PDA

View Full Version : Beginners gitaar waar moet ik naar kijken



Timmehh
15 april 2008, 00:16
Hallo mensen,

Heb altijd wel een instrument willen spelen maar is er nooit van gekomen, electrische gitaar leek me altijd wel leuk om te spelen maar ook nog niet in verdiept. Ben dus echt een beginner en moet je echt gitaarles krijgen om het een beetje te kunnen of is het ook zelf te leren misschien met behulp van een cursus op cd-rom ?

Ik wil graag een beetje muziek kunnen spelen van de RHCP , Canon Rock van mattrach heb me ook geinspireerd nouja heavy metal en hard rock vind ik niet zo geweldig en te chaotisch.

Wat raden jullie mij aan voor merk (+type) , is een versterker echt nodig of kan het ook met een koptelefoon ?

Mijn budget is zo rond de 200 euro voor een gitaar, het liefst een setje met versterker rond die prijs als het toch een vereiste is.

Ik ben trouwens linkshandig dus dat maakt het zoeken nog lastiger natuurlijk.

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en alvast bedankt daarvoor :cooler:

G.G.
15 april 2008, 00:20
Welkom en probeer de zoekfunctie bovenaan je scherm eens. Dit is al zo vaak ter sprake geweest. Van de week nog een bijna identiek onderwerp bovenaan zien staan, incl. dezelfde muziekale voorkeur.

Arjan12
15 april 2008, 00:37
Ik weet niet hoe anderen (en jij natuurlijk) er over denken, maar als ik jou was zou ik je gewoon aanleren rechtshandig te spelen. Je begint nu toch met een schone lei, en het leven van een rechtshandige gitarist is een stuk gemakkelijker (veel meer keuze en regelmatig goedkoper).

G.G.
15 april 2008, 00:56
Ik weet niet hoe anderen (en jij natuurlijk) er over denken, maar als ik jou was zou ik je gewoon aanleren rechtshandig te spelen. Je begint nu toch met een schone lei, en het leven van een rechtshandige gitarist is een stuk gemakkelijker (veel meer keuze en regelmatig goedkoper).

Wat een gelul, laat die jongen lekker linkshandig spelen.

barno
15 april 2008, 01:18
Wat een gelul, laat die jongen lekker linkshandig spelen.

ik denk dat als je echt van nul begint, het wel de moeite loont om rechtshandig te gaan spelen voor een linkshandige. Bij gitaarspelen zijn beide handen belangrijk (en imho is de slaghand zelfs belangrijker dan de akkoordenhand, dus een voor een linkshandige komt dat goed uit).

Later heb je 1000 keer meer keuzemogelijkheden voor gitaren.

Ik ken enkele linkshandigen die the Lord danken op hun blote knieën dat ze vroeger rechtshandig hebben leren spelen

Speulert
15 april 2008, 01:35
Hmm en ik lees juist overal dat linkshandigen die rechtshandig zelfs na 10-tallen jaren nog steeds een onnatuurlijk gevoel in hun slaghand hebben bij het spelen en op een vergevorderd niveau ineens beperkingen merken van hun keuze en dat ze beginners aanraden om linkshandig te spelen.

Maar dit is slechts google wijsheid.

grayfink
15 april 2008, 07:21
Zo is dat. Mark Knopfler van Dire Straits is ook een rechtshandig spelend linkshandige gitarist. Zijn spel klinkt ook erg onnatuurlijk en geforceerd., wat een kluns.



N.B. De laatste zin is ironie, het tegenovergestelde is namelijk waar.

zeppo
15 april 2008, 09:00
N.B. De laatste zin is ironie, het tegenovergestelde is namelijk waar.
ironie toelichten/verklaren werkt over het algemeen niet zo goed.
Dan liever een kleinere groep die 'm meekrijgt.

Of je plaats er een dergelijke link (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie) onder ....

pol
15 april 2008, 10:09
Hmm en ik lees juist overal dat linkshandigen die rechtshandig zelfs na 10-tallen jaren nog steeds een onnatuurlijk gevoel in hun slaghand hebben bij het spelen en op een vergevorderd niveau ineens beperkingen merken van hun keuze en dat ze beginners aanraden om linkshandig te spelen.

Maar dit is slechts google wijsheid.


geen last van, ben ook linkshandig en mijn slaghand is prima, en heb er totaal geen spijt dat ik rechtshandig ben gaan spelen.

gitaar is trouwens 1 van de weinige instrumenten die linkshandig te krijgen zijn, hoe doen al die andere muzikanten het dan ?

een goeie drummer moet normaal gezien ook met beide handen evenveel kunnen, een goeie pianist ook, voor gitaar hetzelfde.

vincent136
15 april 2008, 10:24
Nouja, mijn basgitaar leraar is ook linkshandig en die zegt iets heel anders; zorg dat wanneer je linkshandig bent je ook een linkshandige bas hebt, want je loopt later tegen problemen aan. Hoeft niet natuurlijk, maar je bent niet voor niets links...

