te toveren in een drieversnellingsbak.
Rinze, bij Big One in Zwolle hebben ze diverse Blackstar pedalen op voorraad. Niet de HT Dual, maar die schijnt ook zijn beperkingen te hebben, namelijk de gedeelde eq die niet helemaal super is. Maar ze hebben wel de BOOST, DRIVE, DIST en DIST-X. Zat om te testen dus. :)

Erikt
17 april 2008, 11:55
kijk nou wat ik tegenkom:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/153382720-blackstar-pedalen-grote-opruiming-stunt-prijzen.html

rocker_71
17 april 2008, 12:14
Hans: de tubefactor is echt een gaaf ding, dat verzeker ik je. 110 is ook een mooi prijsje.
Vooral de gain 1 heeft een echt mooi (buizen) geluid. Gain 2 doet daar nog een schepje bovenop. Nadeel is dat je maar 3 knoppen hebt, dus ook gedeelde settings. Weinig te tweaken. Ik had hem daarom bijna weggedaan, maar heb hem toch wat meer tijd gegeund en nu zou ik niet meer zonder kunnen. Mijn transistor Marshall (Lead 30) klonk twee maten beter als ik deze pedaal aantrap. Ben wat dat betreft zeer benieuwd hoe de tubefactor het zal gaan doen bij mijn nieuwe Peavey Delta Blues.

Laatste tip: check even wat voor buisje erin zit. Bij mij zat er een origineel H&K buisje in (selected). Als er een oude, brakke preamp bui9s in zit, zal dat of course de klank nadelig beinvloeden (duh)
Anyway: succes en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Kim Wilson
17 april 2008, 12:16
Ik heb nog wel een paar nieuwe buisjes (12AX7) in de la, dus zodra ik hem heb, gooi ik er gelijk een nieuw buisje in. :)

Thanx voor de tip!

Rutger
17 april 2008, 13:06
Dat gaat niet zo makkelijk bij de H&K... je moet de hele behuizing uit elkaar slopen en dan oppassen dat je geen oplawaai krijgt. Er staat +300V spanning op, dus wees voorzichtig!


Verder gefeliciteerd met je aankoop! :) k Hoop dat het is wat je zoekt

rocker_71
17 april 2008, 15:24
Dat gaat niet zo makkelijk bij de H&K... je moet de hele behuizing uit elkaar slopen en dan oppassen dat je geen oplawaai krijgt. Er staat +300V spanning op, dus wees voorzichtig!

Valt mee hoor. Je kunt de zijkant er normaal afhalen als je de schroeven eruit haalt. Dan moet je het buisje eruit halen en een nieuwe erin wurmen.
Er staat veel spanning op inderdaad, maar ik neem aan dat Hans hem ff uitzet als hij de buis gaat vervangen.

Kim Wilson
17 april 2008, 15:29
Uiteraard.

Hoe zit dat eigenlijk met de voeding van dat ding? AC spanning zeker?


EDIT>
Laat maar, ik heb het al gevonden. Het is idd AC, 480 mA bij 13,4 volt! :o
Gelukkig zit de originele adapter erbij.

Pepe
17 april 2008, 15:54
Je hebt al iets gekocht zie ik
Ik heb nog een Ibanez tube king hier liggen te verstoffen, geluid is een beetje te heftig voor mij, teveel grid en agressief
Zet hem wel weer eens op gitaarnet

Rinze
17 april 2008, 15:58
Uiteraard.

Hoe zit dat eigenlijk met de voeding van dat ding? AC spanning zeker?


EDIT>
Laat maar, ik heb het al gevonden. Het is idd AC, 480 mA bij 13,4 volt! :o
Gelukkig zit de originele adapter erbij.

Fotoooooooooos!

rocker_71
17 april 2008, 16:00
Rustig Rinze, hij moet hem nog krijgen =D

Kim Wilson
17 april 2008, 16:00
Neeheeeeee!!! Ik heb hem nog niet. Ik heb net vanmiddag het geld overgemaakt, en ik hoop dat ik hem zaterdag heb. Dan kan ik hem nog net op mijn plankje zetten voordat we naar Alphen afreizen.

