PDA

View Full Version : les paul studio?



Sinner1980
14 april 2008, 19:11
Hey daar,

Even een vraag voor de kenners hier.
Ik heb een epiphone les paul custom bullseye besteld bij de Musicstore.
Kreeg een bevestiging en met 2 weken zou die bij mij zijn, inclusief de EMG pro series Zakk Wylde (je raadt het al, ik ben groot liefhebber van zijn sound).
Nu schijnt er bij Epi en Gibson een hoop paniek te zijn: reorganisatie etc. waardoor mijn bestelling vertraagd is en de levertijd onbekend: kan je vertellen dat dat zuigt! Maar goed, boos opgebeld aangezien al wel de €900 van mijn creditcard hadden afgehouden...bah. Ze bellen morgen terug maar als het te lang gaat duren cancel ik de boel, jammer dan.

Lange intro maar nu komt eigenlijk mn vraag: ik twijfel nl , mocht ik de bestelling cancelen, om ipv die epi bullseye een Gibson (jaha!) les paul studio aan te schaffen en daar die EMG elementen in te bouwen... En nu komt ie kenners...Is dat wijsheid? Ik weet dat ie een tikje duurder wordt dan maar heb ik dan een veel dikkere gitaar of niet? Laat maar horen die comments, ben benieuwd :satisfie:

Dribbel_
14 april 2008, 19:14
Dan heb je net zogoed het gezeik met bestellen :P

Danielovich
14 april 2008, 19:17
Dan heb je net zogoed het gezeik met bestellen :P

niet als ze hem op voorraad hebben.

Sinner1980
14 april 2008, 19:18
Dan heb je net zogoed het gezeik met bestellen :P

Zo ver was ik ook al, maar laten ze hem nou net op voorraad hebben daar :)

happynjitram
14 april 2008, 19:32
Gewoon doen! Kan je een beetje kiezen wat je zelf mooi vindt ipv wat zakk mooi vindt.

Sinner1980
14 april 2008, 19:34
Gewoon doen! Kan je een beetje kiezen wat je zelf mooi vindt ipv wat zakk mooi vindt.

Gaat mij puur om het geluid en ik vind het ook wel wat stoerder als er Gibson op die headstock staat, tuurlijk.
Maar IS zo'n les paul studio wat vraag ik me af??

Orpheo
14 april 2008, 19:40
ik heb zelf n LP studio, naast 2 customs en 5 custombuild warmoths, en ik kan je zeggen: die studio krijgt net zoveel speeltijd als de anderen, omdat 'ie gewoon geweldig speelt en klinkt. je moet gewoon lekker spelen en er eentje uitkiezen die je fijn vindt.

Sinner1980
14 april 2008, 19:47
ik heb zelf n LP studio, naast 2 customs en 5 custombuild warmoths, en ik kan je zeggen: die studio krijgt net zoveel speeltijd als de anderen, omdat 'ie gewoon geweldig speelt en klinkt. je moet gewoon lekker spelen en er eentje uitkiezen die je fijn vindt.

Idd, maar als je die emgs in die studio zou zetten, zou ik dan dat geluid van zo'n bullseye (dus gewoon Zakk's geluid) een beetje benaderen. Daar is het mij om te doe. Uiteraard moet ie ook lekker spelen maar dat moet wel goed komen

Orpheo
14 april 2008, 19:54
Idd, maar als je die emgs in die studio zou zetten, zou ik dan dat geluid van zo'n bullseye (dus gewoon Zakk's geluid) een beetje benaderen. Daar is het mij om te doe. Uiteraard moet ie ook lekker spelen maar dat moet wel goed komen

let me get this straight:

het geluid van zakk haal je niet, nooit, never. niet eens met ZIJN gear. zijn sound komt uit zijn vingers, en zijn gear helpt 'm heel erg. je komt wel in de buurt met een LP, en met EMG"s nog meer, hoewel ik wel wat anders zou kopen: seymour duncan BLACKOUTS. veel, veel, veel beter, en dynamischer, en veel meer mogelijkheden. je kan makkelijk de sound van emg's ermee creeeren, maar ze kunnen veel meer, het is niet echt een one trick pony.

je moet voor zakk's sound nog een jcm800 hebben, een overdrive, een wahwah, een chorus, en nog n hoop meer. ik zou me meer focussen op mijn eigen geluid, gebaseerd op mijn helden. in jou geval zakk wylde dus. maar klakkeloos kopieeren is zonde van geld en tijd.

