PDA

View Full Version : heavy to soft



thekid
14 april 2008, 19:28
Hey

Ik heb een vrag die mss moeilijk is om te verstaan maar here i go.

Als jullie bv heavy overdrive spelen en jullie willen dan naar een licht overdrive liedje gaan jullie dan aan jullie gain liggen klooien of gebruiken jullie dan een clean kanaal met een pedaaltje erbij.

En hoe doen de grote ter aarde dit

Mr.Fingers
14 april 2008, 19:32
twee pedalen, eentje zwaar ingesteld, eentje op licht, en beiden met een "true bypass", kan je kiezen tussen A, B en AB tezamen (wat echte een turbo geeft). En de groten der aarde, gezien hun pedalboards ter grootte van een bescheiden autobus zullen het zo ook wel doen

thekid
14 april 2008, 19:42
maar bij pakweg slash zie ik in zijn gear geen distortion pedaal staan gebruikt hj meerdere verterkers ofzo.

En als ik bv een jcm 800 heb dan heb ik aal een overdrive kan ik dan met pedaaltjes deze nog regelen ofwat.

G.G.
15 april 2008, 00:34
Met je volumepot op je gitaar kan je ook een hoop regelen.

Nino1110
15 april 2008, 16:05
Snel handelen van de Brug naar hals element en de Tone knop omlaag gooien.
Beetje oefenen en het is hartstikke simpel en super stoer!

Oowja , je kan ook in de brug een zware humbucker hebben en in de hals een softeren. Dit geeft ook een groot verschil..

De Beer
15 april 2008, 17:13
maar bij pakweg slash zie ik in zijn gear geen distortion pedaal staan gebruikt hj meerdere verterkers ofzo.

En als ik bv een jcm 800 heb dan heb ik aal een overdrive kan ik dan met pedaaltjes deze nog regelen ofwat.Ja. Stack voor de dirty's en een stack voor de cleans.

http://www.slashsworld.com/equipment/