PDA

View Full Version : Oceansize



Marshallover
15 april 2008, 11:15
Even een klein stukje Oceansize.

http://home.deds.nl/~redeye/www/07%20Remember%20Where%20You%20Are.mp3

Welke effect wordt hier gebruikt? Tremolo, delaytje en reverbje of toch meer?
Ik vind het zo'n vet geluid maar krijg het zelf nog niet voor elkaar...

tubeonly
15 april 2008, 11:22
Pan Delay?

tubeonly
15 april 2008, 11:26
Ah ja, je zult wel twee versterkers moeten gebruiken of een stereo versterker moeten hebben.

Een van mijn favoriete trucjes dat ik wel eens gebruik is twee amps, op beide amps lichte tremelo (first in chain), dan op de rechter amp alleen een delay die enkel de delays geeft en niet de basis tonen. Krijg je het effect van "The Difference Is Why" van Lenny Kravitz, zaaaaaaaaalig....

schizo910
15 april 2008, 11:29
Komt bij dat Oceansize met 3 gitaristen werkt en je er bij een livesjow met je neus erboven op al nauwelijks wijs uit wordt wie nu wat speelt....

imlikeajungle
15 april 2008, 11:31
Komt bij dat Oceansize met 3 gitaristen werkt en je er bij een livesjow met je neus erboven op al nauwelijks wijs uit wordt wie nu wat speelt....

Inderdaad, dat is het... 3 gitaren, 3 lijnen, 3 compatibele sounds (LP, Strat, SG door Marshall & Fender) en een shitload effecten. Vette band, vetste plaat deze.

JvD.
15 april 2008, 11:33
en samen met 65daysofstatic!!!!!!!!!!!! aanstaande vrijdag op een podium.
ik ga met de hele band =D

imlikeajungle
15 april 2008, 11:35
65daysofstatic!!!!!!!!!!!! aanstaande vrijdag op een podium.
ik ga met de hele band =D

Dus je gaat kijken naar een PC die een CD afspeelt en hoe 4 gekken daarover rammen alsof ze spelen?

paulusdeBKB
15 april 2008, 11:49
Volgens mij is het geen pan delay maar een stereo tremolo of een soort rotary met daarna een autopanner.

JvD.
15 april 2008, 12:07
Dus je gaat kijken naar een PC die een CD afspeelt en hoe 4 gekken daarover rammen alsof ze spelen?
Zo jij diskwalificeert jezelf in een klap van een goede muziek discussie.
Ik vind 65daysofstatic heel erg goed. En die cd die afspeelt zijn vooral de ge-glich-te drum samples. en die CD is pro tools. en hoe weet ik dit? mijn band covert ze en we hebben met de lui gesproken.
Wat mij betreft: 65dos > Ocean
Maar ik vind ze beide goed, en kan niet wachten tot vrijdag.

Marshallover
15 april 2008, 12:17
Ja, wilde er ook naar toe maar mijn vriendin is dan jarig dus kan helaas niet :-(

Dat dit effect door 3 gitaristen wordt gevormd geloof ik niet, zo strak is het dan niet te krijgen... gebruik van meerdere versterker met een delay of wat dan ook geloof ik wel maar ook als je de video's checkt zie je dat het door 1 gitarist gespeeld wordt.

Bedankt voor de reacties!

imlikeajungle
15 april 2008, 12:39
Zo jij diskwalificeert jezelf in een klap van een goede muziek discussie.
Ik vind 65daysofstatic heel erg goed. En die cd die afspeelt zijn vooral de ge-glich-te drum samples. en die CD is pro tools. en hoe weet ik dit? mijn band covert ze en we hebben met de lui gesproken.
Wat mij betreft: 65dos > Ocean
Maar ik vind ze beide goed, en kan niet wachten tot vrijdag.

Een kléin beetje gevoel voor ironie zou geen kwaad gekund hebben.

schizo910
15 april 2008, 14:21
Ja, wilde er ook naar toe maar mijn vriendin is dan jarig dus kan helaas niet :-(

Dat dit effect door 3 gitaristen wordt gevormd geloof ik niet, zo strak is het dan niet te krijgen... gebruik van meerdere versterker met een delay of wat dan ook geloof ik wel maar ook als je de video's checkt zie je dat het door 1 gitarist gespeeld wordt.