Luke-wannabe
14 april 2008, 19:55
Ik zou gewoon een 2dehands gitaar kopen via Marktplaats oid

Sinner1980
14 april 2008, 19:59
[QUOTE=Orpheo]let me get this straight:

Dat was voor mij al een duidelijk verhaal. Ik probeer de man ook niet te kopieëren, begrijp me niet verkeerd, ik wou dat ik het kon maar dat ranzige geluid van die emgs bevalt me goed: al sta ik heus wel open voor wat anders.
Het is gewoon zijn stijl van spelen waar ik elementen uit ontrek, waaronder de pinch harmonics en de wah accenten.

Het enige wat ik wil weten is of emnsen de voorkeur aan zo'n epiphone bullseye of aan een les paul studio zouden geven( waar ik zeker die pickups van zou verwisselen), that's it :hippie:

Orpheo
14 april 2008, 20:09
de bullseye epi is LEUK, meer niet. de studio is gewoon beter, echt, beter. punt.

en ik blijf erbij: neem de blackouts, niet de emg's. doe jezelf gewoon die lol :)

Luke-wannabe
14 april 2008, 20:12
de bullseye epi is LEUK, meer niet. de studio is gewoon beter, echt, beter. punt.

en ik blijf erbij: neem de blackouts, niet de emg's. doe jezelf gewoon die lol :)
Zit nou niet zo die Blackouts op te dringen. Laat hem nou gewoon lekker die EMG's in zijn gitaar pleuren.

Lexvandoef
14 april 2008, 20:14
Zit nou niet zo die Blackouts op te dringen. Laat hem nou gewoon lekker die EMG's in zijn gitaar pleuren.

Ja, als hij die nou fijn vindt, smaken verschillen :satisfie:

Orpheo
14 april 2008, 20:17
@ luke:

dat is net zoiets als: ik wil perse een squier, IK WIL SQUIER! ja hij kost wel 600E, waarom neem je niet een fender highway strat? ja, ik wil squier! ik krijg een stijve piemel van die squier!


vandaar.

Luke-wannabe
14 april 2008, 20:20
@ luke:

dat is net zoiets als: ik wil perse een squier, IK WIL SQUIER! ja hij kost wel 600E, waarom neem je niet een fender highway strat? ja, ik wil squier! ik krijg een stijve piemel van die squier!


vandaar.
Ik begrijp je punt niet. Zat mensen (ook die een keus hebben) die Squier boven Fender verkiezen.

Orpheo
14 april 2008, 20:26
Ik begrijp je punt niet. Zat mensen (ook die een keus hebben) die Squier boven Fender verkiezen.

ok, anders gezegd. Jij wilt graag een nieuwe auto, en je hebt 27000E. ga je dan een mazda6 kopen, of een bmw 3 serie?desnoods een bmw 5 serie 2ehands .je neemt dan toch de bmw? betere motor, betere prestaties, betere auto in het algemeen.

waarom zou je in heresnaam een pupset kiezen die 'leuk' is, maar die behoorlijk duur is, en die er geheid binnen 10 jaar uit gaat, en er beter een setje kiezen die gewoon stukken en stukken beter is. ach, ik blijf het zonde vinden om een set emg's in een gibson te stoppen, omdat emg's alle tone gewoon wegzuigen zeg maar.

