PDA

View Full Version : pink bij fingerpicking



frankiiee
14 april 2008, 19:36
hallo,

Ik heb een vraagje, als ik liedjes speel die niet gewoon akkoorden aanslaan zijn, dus fingerpicking dan leg ik altijd mijn pink op de dunste snaar ipv op de slagplaat. Is dit een grote fout? moet ik dit afleren, want het is moeilijk om het nu anders aan te leren? Ik volg namelijk geen gitaarles en als ik op youtube ofzo iets zie fingerpicken dan is die pink altijd op de slagplaat.

groetjes

gitaarvrouwtje
14 april 2008, 20:51
bij fingerpicking zoals ik het heb geleerd, sla je met je duim de drie bassnaren aan, de bovenste drie dus, en met wijs, midden en ring vinger de drie melodiesnaren, de onderste drie, de pink rust bij mij niet altijd op de slagplaat, dat hangt van t tokkeltje af, maar t kan wel handig zijn omdat je zo je hand wat vast zet en afstanden dus goed kunt schatten..ik doe t lang niet altijd hangt zoals ik al zei van t tokkeltje af

of het een grote fout is weet ik niet, somige mensen leren zichzelf iets aan dat normaal zo niet wordt aangeleerd, maar spelen beter dan mensen die t volgens de "regeltjes"doen..

artnaz
14 april 2008, 21:11
Lijkt me niet erg, als hij in de weg zit haal je hem automatisch wel weg dunkt me. Zelf speel rust ik alleen de duim op de E als ik een melodietje met de vingers speel, verder gewoon alles in de lucht.

frankiiee
14 april 2008, 21:24
ah okey, bedankt.