Kort vraagje: zou ik mijn BD-2 ervoor of erna moeten zetten?

Rinze
17 april 2008, 16:02
Fotooooooos!

Joey Handsome
17 april 2008, 16:03
Zou hem er voor zetten. Pedaaltje met het minste gain werkt bij mij altijd beter voor pedaaltje met meeste gain, maar kan ook aan mijn pedalen liggen.

rocker_71
17 april 2008, 16:04
Neeheeeeee!!! Ik heb hem nog niet. Ik heb net vanmiddag het geld overgemaakt, en ik hoop dat ik hem zaterdag heb. Dan kan ik hem nog net op mijn plankje zetten voordat we naar Alphen afreizen.

Kort vraagje: zou ik mijn BD-2 ervoor of erna moeten zetten?

Je plankje moet wel wat groter, denk ik. De TF is best wel groot, zeg maar 2 Boss oedalen.
Ik heb zelf mijn Big Muff ervoor, maar moet je even uitproberen.

Kim Wilson
17 april 2008, 16:08
Je plankje moet wel wat groter, denk ik. De TF is best wel groot, zeg maar 2 Boss oedalen.
Ik heb zelf mijn Big Muff ervoor, maar moet je even uitproberen.
Mijn DD-6 is er alweer af, dus ik heb weer wat ruimte. En in het gekste geval leg ik mijn tuner ergens anders neer. Maar ik denk dat er op termijn idd een ander plankje (of andere indeling) moet komen.

rocker_71
17 april 2008, 16:15
Ik heb nog een 'user manual' (pdf bestand) met wat voorbeeld instellingen. Stelt niet zo heel veel voor, mar als je wilt, kan ik hem opsturen.

Kim Wilson
17 april 2008, 16:20
Die had ik ook al gevonden op de site van H&K. Maar toch bedankt. :)

Mitch
17 april 2008, 23:20
Je hebt al iets gekocht zie ik
Ik heb nog een Ibanez tube king hier liggen te verstoffen, geluid is een beetje te heftig voor mij, teveel grid en agressief
Zet hem wel weer eens op gitaarnet
Was jij ook niet degene die gek was op zjin Chandler? Misschien moet je die Tube King eens onder handen laten nemen door colega D_H, wordt -ie een stuk strakker van en stiller (ruisarmer). Experimenteren met buisjes loont ok de moeite trouwens, het maakt behoorlijk impact op de klank. Voor mij is het echt de ideale manier om met een low output gitaar en een low gain amp toch een ontzettend vette sound te krijgen.

Pepe
18 april 2008, 01:04
Nah, ik heb het er met hem wel eens over gehad, die woont een paar straten verderop. Ik geloof graag dat er nog wel wat meer uit te halen is maar het ding is designed voor dat jcm geluidje en als je iets anders wil horen is het beter iets anders te gebruiken.
Raar genoeg maakt het, in tegenstelling tot de Chandler of Matchless hotbox, weinig of geen verschil wanneer ik er andere buizen instop.
Buisje fungeert ook meer al toonfilter begrijp ik, vervorming wordt door diodes gemaakt.
Geen goed ding voor iemand die, zoals ik, veel werkt met zijn gitaarvolume maar wil je dat peppers leadsoundje.., killerding.

Mitch
18 april 2008, 11:02
Da's waar, je zit wel een beetje vast aan die JCM sound. Maar verschillende buizen maakte in mijn geval echt veel uit. Oké, hij zit niet bij de afdeling oversturing, maar qua klank maakte het behoorlijk veel verschil. Nou heb ik ook wel erg verschillend pre amp buisjes tot mijn beschikking, dat scheelt :D

Kim Wilson
21 april 2008, 09:04
Nou, hij heeft zaterdag dus gelijk de vuurdoop gehad, en ik ben meer dan tevreden over het geluid. Het geluid wordt wat scherper, meer richting Marshall, iets waar ik ook naar op zoek was. De overdrive is idd een heerlijke crunch, en de distortion is een goeie gladde scheur, zonder dat ie modern of fizzy wordt. Ook blijft ie goed overeind in de band. Ik moet bij ons tegen een gitaar en piano op, en hij bleef prima overeind.