Hij heeft heel wat jaren moeten zoeken naar een linkshandige fender jazz bass uit de '60 (een bepaald model die hij zocht, weet niet precies welk jaar). Dit duurde zo lang omdat vroeger alleen linkshandige bassen op bestelling gemaakt werden.. maar nu heeft hij er eentje :)

Het wil wel dus, een goede gitaar vinden.

Kristof
15 april 2008, 10:37
Er zijn trouwens verschillende gradaties in linkshandigheid. Ik ben links en kan bijvoorbeeld niet eens de nagels van mijn linkerhand vijlen. In plaats van het vijltje met mijn rechterhand te bewegen, houd ik het vijltje stil en beweeg ik met de vingers van mijn linkerhand erover.

Toen ik gitaar begon te spelen heb ik ook overwogen om rechtshandig te leren spelen (vanwege het gitaaraanbod) en ik ben toen in een winkel linkshandige en rechtshandige gitaren gaan proberen. Rechtshandig voelde gewoon zó onnatuurlijk dat ik toch een linkse gekocht heb.

Toen ik vroeger als kleine jongen gitaar speelde op een tennis racket (lekker stoer :D) nam ik die trouwens ook linkshandig vast.

Kijk gewoon wat voor jou het natuurlijkst aanvoelt.

Arjan12
15 april 2008, 10:39
Wat een gelul, laat die jongen lekker linkshandig spelen.

Goede argumentatie hoor. Ik ben zelf stijf links en ben meteen rechtshandig begonnen. Ik loop nog niet tegen problemen aan, hoewel ik nog niet heel lang speel.

Overigens heb je als linkshandige natuurlijk wel keuze zat als je het niet erg vindt om je gitaar op de kop te zetten à la Hendrix.

arcane
15 april 2008, 10:47
Ikzelf ben linkshandig, maar ik speel rechtshandig. Dit heb ik van begin af aan al gedaan, wat geen enkel probleem opleverde. Zelf denk ik dat het misschien wel een voordeel is. Met mijn linkerhand moet ik meer doen dan met mijn rechterhand (maar ik speel dan ook alleen maar met plectrum).
Persoonlijk zou ik ook voor rechtshandig gaan als beginner, daar heb je denk ik wel voordeel bij in de toekomst bij aanschaf van nieuwe gitaren, er is gewoon meer aanbod, zeker 2e hands zul je dan makkelijker iets heel vets vinden lijkt mij.

G.G.
15 april 2008, 11:06
Goede argumentatie hoor. Ik ben zelf stijf links en ben meteen rechtshandig begonnen. Ik loop nog niet tegen problemen aan, hoewel ik nog niet heel lang speel.


Zoals eerder gezegd is er een redelijke kans dat het je later beperkingen in je spel gaat opleveren. Heb het linkje niet meer, maar heb er een hele goeie studie over gelezen (linkshandigheid, geforceerde rechtshandigheid).

De gitaar is ooit eens ontworpen, geëvolueerd naar zijn meest logische vorm. Aangezien de massa rechtshandig is, en heel vroeger linkshandigheid zelfs afgeleerd werd kwam de gitaar eruit te zien zoals ie nu is. Dus body bij de rechterhand en hals bij de linkerhand.

Moet je iemand die zijn hele leven linkshandig is, rechtshandig leren gitaarspelen omdat het aanbod dan groter is?

arcane
15 april 2008, 11:11
ik vind het wel een voordeel om als linkshandige rechtshandig te spelen. Ikzelf speel dus met plectrum, dus geen getokkel. Het meeste ingewikkeldere werk doe ik dus met mijn linker hand, en die is bij mij van nature wat precieser/sterker etc.

Dus dan lijkt het mij wel een voordeel als je een ruimere keuze hebt in gitaren. Ikzelf ben er iig wel erg blij mee.
Rechtshandige giraten kom je als koopje toch echt vaker tegen dan linkshandige exemplaren.

pol
15 april 2008, 11:13
wat een onzin, dit is toch geen geforceerde rechtshandigheid, een gitaar is toch een instrument waar je met beide handen vrij ingewikkelde dingen doet, maakt toch niks uit of je links of rechts bent, in het begin kun je toch niks.

Minda
15 april 2008, 11:25
Hmm en ik lees juist overal dat linkshandigen die rechtshandig zelfs na 10-tallen jaren nog steeds een onnatuurlijk gevoel in hun slaghand hebben bij het spelen en op een vergevorderd niveau ineens beperkingen merken van hun keuze en dat ze beginners aanraden om linkshandig te spelen.

Maar dit is slechts google wijsheid.

Hmmmm, ik speel al 20 jaar rechts, terwijl ik (overwegend) links ben. Mijn slaghand is inderdaad de beperking. En ik kan, zonder al te veel oefening, op een linkshandige gitaar overweg. Terwijl ik dat maar sporadisch doe! Misschien toch maar even een lefty maken...

Arjan12
15 april 2008, 11:26
Zoals eerder gezegd is er een redelijke kans dat het je later beperkingen in je spel gaat opleveren. Heb het linkje niet meer, maar heb er een hele goeie studie over gelezen (linkshandigheid, geforceerde rechtshandigheid).