Bedankt voor de reacties!


Ik wil echt niet zeggen dat dit stuk persé door 3 gitaren wordt gespeeld. Maar je redenatie dat het dan niet zo strak zou worden is BS, tegenwoordig is dat in geen enkele studio een probleem :satisfie: En als je met video's videoclips bedoelt, dan zegt dat ook niet alles...

Marshallover
15 april 2008, 14:48
Als je wat youtube filmpjes van dit nummer checkt zie je dat slechts 1 gitarist de intro speelt dus denk ik dat dit ook het geval is op de studioversie.

Mike McCready
15 april 2008, 18:58
en samen met 65daysofstatic!!!!!!!!!!!! aanstaande vrijdag op een podium.
ik ga met de hele band =D
Twee superbands inderdaad. Jammer dat ze zo ver weg spelen, anders was ik gegaan... Alweer een tijdje geleden dat ik Oceansize heb gezien, moest ze in Nijmegen eind vorig jaar ook al missen.

stonerdaf
15 april 2008, 20:36
Zag ze eind vorig jaar in de Ancienne Belgique. Retestrak optreden daar.

Hadden toen Sion mee als support.

Gemiddelde leeftijd +- 18 jaar (?), maar damn, beregoeie show en dito muziek.

the sure thing
15 april 2008, 20:56
Ja, wilde er ook naar toe maar mijn vriendin is dan jarig dus kan helaas niet :-( :nervous: mmaarrrr.... dit is de kans van je leven!

imlikeajungle
15 april 2008, 23:37
Zag ze eind vorig jaar in de Ancienne Belgique. Retestrak optreden daar.

Hadden toen Sion mee als support.

Gemiddelde leeftijd +- 18 jaar (?), maar damn, beregoeie show en dito muziek.

Ik was daar ook en was zo teleurgesteld dat ik tot vandaag geen plaat meer van ze heb opgelegd. Zo zie je maar hoe smaken verschillen :)
Paar jaar ervoor in Rotterdam gezien, kleine zaal, geen idee hoe dat heette. Effloresce was net uit & dat optreden was één van mijn absolute lievelingsshows ooit. Ik heb écht spijt dat ik naar de AB ben geweest, toen.

JvD.
16 april 2008, 07:35
Ik was daar ook en was zo teleurgesteld dat ik tot vandaag geen plaat meer van ze heb opgelegd. Zo zie je maar hoe smaken verschillen :)
Paar jaar ervoor in Rotterdam gezien, kleine zaal, geen idee hoe dat heette. Effloresce was net uit & dat optreden was één van mijn absolute lievelingsshows ooit. Ik heb écht spijt dat ik naar de AB ben geweest, toen.
laatste tour vond ik ze ook tegenvallen, nu hebben ze een herkansing!

stonerdaf
16 april 2008, 08:08
:p
Ik was daar ook en was zo teleurgesteld dat ik tot vandaag geen plaat meer van ze heb opgelegd. Zo zie je maar hoe smaken verschillen :)
Paar jaar ervoor in Rotterdam gezien, kleine zaal, geen idee hoe dat heette. Effloresce was net uit & dat optreden was één van mijn absolute lievelingsshows ooit. Ik heb écht spijt dat ik naar de AB ben geweest, toen.


:)

Vond het best een cool optreden daar. Ik kan natuurlijk niet vergelijken, want ik had ze nog nooit live gezien. Heb wel de indruk dat ze zich meer op 't zweverige, rustigere werk zijn gaan toeleggen, het "pompt" niet meer zoals te n tijde van Effloresce.

Marshallover
10 oktober 2008, 09:26
Even een oud topic naar boven vissen.

Heeft iemand toevallig de tablature voor gitaar van het nummer unfamiliar?

imlikeajungle
10 oktober 2008, 09:32
Het helpt je niet vooruit, maar voor de andere lezers in dit topic: check de band Lento en dan vooral de plaat Earthen 'ns!