De Bluesdriver gaat voorlopig echt nog niet weg. We spelen ook een aantal echt oude nummers, en dan klinkt die Tube Factor niet "vintage" genoeg. Voor een beetje drive gebruik ik dan de BD-2, want die laat het geluid van de Bandmaster net voldoende in tact om die ouwe sound te behouden. Ook werkt die BD-2 perfect als boost, om die Tubefactor nog een keer extra te kietelen. Kortom, ik ben (voorlopig) helemaal tevreden!

En dan nu eindelijk de foto's :D

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1371.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1372.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1373.jpg

Rutger
21 april 2008, 09:10
Gefeliciteerd! k Ben blij dat ie je zo goed bevalt :)

k Had hem zelf weggedaan omdat ie me ook niet vintage genoeg was. Heb hem toen aan een vriend verkocht, maar als ik hem er op hoor spelen denk ik weleens: $@*&% wat nou 'niet vintage genoeg', ding klinkt geweldig!

Kim Wilson
21 april 2008, 09:12
Thanx! Ik ben ook erg blij met je advies. Je had helemaal gelijk. :)

Rutger
21 april 2008, 09:52
Graag gedaan!

the sure thing
21 april 2008, 11:25
Ha Kimmiebimmie :) gefeliciteerd met het doorbreken van je BOSS ketting :)

Kim Wilson
21 april 2008, 11:26
Ghehe, thanx. :D

Les Paul R8
21 april 2008, 18:47
Gefeliciteerd Hans! Ik heb hem ook gehad en het is zeker een leuk apparaatje :) Ben benieuws hoe hij donderdag klinkt ;)

Kim Wilson
21 april 2008, 19:39
Ja, ik ook. Ik hoop dat ik een beetje tegen jouw gitaargeweld op kan. :)

the sure thing
21 april 2008, 21:27
Hehe... ik zet EUR 5,- in op Kimmie :D

Kim Wilson
21 april 2008, 22:12
Hehe... ik zet EUR 5,- in op Kimmie :D
Jij weet zeker nog niet wat Robbert (Les Paul R8 ) heeft aan gear? :D

Lexvandoef
21 april 2008, 22:56
Jij weet zeker nog niet wat Robbert (Les Paul R8 ) heeft aan gear? :D

hehe, succes daarmee dan he, Hans ;)

rocker_71
22 april 2008, 09:40
haha, je hebt net zo'n lelijke versie als ik =]
(niet vervelend bedoeld hoor, integendeel)

Dit is de oudere versie, die zijn helemaal verkleurd. Moet je die nieuwe maar eens zien op de website, die glimmen aan alle kanten. Nee, geef mij maar zo'n lekkere vintage uitziende TF, want voor het geluid maakt het toch niet uit.

Anyway: gefeliciteerd en mooi dat je er blij mee bent. Grote voordeel: twee gain stages, dus veel flexibliteit.

Kim Wilson
22 april 2008, 09:44
Ja, ik vind het ook wel prima, zo'n vies versleten ding. Ik heb alleen niet (goed) kunnen zien of het buisje wel brandt. Doet ie van jou dat wel?

rocker_71
22 april 2008, 09:50
nee, echt goed kan ik dat niet zien, maar je hoort het wel =D

(Lijkt wel of die nieuwere versies een extra LEDje hebben om het buisje te verlichten)

MadSteven
23 april 2008, 19:22
Classic Rock?

Marshall Plexi, een JCM800 kan er ook mee weg komen (simpel gain niet voluit zetten)...