De gitaar is ooit eens ontworpen, geëvolueerd naar zijn meest logische vorm. Aangezien de massa rechtshandig is, en heel vroeger linkshandigheid zelfs afgeleerd werd kwam de gitaar eruit te zien zoals ie nu is. Dus body bij de rechterhand en hals bij de linkerhand.

Moet je iemand die zijn hele leven linkshandig is, rechtshandig leren gitaarspelen omdat het aanbod dan groter is?

Kijk, dat zijn betere argumenten. Als iemand dat linkje nog heeft wil ik 't wel eens lezen. Als TS het onnatuurlijk aan vindt voelen om de gitaar rechtshandig vast te houden moet 'ie 't vooral niet doen, maar als het hem niet zo veel uitmaakt zou ik toch echt voor een rechtshandige gaan.

G.G.
15 april 2008, 11:30
Kijk, dat zijn betere argumenten. Als iemand dat linkje nog heeft wil ik 't wel eens lezen. Als TS het onnatuurlijk aan vindt voelen om de gitaar rechtshandig vast te houden moet 'ie 't vooral niet doen, maar als het hem niet zo veel uitmaakt zou ik toch echt voor een rechtshandige gaan.

Als het hem weinig uitmaakt, dan is rechts altijd gemakkelijk ivm het aanbod. Maar aanbod moet niet doorslaggevend te zijn. Hoeveel goeie gitaren heb je nodig? 1? 2?

Een muziekinstrument is een product dat je met techniek en met emotie moet bespelen. Het moet dus goed aanvoelen, en als dat linkshandig is...

Arjan12
15 april 2008, 11:47
Dan zijn we het in dat opzicht met elkaar eens :).

barno
15 april 2008, 15:40
Zoals eerder gezegd is er een redelijke kans dat het je later beperkingen in je spel gaat opleveren. Heb het linkje niet meer, maar heb er een hele goeie studie over gelezen (linkshandigheid, geforceerde rechtshandigheid).

De gitaar is ooit eens ontworpen, geëvolueerd naar zijn meest logische vorm. Aangezien de massa rechtshandig is, en heel vroeger linkshandigheid zelfs afgeleerd werd kwam de gitaar eruit te zien zoals ie nu is. Dus body bij de rechterhand en hals bij de linkerhand.

Moet je iemand die zijn hele leven linkshandig is, rechtshandig leren gitaarspelen omdat het aanbod dan groter is?

Hier moeten een aantal dingen worden tegengesproken die gebaseerd zijn op mythes.
Zo is het begrip rechtshandig al wat warrig. Mensen zijn niet van nature rechtshandig. Wel is er zoiets als een dominante linker- of rechterhersenhelft, die respectievelijk de rechter- en de linkerleden aansturen (sorry voor het de prozaïsche formulering, ben geen medicus). En eigenlijk is die verdeling zowat 50/50 voor de mensheid, dwz de helft rechts en de helft links geöriënteerd.
Dat er zoveel meer "rechtshandigen" zijn, is dus sterk cultureel-sociaal bepaald. Ikzelf ben rechtshandig maar met een rechterhersenhelft die dominant is en dus theoretisch links had moeten schrijven(daar bestaan eenvoudige proefjes voor). Niemand heeft mij echter ooit gedwongen tot wat ook.
Zo blijkt bv dat - nu er in de scholen niet meer gedwongen wordt rechts te schrijven - er heel wat meer linksschrijvers zijn ...

Een gitaar is een instrument waarbij de twee handen belangrijk zijn dus bottomline: maak het jezelf gemakkelijk en speel hoe je het "aanvoelt" maar weet dat het voor een linkshandige perfect mogelijk is rechtshandig te leren spelen.

Arjan12
15 april 2008, 15:53
Ik denk dat je altijd wel een probleem zal hebben met je slechte hand, hoe je de gitaar ook bespeelt. Ik ben links en speel rechtshandig, en mijn slaghand is zwak. Waarschijnlijk had ik, als ik linksom had gespeeld, problemen gehad met het pakken van akkoorden. Je 'slechte' hand is hoe dan ook het zwakst.

Nino1110
15 april 2008, 15:59
Begin gewoon met rechtshandig , het aanbod is veeeel groter.
Ik ben zelf ook links en speel rechtshandig.
Is even kiezen op elkaar maar wel een stuk fijner.

Als je toch rechtshandig gaat spelen:

Dean Evo XM TBK
Roland Cube 15X

---------------------

Totaal: 200,-

Goed kwaliteit? Jazeker!

Timmehh
15 april 2008, 16:55
Bedankt voor al jullie reacties :rockon:

Waarschijnlijk word het toch linkshandig hoor als ik het nu zo voor me zie dan denk ik echt dat het een stuk moeilijker gaat worden met rechts. Ik ben zelf timmerman en ik doe heel veel met links.

Maargoed ik zal er nog goed over nadenken en misschien wel even proberen hoe een rechtshandige aanvoelt.