Luke-wannabe
14 april 2008, 20:33
Nou ja het zal wel maar over smaak valt niet te twisten.

pannekoek
14 april 2008, 20:34
@ luke:
ja, ik wil squier! ik krijg een stijve piemel van die squier!


dat is citaat-waardig!

Dirkdewaard
14 april 2008, 20:34
Nou ja het zal wel maar over smaak valt niet te twisten.

Orpheo weet dingen beter dan Zakk, ik geloof hem. :)

Sinner1980
14 april 2008, 20:36
Ik ga die blackouts checken man, je kan weer rustig slapen vannacht :)

Ik ga vd week ook weer ff zo'n studio proberen. Ik heb er al s op gespeeld maar dat is best weer een tijd terug. Even kijken of die feel me bevalt en zoja, dan laat ik die bullseye voor wat het is( al speelt ie wel erg lekker dus eerst maar s zien).

En als die blackouts echt zo bruut zijn doe ik ze eventueel in mn BCrich want die bangige emg'tjes die daar inzitten ben ik wel redelijk zat :angry:

Sinner1980
14 april 2008, 20:38
Orpheo weet dingen beter dan Zakk, ik geloof hem. :)

Haha, die is ook citaat waardig, goeie man :)

Orpheo
14 april 2008, 20:38
Orpheo weet dingen beter dan Zakk, ik geloof hem. :)

zakk heeft geen keus, hij moet met emg's blijven spelen, vanwege die geweldige endorsements van 'm.

Dirkdewaard
14 april 2008, 20:42
zakk heeft geen keus, hij moet met emg's blijven spelen, vanwege die geweldige endorsements van 'm.

Alsof hij zich daar ook maar iets van aan zou trekken.

Sinner1980
14 april 2008, 20:44
zakk heeft geen keus, hij moet met emg's blijven spelen, vanwege die geweldige endorsements van 'm.

Niet waar! Zakk is mijn held! Ik wil later net zo worden als hem dus geen lelijke dingen zeggen over hem, bah! :mad:

moonfire
14 april 2008, 21:31
Die EPI ZW is geen goede gitaar hoor. Ik heb er ook een tijdje één gehad en als ze uit de doos kwam was ze verschrikkelijk afgesteld. Actie / neck / frets / ... er was werkelijk niets goed aan. Alle nodige mods aan gedaan (inclusief de EMG's) en daarna verkocht.
Ik had daarnaast al een Gibson LP Studio / Gibson LP Standard en Gibson LP Custom.
Ik kan je verzekeren dat die Epi er niet in de verste verte aankon tippen hoor. Ok, Gibson is (te) duur maar de kwaliteit is toch heel wat beter dan bij Epi.

Goede raad, blijf weg van epi en spaar je geld voor de Gibson. Steek daar als je echt wil de EMG's in maar zoals het al gezegd werd : je gaat nooit kunnen spelen als Zakk.

Ik ben ook een ontzettende Black Label fan (al van in de tijd van Pride and Glory, dat trouwens veel beter was dan BLS in my opinion), maar zakk Wylde is echt een geval apart. Spelen als hem is voor de meeste mensen (inclusief mij) compleet onhaalbaar, en ik vind mezelf dan niet eens zo slecht spelen :satisfie:

veel plezier met je nieuwe aankopen in elk geval

Yves
Moonfire
www.myspace.com/moonfirebelgium
http://img170.imageshack.us/img170/7389/mybannerglitterb0d74e67qi1.gif (http://www.mybannermaker.com/)

Orpheo
14 april 2008, 21:40
Alsof hij zich daar ook maar iets van aan zou trekken.

nee, tuurlijk trekt hij zich er geen fuck van aan. hij vindt het tof om belaagd te worden met rechtzaken.


nitwit.



