PDA

View Full Version : Boss DD-3 in Effects Loop



belfrink
15 april 2008, 13:34
Vraagje,

Gisteren heb ik mijn Boss DD-3 binnen gekregen. Klinkt over clean heerlijk als ik hem voor de versterker plaats maar niet bruikbaar met distortion.

Nu wil ik deze in de effects loop plaatsen wat normaliter geen probleem zou moeten zijn;

Amp (send) -> DD-3 (Input) -> DD-3 (Output) -> Amp (Return)

Maar wat ik ook probleem ik krijg er geen geluid uit ... Het is een buffered loop met +4db ingeschakeld voor een sterker signaal.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Of sluit ik het gewoon verkeerd aan ?

Bedankt

Fuhgawz
15 april 2008, 13:49
Zit er misschien een wet/dry draaiknop naast je effectsloop of iets in die richting? Dan moet je die op wet zetten. Wat voor versterker is het eigenlijk?

Kim Wilson
15 april 2008, 14:00
Ik gok een JCM2000. Staat tenminste in zijn sig. ;)

Harald
15 april 2008, 14:05
Mijn DD3 (maken ze ze nog? dan is mijne zeker mooi vintage... had ik em maar niet zwart gespoten ooit) zit gewoon in de effect loop, geen probleem. Heb je al geprobeerd of je andere effecten het wel doen via de loop. Doen die het niet weet je iig dat het met de loop, en niet het pedaal te maken heeft, al verwacht ik dat laatste toch al niet als hij het normaal wel doet.

belfrink
15 april 2008, 15:11
Als ik m`n POD in de loop zet dan werkt alles gewoon zowel op loop A als op loop B en het volume kan ik dan gewoon regelen met de FX knop.

Zou het iets te maken hebben dat het misschien niet goed werkt icm een 9V batterij. De POD gebruikt immers gewoon netstroom.

Harald
15 april 2008, 16:30
Lijkt me sterk, maar daar ben je snel genoeg achter door het eens met een voeding te proberen ipv de batterij in de DD3

belfrink
15 april 2008, 17:10
Lijkt me sterk, maar daar ben je snel genoeg achter door het eens met een voeding te proberen ipv de batterij in de DD3

Ik heb op dit moment geen voeding liggen, maar ik was sowieso van plan volgende maand een T-Rex Fuel Tank aan te schaffen en dan probeer ik het nog wel eens :)

Swan
15 april 2008, 17:11
nee dat kan geen verschil uitmaken... niet per ongeluk n kabeltje kapot?

VanBiLL.com
15 april 2008, 19:40
Smaakt idd ook wel naar een kabelbreukje. Ik heb een DD-3 sinds 1990 en ik kan je adviseren die op een voeding te laten werken...(afgezien dat ding niet al te onzuinig met batterijen om gaat), heb ik het idee dat deze wat beter werkt met een voeding. Nu ik er aan denk, stomme vraag misschien maar de DD-3 gaat wel aan? i.e. het LEDje gaat wel branden? Anders misschien lege batt of daar een slecht contact...?

Wat de mijne ook wel eens gehad heeft dat de switch naar de klote ging en toen werkte hij ook totaal niet meer...was heel raar...

belfrink
15 april 2008, 20:21
Smaakt idd ook wel naar een kabelbreukje. Ik heb een DD-3 sinds 1990 en ik kan je adviseren die op een voeding te laten werken...(afgezien dat ding niet al te onzuinig met batterijen om gaat), heb ik het idee dat deze wat beter werkt met een voeding. Nu ik er aan denk, stomme vraag misschien maar de DD-3 gaat wel aan? i.e. het LEDje gaat wel branden? Anders misschien lege batt of daar een slecht contact...?

Wat de mijne ook wel eens gehad heeft dat de switch naar de klote ging en toen werkte hij ook totaal niet meer...was heel raar...

Ja als in een kabel in de input prik kan hem al aanzetten, led is gewoon nog donker rood dus de batterij is gewoon nog vol.