Weet er niemand goeie gitaren voor een linkshandige beginner ?

Is een versterker een must om te beginnen omdat het prijskaartje dan toch wat hoger komt te liggen of kan ik het eerst met een koptelefoon proberen om later een goede versterker te kopen ?

8-)

Nino1110
15 april 2008, 17:05
Altijd versterker kiezen , is veel leuker!

Als versterker raad ik ( en meerderen denk ik ) een Roland Cube 15X aan.

Timmehh
15 april 2008, 17:51
Zie nu een linkshandige EPIPHONE LES PAUL SPECIAL II te koop staan voor 135 en is voorzien van nieuwe 0,10 snaren.

Is deze te doen voor een beginner, schijnt wel zwaar te zijn dus of dat een optie is :stop: ?

Zie hier wel wat leuks tussenstaan en redelijk veel keus voor linkshandige Link (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/scan/MM=e80b16587b26429f4a406da6c1d3fd49:0:9:10.html?mv _more_ip=1&mv_nextpage=browse_list&mi=nosession&mv_arg=&browse_category=3012&browse_3012_merk=&browse_3012_sel=&browsesort_3012_price=)

pannekoek
15 april 2008, 18:26
timmeh, ik heb je een pm gestuurd!

-geert-
15 april 2008, 22:54
Warom jezelf beperken tot links of rechts, als je ook allebei tegelijk kan :rockon: ;

http://www.pro-music-news.com/html/03/31120dea.jpg

:D

Tho
15 april 2008, 23:01
en voor de primaten onder ons:
http://tarpon.tamug.edu/~extremex75/angelo.jpg

Timmehh
16 april 2008, 00:44
Beetje afwisseling kan geen kwaad :D

G.G.
16 april 2008, 01:07
Als versterker raad ik ( en meerderen denk ik ) een Roland Cube 15X aan.

Maar dan wel de linkshandige uitvoering natuurlijk.

Ts, probeer te kijken wat je fijner vind door beiden uit te proberen en laat je niet teveel leiden door het marktaanbod.

Mooi vergelijkingsvoorbeeld is kijken naar skateboarders. Daar zijn 4 mogelijkheden van voetposities en niemand kijkt naar de verschillen omdat zo'n ding symetrisch is. Gitaren zijn niet symetrisch, maar als je een voorkeur voor links hebt, waarom dan niet? Je kan gewoon een linkshandige kopen.

Kijk wat het beste aanvoelt .

macwilliams
16 april 2008, 06:49
en voor de primaten onder ons:
http://tarpon.tamug.edu/~extremex75/angelo.jpg

Ben benieuwd wat voor koffer daar bij hoort. :speed:

Timmehh
16 april 2008, 21:39
Zou dit wat zijn voor mij ? klik (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12767.html)

En een Stagg ? klik (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/5773.html) Vind ik net ff wat mooier, maar de klank is belangrijker natuurlijk.

Deze zijn nog betaalbaar en van degelijke kwaliteit toch ?

Vonk
16 april 2008, 21:46
Stagg is goede kwaliteit!

Nino1110
16 april 2008, 21:48
Stagg is goede kwaliteit!

Rot toch op jonge.

Stagg is bagger!

Puur brandhout , niet kopen dus!

Timmehh
16 april 2008, 21:53
lol , de meningen/ervaringen lopen wel uiteen :D

Timmehh
17 april 2008, 20:45
Denk dat het de Dean Vendetta XM left handed wordt, wat filmpjes op joetjoep gekeken en vind hem wel lekker klinken. En waarschijnlijk de Roland cube 15x .

Crizz
17 april 2008, 21:21
Denk dat het de Dean Vendetta XM left handed wordt, wat filmpjes op joetjoep gekeken en vind hem wel lekker klinken. En waarschijnlijk de Roland cube 15x .
hahaha joetjoep?:P

Frenk95
17 april 2008, 21:34
Nooit geweten dat Youtube zo'n gekke bijnaam had..

CrudeSapphire
17 april 2008, 21:46
Lol ja natuurlijk is een versterker nodig, daar plug je tog je koptelefoon in :satisfie:

Spaar even door want voor 200 ga je niets vinden [en ZEKER geen setje]

Squier4ever
17 april 2008, 21:56
setjes zijn IMO totaal niet aan te raden, de gitaren gaan nog wel maar de amps zijn over het algemeen kutter dan kut. klinkt alsof je met een kartonnen doos speelt. verder moet je Stagg echt links (of rechts hahah) laten liggen, want iit wat Vonk zegt is het echt ontzettende puinzooi. als je de zoekfunctie gebruikt en naar stagg gaat zoeken zul je dat bevestigd zien worden.

die deans schijnen erg leuke gitaren te zijn, als versterker die je zoals CrudeSapphire al zei wel nodig hebt (of een soort koptelefoonversterker) kan ik je een Vox AD15 VT erg aanraden, fijne versterker met erg fijn geluid. kijk ook eens naar London City gitaren...