@ t.s.: ik zeg toch niks ergs over hem of zijn muziek, alleen dat 'ie bij iedere tent endorsements heeft lijkt 't, en dat hij moet spelen met die gear. hij had bijvoorbeeld de dean splittail, maar daar mocht hij niet meer op spelen van gibson, dus gibson heeft 'm een gibson sVee gegeven: sg/vee dus.

en worden als zakk wylde: oh ja, dat is ECHT je droom; een alcoholist worden, ongewassen, waarbij je techniek met het jaar achteruit gaat, omdat je te weinig kan oefenen omdat hij rehab in en uit gaat. hij is bijna even erg als amy whinehouse.

drap
14 april 2008, 21:42
zucht.........

Sinner1980
14 april 2008, 21:47
en worden als zakk wylde: oh ja, dat is ECHT je droom; een alcoholist worden, ongewassen, waarbij je techniek met het jaar achteruit gaat, omdat je te weinig kan oefenen omdat hij rehab in en uit gaat. hij is bijna even erg als amy whinehouse.[/QUOTE]

Ja lachen man, lange baard, leker zuipen, nooit meer douchen en lekker stiekem thuis wel op die Dean spelen omdat t van Gibson niet mag...ik wil het, lijkt me top :)

Dirkdewaard
14 april 2008, 21:52
Orpheo,

Je hebt gelijk.

Zonder persoonlijk te worden, heb jij vrienden?

Orpheo
14 april 2008, 22:03
dirk, zonder persoonlijk te worden:

heb jij ooit uberhaupt wel eens sex, sinds je je kotertje hebt?

ik wel hoor, meer dan genoeg zelfs. en ja ik heb vrienden. en ik doel daarmee niet op gitaren, mochten jullie daar gelijk op willen zinspelen.

@ drap: kerel, wat is er NU weer. waarom moet je nu weer zuchten. het is bout toch dat ik weer gelijk heb?

oh ik word zo verschrikkelijk moe van sommige lui hier, echt niet normaal.

Luke-wannabe
14 april 2008, 22:06
Het is gewoon dat jij je mening altijd zo opdringt, Orf. Da's vervelend.

drap
14 april 2008, 22:06
Kerel, wat is het toch dat je elke keer zo gefrustreerd bent. Je wordt niet eens meer serieus genomen, heb je dat zelf echt niet door?

Sinner1980
14 april 2008, 22:20
Houd het ff gezellig gasten. het is toch MIJN topic? :)

Om jullie even in te lichten: ik heb net een mail verstuurd naar mn contactpersoon bij musicworld of ze de epi bullseye kan veranderen in de les paul studio EB (Gibson) deze kost €998 incl case

Heb ik toch nog een beetje naar je geluisterd Orf :)

Wel heel eigenwijs die EMG's dr in laten zetten. :rockon:
Hij is niet op voorraad maar ja, als ik dan toch moet wachten...

Mag ik nou ook bij het Gibson clubje :satisfie:

Lexvandoef
14 april 2008, 22:22
Waarom cancel je trouwens niet gewoon heel je order en ga je op zoek naar een 2dehandse gibson lp studio? Dan ben je veel goedkoper uit, en hoef je waarschijnlijk minder lang te wachten en kan je nog testen voordat je hem besluit te kopen :)

@Orpheo, een beetje tact en nuance mag wel hoor :satisfie:

Orpheo
14 april 2008, 22:27
fuck tact, fuck nuance. het is gewoon spijtig dat de meeste gasten hier gewoon kansloze rukkers zijn, die gewoon niets anders kunnen dan kiften en ziften en qua-intelligente opmerkingen plaatsen. het is gewoon spijtig te zien dat advies dat ik soms geef, gewoon niet opgevolgd word, of niet naar geluisterd word, omdat het van MIJ kom. echt geweldig kansloos, toch? op andere fora heb ik geen last van dit kinderlijke, stupide gedrag. Daar komen juist wat meer zinnige reacties. Ook die jaloerse uitlatingen over sommige dingen hier (niet zozeer naar mij, maar in het algemeen), kansloos, kansloos!

in een topic dat gaat over les paul studio's, komt opeens de maestro van het forum, met zijn ubergeweldige 'vintage' collectie (waar ik niet eens mijn hele collectie voor zou willen inruilen, niet eens voor 1 gitaar uit zijn verzameling) met een opmerking als 'heb jij wel vrienden'. Wellicht wel, maar ik ga het niet direct op de man spelen.