= Blackstar pedalen
Electro Harmonix English Muff'n
Radial Tonebone Hot British

iets goedkoper --> verassend genoeg, de Line6 über metal, kan in ieder geval met gemak classic metal aan en wat twiddelen best een aardig classic rock geluid! Probeer het eens.

Mwoah. En eerlijkgezegd... Een Boss DS-1 klinkt ook behoorlijk classic rock achtig, hoor. Voor weinig (49 euries is geen geld voor zo'n klassieker).

Oh en laatst: beter zo (Marshall geluid via pedaal in een Fender amp), dan andersom (Fender geluid via pedaal in een Marshall amp)... Op de nieuwere na, kan je namelijk die Marshalls niet clean genoeg krijgen om een Fender-amp te emuleren :D

Mitch
23 april 2008, 19:43
Als je wat minder zwamt en meer leest had je kunnen lezen dat Kim al lang geslaagd is in zijn speurtocht :satisfie:

the sure thing
23 april 2008, 23:01
Gezien z'n geplaatste posten is MadSteven woensdagavond 23 april even wakker geworden...

Kim Wilson
25 april 2008, 10:11
Ja, ik ook. Ik hoop dat ik een beetje tegen jouw gitaargeweld op kan. :)
Nou, gisteren de vuurdoop gehad. Zoals verwacht klinkt mijn setup (Tele en ouwe Fender bak) bij lange na niet als een Les Paul op een Marshall JCM2000 DSL100 met 4x12 kast. Maar dat is op zich niet erg. Qua volume kom ik iig wel aardig mee. Wat me wel is opgevallen, is dat die Tubefactor het geluid wat neuziger maakt. Beetje moeilijk uitleggen, maar het leek wel iets op de sound van een tubescreamer-achtige. Hij kleurt dus behoorlijk, en niet direct op een verbijsterend goeie manier. In vergelijk met Robbert had ik ook behoorlijk minder ballen in de sound, maar dat kan goed liggen aan mijn hele grote cab met maar twee G12H speakers. Het ding kan ook niet echt druk opbouwen als een 4x12, waardoor hij ook wat dozig klinkt.

Nu moet ik er ook bijzeggen dat Robbert een waanzinnige setup heeft, met drie T-rex pedalen. En alles stond bulderhard, waar die Marshall zich dus bij voorbaat al in het voordeel is. 1 op 1 vergelijken is dus ook niet helemaal eerlijk. En het was ook voor het eerst dat we samen speelden, dus er is nog ruimte zat om te tweaken. Maar goed, helemaal onverdeeld blij en tevreden ben ik niet echt. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar het aan ligt. Als het aan het pedaal ligt, kan ik er nog wat aan doen als het moet. Ligt het aan de amp, heb ik gewoon pech, en moet ik met deze setup de beste instellingen zoeken. :)

almarvk
25 april 2008, 10:21
Heb je ook je top over die 4x12 gehad of niet? Waarschijnlijk zal dat ook een boel uitmaken.

Kim Wilson
25 april 2008, 10:22
Nee, niet geprobeerd, maar idd, dat zal een behoorlijk verschil maken.

almarvk
25 april 2008, 10:36
En heb je één van zijn Trex pedalen gebruikt?

Kim Wilson
25 april 2008, 10:39
Nee, ook nog niet. Was allemaal geen tijd voor, het was ook nog steeds maar een auditie. En Robbert heeft me verzekerd dat ik niet beoordeeld zal worden op mijn materiaal en sound. :)

Rutger
25 april 2008, 10:44
t Is natuurlijk wel een wereld van verschil, die setups.
LP+Marshall+4x12 cab is wel de ultieme broekspijpwapper setup. Met een Tele+Fender+pedaal is dat natuurlijk niet bij te houden...

Als je het had willen vergelijken had je wellicht je Tubefactor aan Robbert moeten geven om te horen hoe ie op zijn steup klinkt.

Mijn BF Bandmaster stond namelijk wel te stuiteren icm met de Tubefactor. Maar een BF is ook wel weer iets anders dan een SF.