Timmehh
17 april 2008, 22:24
Bedankt voor jullie berichten :cooler:

Was er ook al achter dat ik het niet ging redden met 200,- dan maar even doorsparen en later misschien een betere gitaar kopen als het goed gaat. En die setjes tja dat is het goedkoopste van het goedkoopste meestal en had ook verwacht dat dat zonde van me geld zou zijn en je beter meteen iets goeds kan kopen dan 2x geld uit te geven.

Zit er trouwens standaard een kabel bij de versterker om aan te sluiten op gitaar ?

Kan eigelijk niet wachten om te beginnen :D

Squier4ever
17 april 2008, 22:33
ja er kan best een kabel bij zitten, maar meestal gebeurt dat alleen als je zo'n setje koopt. mss dat je in een muziekwinkel een kabel erbij kan handelen, maar dan krijg je een goedkope prul (in een setje overigens ook) terwijl goede kabels echt essentiëel zijn voor een goed geluid IMO. dat is ook typisch iets waar je lang plezier van hebt, goede kabels.

Timmehh
4 mei 2008, 00:18
Heb inmiddels een Roland Cube 15x , nu heb ik nog een paar linkshandige gitaren gevonden die niet al te duur zijn.

-Richwood telecaster 175,-
-Richwood RE62L-SB Stallion Vintage stratocaster 149,-
-Dean Vendetta xm 129,- (waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar linkshandig)
-EPIPHONE SPECIAL II LEFTY HCS 159,- (niet voorradig)
-EPIPHONE SPECIAL II LEFTY VS 159,- (niet voorradig)


Nu weet ik niet wat er beter zal klinken met mijn muziekstijl/keuze een strato,telecaster of epiphone ?

Hou van funky/blues , RHCP etc.

macwilliams
4 mei 2008, 00:30
Ik denk dat de meeste hier voor de tele of strat gaan. Maar zowiezo niet voor de epi special.

pannekoek
4 mei 2008, 00:46
Ik denk dat de meeste hier voor de tele of strat gaan. Maar zowiezo niet voor de epi special.
epi specials zijn echt een stuk brandhout!
slechtste epi's die er ooit gemaakt zijn.

Timmehh
4 mei 2008, 00:54
epi specials zijn echt een stuk brandhout!
slechtste epi's die er ooit gemaakt zijn.

Erger dan Stagg ? :D

Hoe zit dat nu met strats en telecaster, lees tegenstrijdige berichten erover.

De 1 zegt dat een telecaster zuiverder/cleaner speelt dan een strat en de ander zegt dat het niks uit maakt :???:

macwilliams
4 mei 2008, 01:08
Oftie nu erger is dan een stagg weet ik niet de stag heb ik gehad en dan behalve een iets wat dikkere nek vond ik hem toch behoorlijk bespeelbaar met niet eens een k&t geluid. Dus ..
Dat anderen een stag kut vinden dat kan. Ik was niet echt teleurgesteld in het ding.

pannekoek
4 mei 2008, 09:18
Erger dan Stagg ? :D

Hoe zit dat nu met strats en telecaster, lees tegenstrijdige berichten erover.

De 1 zegt dat een telecaster zuiverder/cleaner speelt dan een strat en de ander zegt dat het niks uit maakt :???:
naja, net zo erg als een stagg, misschien is die epiphone special II nog wel erger. beetje cheap-ass-starters-kit-achtig

drap
4 mei 2008, 10:23
naja, net zo erg als een stagg, misschien is die epiphone special II nog wel erger. beetje cheap-ass-starters-kit-achtig

Pannekoek, ik heb echt niks tegen je hoor, serieus niet, maar hou eens op met die zogenaamde wijsheid na een jaartje spelen. Deze post van je slaat ook weer helemaal nergens op. Naast dat het crap is wat je hier beweert, hoe kom je toch aan zo'n immens referentiekader na een jaartje spelen. Kan nie he...

Ik ben ook blij dat ik destijds nog geen gitaarfora ontdekt had toen ik net begon met spelen.

Wizz
4 mei 2008, 10:31
Voor dit soort topics is trouwens bovenaan een Faq geplaatst. Ik word er een beetje moe van, laat die jochies toch gewoon eens naar een muziekwinkel gaan. In de Faq staat verder alles wat je weten moet, en wat mij betreft zouden de mods al deze topics gewoon mogen sluiten, na een beleefde verwijzing naar de Faq-topic.

Wizz

pannekoek
4 mei 2008, 10:48
Pannekoek, ik heb echt niks tegen je hoor, serieus niet, maar hou eens op met die zogenaamde wijsheid na een jaartje spelen. Deze post van je slaat ook weer helemaal nergens op. Naast dat het crap is wat je hier beweert, hoe kom je toch aan zo'n immens referentiekader na een jaartje spelen. Kan nie he...