Kansloze fuckers hier.

Dirkdewaard
14 april 2008, 22:28
Orpheo,

Mij persoonlijk aanvallen is niet erg, maar mijn zoon een KOTER noemen!?!!!! :mad: :angry: :???: !!!!














:seriousf: relax kerel en lees Luke's opmerking.

Sinner1980
14 april 2008, 22:41
Jezus! Hey Orf, relax man. Het is maar een forum :)
Ik heb nog een beetje naar je geluisterd ook man, op die pickups na dan maar
die gaan misschien wel in mn BCrich.

2e hands is niet mijn ding sorry, ik ga voor nieuw en ik vind de prijs erg meevallen dus... Een testritje geloof ik ook wel, ik heb vaker op les Pauls gespeeld, zowel Studio als standards en die studio beviel me toen ook prima
dus dat moet goed komen en dat wachten is op zich niet erg, kan ik even wat extra cash reserveren. Nou hoop ik alleen niet dat ik volgende week in Chicago tegen een dikke gitaar aanloop... 8)

Lexvandoef
14 april 2008, 22:45
@Orf, neem die dingen toch gewoon wat minder serieus man, tis en blijft maar een forumpie op het internet. En advies hoeft niet opgevolgd te worden he, ook al komt het van jou ;)

Luke-wannabe
14 april 2008, 22:45
fuck tact, fuck nuance. het is gewoon spijtig dat de meeste gasten hier gewoon kansloze rukkers zijn, die gewoon niets anders kunnen dan kiften en ziften en qua-intelligente opmerkingen plaatsen. het is gewoon spijtig te zien dat advies dat ik soms geef, gewoon niet opgevolgd word, of niet naar geluisterd word, omdat het van MIJ kom. echt geweldig kansloos, toch? op andere fora heb ik geen last van dit kinderlijke, stupide gedrag. Daar komen juist wat meer zinnige reacties. Ook die jaloerse uitlatingen over sommige dingen hier (niet zozeer naar mij, maar in het algemeen), kansloos, kansloos!

in een topic dat gaat over les paul studio's, komt opeens de maestro van het forum, met zijn ubergeweldige 'vintage' collectie (waar ik niet eens mijn hele collectie voor zou willen inruilen, niet eens voor 1 gitaar uit zijn verzameling) met een opmerking als 'heb jij wel vrienden'. Wellicht wel, maar ik ga het niet direct op de man spelen.


Kansloze fuckers hier.
1. Je moet soms snappen, dat mensen niet altijd je advies opvolgen.
2. Dat doe je toch echt zelf.
3. Waarom haal je nou weer zijn gitaren erbij? Dat hoeft toch helemaal niet, is totaal irrelevant.
4. Jij was net ook best wel persoonlijk.
5. Waarom kom je eigenlijk dan steeds nog terug? Dit heb je wel vaker gezegd, meen ik.

Moraal van het verhaal: Chill hem gewoon, doe niet zo kinderachtig, en kijk eerst eens naar je eigen posts voordat je statements gaat maken.

Danieldg
14 april 2008, 22:49
Ja lachen man, lange baard, leker zuipen, nooit meer douchen en lekker stiekem thuis wel op die Dean spelen omdat t van Gibson niet mag...ik wil het, lijkt me top :)
Hell yeah :rockon: Gefeliciteerd trouwens met je aankoop, can't go wrong with a Gibson!

