PDA

View Full Version : Techniek voorbepaalde structuur



Maethor
14 april 2008, 21:26
Ik heb nu reeds zes maanden een elektrische gitaar, ik ben op dit moment 17.5 jaar oud. Toen ik 12 was heb ik 1 jaar gitaar les gehad, we hadden in die tijd een nogal slechte leraar, en ik besefte ook nog niet echt wat ik echt wou, maargoed. Die tijd is nu voorbij en met de basis die ik heb probeer ik nu op mezelf verder muziektheorie en gitaar te leren.

Met de theorie zit het wel goed, en met algemeen akkoorden, snelheid, ... ben ik progressie aan het maken. één structuur echter bezorgd me vele irritaties.

In vele songs (Blind guardian, Norther, ...) zie ik echter de volgende structuur terugkeren die naar mijn normen zeer lastig te spelen is. Ik vroeg me af op welke manier ik dit het best zou aanpakken. Met enkel downstrokes lukken dergelijke structuren maar niet snel genoeg natuurlijk. Met alternate picking wil het niet lukken omdat ik constant de neiging heb om dan een upstroke te doen bij de powerchord wat totaal niet lukt. Is hier een speciale techniek voor of wat werkt het best?

http://users.pandora.be/avenged/VOtab.JPG

bedankt

Joeri

The_syphon
14 april 2008, 22:29
Ik denk dat je gewoon rustig aan moet beginnen met alles downastrokes, en dan langzaam de snelheid opbouwen. Alternate picking is niet geschikt. Let overigens wel op het muten van de snaren die niet gespeeld dienen te worden.

Soulflyhigh
14 april 2008, 23:18
Alternate picking is in mijn ogen hier juist erg goed geschikt voor. De powerchords gewoon steeds met een downstroke en de lossen noten down up down up

Guitarmania
17 april 2008, 18:28
Je ziet het aan de noten op schrift: 1 2-uh. Dus dat gaat inderdaad alternate. Die rust na de downstroke 1 heeft ie nodig om op de 2 weer te kunnen downstroken...

Il_Falco
17 april 2008, 19:02
lukt het beste met alternate:

D-d-u-d-u-D-d-u-d-u............enzo..

De grote D is het A5-akkoord en de kleine d's en u's zijn de palmmutes.

De clue is dus om na je Downstroke de palmmutes te beginnen met een 'downpickingmotion'.

Maethor
18 april 2008, 20:43
Bedankt, ik zal proberen gewend te raken aan de alternate picking en ja dan die powerchord downstroke iedere keer.