Ik ben ook blij dat ik destijds nog geen gitaarfora ontdekt had toen ik net begon met spelen.


ik zeg niet dat jij het moet vinden maar ik vind die epiphone special helemaal niks! hij speelt echt ongelovelijk kut. ik ben best ene liefhebber van epiphone les pauls maar die epiphone les paul special II vind ik echt bagger......

en waarom vind jij die epiphone dan zo een topgitaar he?
sommige mensen op dit forum hebben echt altijd wat te zeiken over andere, als het maar negatief kan...

duidelijk geval was de topic over dat ik mijn tsl100 wilde inruilen.

toen ik dat ding had gekocht maar toch wat matig vind klinken kreeg ik allemaal gezeik over me kop dat ik een jvm moest nemen, vervolgens neem ik een jvm(niet omdat jullie het zeiden maar omdat ik het zelf een goede en meer veelzijdige amp vond) en dan krijg ik weer gezeik daarover.

ik zal eens wat quotes opzoeken uit die topic

hier 2 leuke quotes van mitch:


Doet -ie eindelijk wat iedereen 'm aanraadt, namelijk een JVM nemen.... is 't nog niet goed. "Nog lastiger in te stellen, waarom nou een andere kast, nu heb je nog niet genoeg getest, blablabla''.
Geweldig forum jongens, echt.... :stop:

koekie, veel succes met je amp en je spoedcursus 'amps for noobs' ;)


Die aanname "bezuinigen".....ik weet niet hoor, maar inmiddels is al lang en breed duidelijk dat heer koek nog niet zo veel verstand van zaken heeft, dus wat zou hem er toe bewegen bewust te bezuinigen op een speaker kabel ? Tien tegen één dat -ie daar nog geen idee van heeft en het er dus eenvoudigweg nog neit van is gekomen om daar iets aan te willen veranderen.
Afijn, het 'leuke' is er al lang vanaf en de negatieve toon in de reacties is ronduit irritant geworden.

drap
4 mei 2008, 10:52
Ik ben het ongelooflijk met je eens Wizz. Ik ben ook schijtziek van dit soort kuttopics en vind het ook gewoon jammer voor dit forum.

drap
4 mei 2008, 10:56
ik zal eens wat quotes opzoeken uit die topic

Ik ga hier verder niet over bekvechten, maar ik wens je veel succes met het vinden van een post van mij in dat betreffende topic.

gitaarvrouwtje
4 mei 2008, 11:16
gek..als je een beetje levenservaring opdoet zit je dit gekissebis toch met een grote grijns te lezen..lol

life is what happens to you when you are to busy doing other shit :cooler:
(vrije interpretatie van een john lennon quote
“Life is what happens to you while you're busy making other plans")

nog eentje met diepgang
"don t worry be happy"
(bobby mcferrin)

of
waar gaaaaat dit nou helemaal over
(een zekere kris)

ik ga met vakantie ...TOEDELS :satisfie:

pannekoek
4 mei 2008, 11:18
gek..als je een beetje levenservaring opdoet zit je dit gekissebis toch met een grote grijns te lezen..lol

life is what happens to you when you are to busy doing other shit :cooler:
(vrije interpretatie van een john lennon quote
“Life is what happens to you while you're busy making other plans")

nog eentje met diepgang
"don t worry be happy"
(bobby mcferrin)

of
waar gaaaaat dit nou helemaal over
(een zekere kris)

ik ga met vakantie ...TOEDELS :satisfie:
veel plezier met je vakantie! waar ga je eigenlijk heen? :P

mijn ouders zitten nu in een 5 sterrenhotel in turkije dus ik zit lekker een weekje alleen thuis^^

gitaarvrouwtje
4 mei 2008, 11:19
wij gaan niet zo erg ver weg hoor
weekje naar de duitse eifel met wat uitstapjes naar de moezel
mijn moeder gaat mee, is onze laatste vakantie samen he..nu kan t nog

pannekoek
4 mei 2008, 11:22
wij gaan niet zo erg ver weg hoor
weekje naar de duitse eifel met wat uitstapjes naar de moezel
mijn moeder gaat mee, is onze laatste vakantie samen he..nu kan t nog
maak er maar een top week van!
:hippie:

Wizz
4 mei 2008, 11:25
Gitaarvrouwtje, een hele fijne vakantie. De Duitse Eiffel is op dit moment helemaal te gek, er bloeien tientallen orchideeënsoorten. Ik ga er volgende week met mijn vader heen, puur om de orchideeën te zien !
Ik weet dat het een rare vakantie voor je wordt, bijna een afscheid, dus ik hoop dat je toch echt kunt genieten.