Kim Wilson
25 april 2008, 10:47
t Is natuurlijk wel een wereld van verschil, die setups.
LP+Marshall+4x12 cab is wel de ultieme broekspijpwapper setup. Met een Tele+Fender+pedaal is dat natuurlijk niet bij te houden...

Als je het had willen vergelijken had je wellicht je TF aan Robbert moeten geven om te horen hoe ie op zijn steup klinkt.

Mijn BF Bandmaster stond namelijk wel te stuiteren icm met de TF. Maar een BF is ook wel weer iets anders.
Oh, hij stond ook absoluut wel te stuiteren. Toen ik nog in mijn eentje wat stond in te spelen (Robbert was wat later), klonk het best goed. Maar ja, toen zette Robbert zijn setje aan...

Rutger
25 april 2008, 10:49
Ja tuurlijk, dat wil ik geloven :)
Als je echt bruut wil scheuren koop je een scheuramp met 4x12

Onderschat overigens niet de kracht van de toneknop op de Tubefactor! Daarmee maak je echt de sound van dat apparaat. Als je er bruut mee wil beuken moet ie flink naar rechts, als je een meer klassieke sound wil (die ook prima door de mix komt) moet ie een flink eind naar links.

Kim Wilson
25 april 2008, 10:52
Ja, dat is idd dat tweaken, waar ik nog zat winst uit kan halen. Toneknoppen, mate van drive, kanaalvolume verder open en master iets omlaag of andersom, GE-7 nog iets anders instellen... Mogelijkheden zat. :)

rocker_71
25 april 2008, 10:56
Heb je het buisje wel nagekeken/vervangen?
Dat kan ook nog uitmaken.

Rutger
25 april 2008, 10:57
Ja, ik begrijp ook wel een beetje wat je met neuzig bedoelt. Je hebt die toneknop zeker ergens halverwege staan? Dat is inderdaad niet het beste standje...

jonesd
25 april 2008, 10:57
Bij ons in de band speelt de andere gitarist ook op een marshall met 4X12 waar ik tegenop moet met een tele en ac30.

Hoewel dit uiteraard veel minder "flapperende broekspijpen" geeft, vind ik persoonlijk dat het een verrijking is om een totaal andere (en ook dikwijls cleanere) sound te hebben.

Dit zorgt ervoor dat beide gitaren beter in de mix vallen. Ik zou dan ook niet proberen om met je bandmaster een marshall te benaderen maar gewoon het fender-karakter benadrukken.

Kim Wilson
25 april 2008, 11:00
Ja, het is ook best goed om twee verschillende geluiden neer te zetten. Maar het moet wel in balans zijn. Hij heeft een vreselijk dikke sound, waar ik wat schriel tegenover stond. Maar idd, toneknop in het midden. Als er nog een vervolg komt, ga ik er zeker nog mee bezig.

jonesd
25 april 2008, 11:05
Tja, een heel dikke sound gaat volgens mij toch nooit lukken met een tele.

Kan je niet op zoek gaan naar een stevige bite-sound?

E-J
25 april 2008, 11:11
Daarom speel ik nu nooit meer met een Strat in de band... :D

Kim Wilson
25 april 2008, 11:12
Tja, een heel dikke sound gaat volgens mij toch nooit lukken met een tele.

Kan je niet op zoek gaan naar een stevige bite-sound?
Ja, die zoek ik dus ook nog. :satisfie:

the sure thing
25 april 2008, 15:31
Nou, ik zou toch eens de Fulltone Dist. pro eens proberen. Met een strat op m'n bandmaster krijg ik een behoorlijke muur van geluid....

