PDA

View Full Version : Classic 68 Strat Reverse Headstock



MurphyFan
15 april 2008, 12:47
Zag ik net op de frontpage van musicstore!
Gezien een verkoopsprijs < 500€, is dit dan een zogenaamde mexicaanse?

Heeft de reverse headstock ook maar enige invloed op de sound?
of louter cosmetisch! 'k vind deze prachtig, trouwens, alles op en aan.
Of toch niet? Ben een newb, don't kill me if I'm wrong!

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0013049-000_1_images400.jpg

Groeten,
MurphyFan!

rocker_71
15 april 2008, 13:13
Brug element zit ook andersom?
Of is het een linkshandige gitaar. Ziet er wel tof uit btw, wel een mega headstock zeg.

WillemdaGuide
15 april 2008, 14:03
Als het een nieuwe gitaar is voor minder dan 500e denk ik wel dat we met een mexicaan te maken hebben.
Verschil in geluid? vast wel iets, heb het nooit getest maar bij een zo'n headstock hebben juist je dikke snaren meer lengte.
Zal nooit veel zijn maar vast wel iets

Nielsje
15 april 2008, 14:06
Inderdaad, het maakt wel verschil uit, maar of je dat fijn vindt, is persoonlijk.
Volgens mij was het zo dat de bassnaren wat 'soepeler' werden, en dat de hoge snaren juist wat strakker speelden en beter op stemming bleven.
Heb er zo niet een staan, dus kan het niet ff proberen. Het brugelement zorgt voor wat meer treble in je bassnaren. Lijkt me een beetje een Hendrix achtige gitaar met dat element 'reversed' de headstock. Daarentegen hadden ze d'r ook wel een linkshandige trem op kunnen zetten.

G.G.
16 april 2008, 00:17
Is inderdaad een soort van Hendrix tribute strat.


Leftynecks vind ik persoonlijk ook iets lekkerder spelen, kan niet precies zeggen wat het is, maar ik wil niets anders meer:

http://i251.photobucket.com/albums/gg316/RottRelics/P1000807.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/9514/p1010350bj8.jpg

Omgekeerd brugelement zal een wat warmere hoge tonen en een wat schellere bas geven. Het proberen zeker waard.

MurphyFan
16 april 2008, 10:13
Bedankt voor de reacties tot dusver, zéér leerrijk.
Lijkt me een fijne gitaar, zo met de reverse headstock sound!
thx!

rocker_71
16 april 2008, 11:03
Omgekeerd brugelement zal een wat warmere hoge tonen en een wat schellere bas geven. Het proberen zeker waard.

Zit dat ook niet standaard op de Dick Dale Strat?

edit: klopt, zie hier (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1241)

Blokkie
16 april 2008, 11:15
Best een leuke gitaar voor een leuk prijsje. De reverse headstocks zien er altijd te gek uit. Wil er ook wel zo een. Ik kan hem alleen op de site van Fender niet vinden. (wel bij de customshop, maar die zal wel wat meer kosten)

WillemdaGuide
16 april 2008, 11:40
had overigens die N2 van washburn ook niet do'n headstock?

Riky
16 april 2008, 11:45
had overigens die N2 van washburn ook niet do'n headstock?

yep de hele nuno bettencourt reeks heeft het, maar die heeft (uitgezonderd de n1) ook locking trem. Dus dan maakt het weer niet uit en is het puur cosmetisch.

btw wel lijpe gitaar.
Was een tijd fan van die grote kop maar nu niet meer zo...
Geef mij maar een '62 sunburst met rosewood fingerboard:)

Maar das smaak en daar valt over te twisten

Pepe
16 april 2008, 11:51
Dit is het idee
Omdat Hendrix zijn rechtshandige strat linkshandig bespeelde werd de mensuur van de lage snaren met die van de hoge omgedraaid, evenals het brugelement dat schuin staat.
Om ditzelfde effect weer rechtshandig te verkrijgen moet je dus de hals en de pickup spiegelen, ziedaar.
Door de langere mensuur klinken de bassnaren twangier, de hooge snaren warmer, meer gibsonachtig. Het omdraaien van de pickup versterkt dit effect nog eens.

Is een mexicaan ja. Er staan nog een hoop nieuwe modellen uit Mexico ons te wachten. De eerste relics hebben zich al aangediend, evenals de customshop varianten.

Riky
16 april 2008, 11:54
Dit is het idee
Omdat Hendrix zijn rechtshandige strat linkshandig bespeelde werd de mensuur van de lage snaren met die van de hoge omgedraaid, evenals het brugelement dat schuin staat.
Om ditzelfde effect weer rechtshandig te verkrijgen moet je dus de hals en de pickup spiegelen, ziedaar.
Door de langere mensuur klinken de bassnaren twangier, de hooge snaren warmer, meer gibsonachtig. Het omdraaien van de pickup versterkt dit effect nog eens.

Is een mexicaan ja. Er staan nog een hoop nieuwe modellen uit Mexico ons te wachten. De eerste relics hebben zich al aangediend, evenals de customshop varianten.


dat is interessant:) Hoop dat ze ook een beetje kwaliteit verbeteren. Hoor nu vaak van die verhalen dat je beter een London City strat kan kopen dan een Fender mex...

heinz3110
16 april 2008, 12:16
Dit is het idee

Door de langere mensuur klinken de bassnaren twangier, de hooge snaren warmer, meer gibsonachtig. Het omdraaien van de pickup versterkt dit effect nog eens.

Hm, die mensuur blijft toch echt hetzelfde hoor. Of je nou reversed of gewone headstock hebt, de afstand van topnut tot brug blijft hetzelfde. Dus de mensuur heeft er niks mee te maken.

Pepe
16 april 2008, 13:21
Hm, die mensuur blijft toch echt hetzelfde hoor. Of je nou reversed of gewone headstock hebt, de afstand van topnut tot brug blijft hetzelfde. Dus de mensuur heeft er niks mee te maken.

je hebt gelijk, mensuur gaat over de lengte van een bewegende snaar, dit verhaal gaat over de spanning.