Wizz

gitaarvrouwtje
4 mei 2008, 11:30
jaa de duitse eifel is fantastisch mooi, wij zitten in de buurt van idar oberstein, doen we al jaren, en dan de wandelschoenen mee en prachtige wandelingen maken..inderdaad de orchideetjes zijn fantastisch
vorige week in limburg in t geuldal ook al wat in bloei gezien

dank je wel voor de lieve wensen , het zal beste een emotionele week worden maar toch ook heerlijk om zo samen te kunnen zijn in zo n prachtige omgeving (en de schoonste lucht van duitsland, dus voor mn moeder die ook nog longpatient is zal he geweldig zijn)

groetjes
kris

Timmehh
4 mei 2008, 12:32
Jammer dat het zo moet lopen in dit topic, mijn doel om dit topic te starten is dat ik geen miskoop wil doen en omdat er zo weinig linkshandige gitaren zijn zou ik dan het hele land door moeten crossen voor een 1e gitaar :stop:

Denk dat ik toch maar voor een Richwood ga, nog even beslissen of ik voor een tele of strat ga. Bedankt voor jullie posts in ieder geval :satisfie:

macwilliams
4 mei 2008, 12:38
Succes met je zoektocht en trek je nix aan van die anderen.

macwilliams
4 mei 2008, 12:43
Deze is wel gaaf denk ik

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/new748.html%3Fxl%3D1%26ds%3Dnw%253A1%253Bto%253A1% 253Bpu%253A0%253Bl1%253A728%253Bl2%253A748%253Bfs% 253A2%253Blt%253Azip%253Bsfds%253A%253Bpt%253A0%25 3Bmp%253Anumeric%253Bosi%253A1%26tb%3Dall%26ppu%3D 0%26srt%3Ddu%26xref%3D1

macwilliams
4 mei 2008, 12:46
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/new748.html%3Fxl%3D1%26ds%3Dnw%253A1%253Bto%253A1% 253Bpu%253A0%253Bl1%253A728%253Bl2%253A748%253Bfs% 253A2%253Blt%253Azip%253Bsfds%253A%253Bpt%253A0%25 3Bmp%253Anumeric%253Bosi%253A1%26tb%3Dall%26ppu%3D 0%26srt%3Ddu%26xref%3D1

drap
4 mei 2008, 12:48
Jammer dat het zo moet lopen in dit topic, mijn doel om dit topic te starten is dat ik geen miskoop wil doen en omdat er zo weinig linkshandige gitaren zijn zou ik dan het hele land door moeten crossen voor een 1e gitaar :stop:

Denk dat ik toch maar voor een Richwood ga, nog even beslissen of ik voor een tele of strat ga. Bedankt voor jullie posts in ieder geval :satisfie:

Het was niet echt kwaad bedoeld tegen je hoor, serieus niet. Stond er een beetje rot, dat geef ik toe, waarvoor m'n excuses.

Maar Wizz heeft wel gelijk dat men gewoon eens een gitaarzaak binnen moet lopen. Juist als beginner kun je haast geen miskoop doen, je moet toch alles nog leren. En ja, die geplakte topics bovenaan staan er niet voor niets. Daar is echt een schat aan informatie te vinden, juist om dit soort topics te voorkomen.

Timmehh
4 mei 2008, 13:42
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/new748.html%3Fxl%3D1%26ds%3Dnw%253A1%253Bto%253A1% 253Bpu%253A0%253Bl1%253A728%253Bl2%253A748%253Bfs% 253A2%253Blt%253Azip%253Bsfds%253A%253Bpt%253A0%25 3Bmp%253Anumeric%253Bosi%253A1%26tb%3Dall%26ppu%3D 0%26srt%3Ddu%26xref%3D1

Werkt niet :???:

macwilliams
4 mei 2008, 13:48
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/157116954-yamaha-pacifica-links.html?return=eJxNjc0KwjAQhN9FsLc2%2FUMlpYi%2B SWijXZJsQ3aLUvHd3aIHT%2FPNMLNrdKVfoMuOdN0c9I6sScPU TcxRK%2BXmaLEIJjmO3himAr0KywrW5RZzQOK0BItsUREak%2F 6T%2FA5skqj11nECGiY1HNtTMXHw56fvq2yknud9c9k317iIlg K%2BEjjWpw3rDdsNR%2FjWPIuuEAXpNtJvy79tkPyC8j%2FBIN Y9xHpAJ73rTNuJOotx6cuMqa923fsDQnZSdQ%3D%3D&df=1&fta=eNo9z0tuwyAQBuC7sPCa92OQr9ArWCi4KQq2kcGJ1ch3L0 R2N4j5NDD%2FONDwzvVA2xqHp4sZ2VoaQHvsSedzXxawaQNsIw FFtY0UFNfWB7CxwG9INn%2F7XHtK7ZkSzNs0ruFmHy%2BIYX5k u%2BQAtEtp63FXck%2FaAA4oufuIbABSSwYo%2BDrZtTSh%2Fp OhJiBSCCKMJFfbx7hSRhrcjF7GtGEU62bs3yQ1RNBm%2FDJKGV OCNROnCcml5lo2k5cpQqQRvJk6jXMppJIC2SMDqYHLkpzPQxzn e%2FlpnS01wYBu27oOYfbjfml9P7l9aBvXJf1nFwrIvZD9Oq%2 FPtjyG93H8AWqXcKY%3D&fta_ind=7&fs=1