Mitch
25 april 2008, 15:53
Fender + Fender + H30 vs Les Paul + Marshall + M25's (neem ik aan) staat gelijk aan
Nadruk op hoog en laag vs nadruk op mid

Daar ga je dus van zijn lang zal die leven niet niet bij in de buurt komen. De verschillen in setup zijn levensgroot en je merkt nu in welke context het één meer tot zijn recht komt en in welke setup het ander het meest tot zijn recht komt.
Ik denk ook niet dat je dat moet willen, twee vergelijkbare sounds. Wat jonesd al terecht opmerkt: twee verschillende sound in de band komt alleen maar goed uit. Maar daar moet ik wel in één adem aan toevoegen dat ik ook wel merk dat ik met mijn Tele eigenlijk alleen met het brug element door de mix snijd als het een drukke, volle mix is. Met mijn De Gier (mahonie zei u?) kom ik dan toch weer makkelijker door een drukke mix. Maar goed, als je tweede partijen wil doen komt het alleen maar goed uit als je een sound hebt die niet vooraan in de mix wil komen. Het moet vullen, niet eruit springen.

Ik geloof niet dat je dringend iets zou moeten aanpassen aan je amp of cab, die horen prima bij elkaar. Een andere setup erbij is natuurlijk leuk, maar volgens mij was er al wat uitbreiding van je 'setup' onderweg :D
Anyhow, een pedaal dat je sound duidelijk kleurt lijkt me, als je toch iets dichter in de buurt wil komen, meer geschikt. Iets in de stevigere Marshall-mids-hoek als een Shredmaster, Guv'nor, Iba Tube King, Barber Direct Drive, MI Audio Crunch Box of iets dergelijks lijkt me meer geschikt.

Qua gitaar zou ik zeggen: niet die seriële stand, maar gewoon het brug element, toon een beetje dicht en dan een stevig drive pedaal, kom je eerder in de buurt. Tenminste, dat werkt zo met mijn tele prima, maar da's dan ook meer een rocker (net als het baasje...)

Les Paul R8
25 april 2008, 16:24
Nu moet ik er ook bijzeggen dat Robbert een waanzinnige setup heeft, met drie T-rex pedalen. En alles stond bulderhard, waar die Marshall zich dus bij voorbaat al in het voordeel is. 1 op 1 vergelijken is dus ook niet helemaal eerlijk.

Hard????? De DSL stond op het cleane kanaal op3..... :rockon:

BTW 2 T-Rex pedalen (Moller en Alberta) en een Red Snapper. Daarnaast een Red Twister Chorus van EBS en een Boss TU-2 om te stemmen....it's all I need :D

Chris Winsemius
25 april 2008, 16:27
PINCHED HARMONICS!!!

Ongeacht amp/gitaar/achtergrondzwangeressen altijd door de mix heen knallen :D

Zonder dollen:
Volgens mij loop je tegen de voicing v/d sf Fender BMR aan...

Kim Wilson
26 april 2008, 21:58
Thanx allen voor de adviezen. Het "probleem" heeft zich inmiddels vanzelf al opgelost. Square One gaat voorlopig nog verder zonder tweede gitarist...

Mitch
26 april 2008, 22:39
Is wel een goedkopere oplossing dan weer een hele berg pedalen in- en verkopen (opbeurend bedoelde grap om de teleurstelling te helpen verwerken)

E-J
27 april 2008, 00:19
Thanx allen voor de adviezen. Het "probleem" heeft zich inmiddels vanzelf al opgelost. Square One gaat voorlopig nog verder zonder tweede gitarist...

Kap je met de band Hans?

Lexvandoef
27 april 2008, 00:32
Kap je met de band Hans?

Hij zat niet vast in de band, hij deed auditie als 2de gitarist.

Jammer Hans!

E-J
27 april 2008, 01:06
Aaah... tijd voor een Les Paul o.i.d. met een Brits gevoicede versterker ;)

Kim Wilson
27 april 2008, 14:48
Is wel een goedkopere oplossing dan weer een hele berg pedalen in- en verkopen (opbeurend bedoelde grap om de teleurstelling te helpen verwerken)
Thanx, Mitch. Ik vind het idd wel jammer, maar het scheelt ook wel weer gear kopen. :satisfie:

Ik ga iig verder op zoek naar een tweede bandje, want ik vond het wel hartstikke leuk, voor zolang het duurde. :)