macwilliams
4 mei 2008, 13:49
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/156468486-squier-gitar-j-hendriks.html?return=eJxNjc0KwjAQhN9FsLc2%2FUMlpYi %2BSWijXZJsQ3aLUvHd3aIHT%2FPNMLNrdKVfoMuOdN0c9I6sS cPUTcxRK%2BXmaLEIJjmO3himAr0KywrW5RZzQOK0BItsUREak %2F6T%2FA5skqj11nECGiY1HNtTMXHw56fvq2yknud9c9k317i IlgK%2BEjjWpw3rDdsNR%2FjWPIuuEAXpNtJvy79tkPyC8j%2F BINY9xHpAJ73rTNuJOotx6cuMqa923fsDQnZSdQ%3D%3D&df=1&fta=eNo9z0tuwyAQBuC7sPCa92OQr9ArWCi4KQq2kcGJ1ch3L0 R2N4j5NDD%2FONDwzvVA2xqHp4sZ2VoaQHvsSedzXxawaQNsIw FFtY0UFNfWB7CxwG9INn%2F7XHtK7ZkSzNs0ruFmHy%2BIYX5k u%2BQAtEtp63FXck%2FaAA4oufuIbABSSwYo%2BDrZtTSh%2Fp OhJiBSCCKMJFfbx7hSRhrcjF7GtGEU62bs3yQ1RNBm%2FDJKGV OCNROnCcml5lo2k5cpQqQRvJk6jXMppJIC2SMDqYHLkpzPQxzn e%2FlpnS01wYBu27oOYfbjfml9P7l9aBvXJf1nFwrIvZD9Oq%2 FPtjyG93H8AWqXcKY%3D&fta_ind=6&fs=1

macwilliams
4 mei 2008, 13:49
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/164779690-yamaha-rgx-6125-links.html?return=eJxNjc0KwjAQhN9FsLc2%2FUMlpYi%2B SWijXZJsQ3aLUvHd3aIHT%2FPNMLNrdKVfoMuOdN0c9I6sScPU TcxRK%2BXmaLEIJjmO3himAr0KywrW5RZzQOK0BItsUREak%2F 6T%2FA5skqj11nECGiY1HNtTMXHw56fvq2yknud9c9k317iIlg K%2BEjjWpw3rDdsNR%2FjWPIuuEAXpNtJvy79tkPyC8j%2FBIN Y9xHpAJ73rTNuJOotx6cuMqa923fsDQnZSdQ%3D%3D&df=1&fta=eNo9z0tuwyAQBuC7sPCa92OQr9ArWCi4KQq2kcGJ1ch3L0 R2N4j5NDD%2FONDwzvVA2xqHp4sZ2VoaQHvsSedzXxawaQNsIw FFtY0UFNfWB7CxwG9INn%2F7XHtK7ZkSzNs0ruFmHy%2BIYX5k u%2BQAtEtp63FXck%2FaAA4oufuIbABSSwYo%2BDrZtTSh%2Fp OhJiBSCCKMJFfbx7hSRhrcjF7GtGEU62bs3yQ1RNBm%2FDJKGV OCNROnCcml5lo2k5cpQqQRvJk6jXMppJIC2SMDqYHLkpzPQxzn e%2FlpnS01wYBu27oOYfbjfml9P7l9aBvXJf1nFwrIvZD9Oq%2 FPtjyG93H8AWqXcKY%3D&fta_ind=2&fs=1

macwilliams
4 mei 2008, 13:50
nu dan??..

gitaarvrouwtje
4 mei 2008, 17:16
lol..al je negenennegentig linkjes werken hoor haha

macwilliams
4 mei 2008, 17:44
...Mooi...

ibanez260
4 mei 2008, 21:55
als ik je iets zou aanraden
dan is het wel om te proberen iet duurder te gaan
omdat zulke beginner-pack pure bagger is
de gitaar is barak
de versterker nog veel erger

Timmehh
4 mei 2008, 23:50
als ik je iets zou aanraden
dan is het wel om te proberen iet duurder te gaan
omdat zulke beginner-pack pure bagger is
de gitaar is barak
de versterker nog veel erger

Welke heb je het over ?

Ik heb nu al een Roland Cube 15x versterker :satisfie:

comzero
5 mei 2008, 00:23
Hmm en ik lees juist overal dat linkshandigen die rechtshandig zelfs na 10-tallen jaren nog steeds een onnatuurlijk gevoel in hun slaghand hebben bij het spelen en op een vergevorderd niveau ineens beperkingen merken van hun keuze en dat ze beginners aanraden om linkshandig te spelen.

Maar dit is slechts google wijsheid.

ik ben linkshandig maar speel op een rechtse gitaar. heb niet echt last van een onnatuurlijk gevoel in mijn handen :). is gewoon een kwestie van hoe je het hebt aangeleerd denk ik.

pannekoek
5 mei 2008, 00:34
ik ben linkshandig maar speel op een rechtse gitaar. heb niet echt last van een onnatuurlijk gevoel in mijn handen :). is gewoon een kwestie van hoe je het hebt aangeleerd denk ik.

mijn vader is ook links maar speelt rechts gitaar.
hij heeft t zichzelf gewoon aangeleerd en geen problemen mee gehad.