Gitaar4LifeDude
14 april 2008, 22:59
orpheo heeft gewoon keihard gelijk en jullie kunnen 't niet hebben dat hij in z'n eentje al jullie meningen verbrijzeld met keiharde argumenten. zou jij 't leuk vinden als iemand aan jou vraagt "heb jij vrienden"?
ik zal even voor je antwoorden: nee
dus wat hebben we hier geleerd? als iemand gelijk heeft, heeft ie gewoon gelijk en ookal blijf jij zeggen dat een koe een varken is 't is en blijft een koe.
zo word hier maar wijs van.

kassie
14 april 2008, 23:21
orpheo heeft gewoon keihard gelijk en jullie kunnen 't niet hebben dat hij in z'n eentje al jullie meningen verbrijzeld met keiharde argumenten. zou jij 't leuk vinden als iemand aan jou vraagt "heb jij vrienden"?
ik zal even voor je antwoorden: nee
dus wat hebben we hier geleerd? als iemand gelijk heeft, heeft ie gewoon gelijk en ookal blijf jij zeggen dat een koe een varken is 't is en blijft een koe.
zo word hier maar wijs van.

je denkt toch zeker niet dat ik een Volendammer serieus ga nemen he :stop: ...

Over koe gesproken, In india is een koe een heilig dier, terwijl ze hier in grote getale afgemaakt worden. Maar het is en blijft een koe, het zit hem gewoon in de betekenis die je er zelf in legt. Zo ook met pick ups, gitaren, sounds of zakk wylde. "smaak" noemen we dat. Ik zou nog maar even in de taalles uit groep 4 het verschil tussen feiten en meningen raadplegen.

Gitaar4LifeDude
14 april 2008, 23:30
nouja, ik kan altijd nog beter stucadoren dan jij XD
wat orpheo zei waren trouwens gewoon feiten hoor dat een mazda geen bmw is enzo.

Luke-wannabe
14 april 2008, 23:32
nouja, ik kan altijd nog beter stucadoren dan jij XD
wat orpheo zei waren trouwens gewoon feiten hoor dat een mazda geen bmw is enzo.
Het ging niet om die Mazda, BMW, Gibson of Richwood..
Het gaat erom dat hij zich irritant opdringt bij mensen met z'n 'adviezen'.

Iceman
14 april 2008, 23:42
orpheo heeft gewoon keihard gelijk en jullie kunnen 't niet hebben dat hij in z'n eentje al jullie meningen verbrijzeld met keiharde argumenten. zou jij 't leuk vinden als iemand aan jou vraagt "heb jij vrienden"?
ik zal even voor je antwoorden: nee
dus wat hebben we hier geleerd? als iemand gelijk heeft, heeft ie gewoon gelijk en ookal blijf jij zeggen dat een koe een varken is 't is en blijft een koe.
zo word hier maar wijs van.

Ik zit in het Orpheo kamp.

De Studio is een goede aankoop (gefeliciteerd!!) en die EMG's (jammer, hahaha) kan ie altijd nog er uit halen en vervangen voor de veeeeeeel betere Blackouts.

En zodra je 'em binnen hebt: FOTOOOOOOOOSS!!!

Sinner1980
14 april 2008, 23:59
Foto's komen er zeker, en een paar dikke closeups van die EMG's natuurlijk :)
Laat jullie morgen weten hoe Music store dit afhandelt, moet goed komen, anders cancel ik de boel gewoon, simple as that!

Ik ga nu lekker ongedouched in bed met mn baard spelen en lekker een fles Jack Daniels wegtanken zoals mn vriend Zakk dat ook doet, laterz!!! :rockon:

drap
15 april 2008, 06:38
fuck tact, fuck nuance. het is gewoon spijtig dat de meeste gasten hier gewoon kansloze rukkers zijn, die gewoon niets anders kunnen dan kiften en ziften en qua-intelligente opmerkingen plaatsen. het is gewoon spijtig te zien dat advies dat ik soms geef, gewoon niet opgevolgd word, of niet naar geluisterd word, omdat het van MIJ kom. echt geweldig kansloos, toch? op andere fora heb ik geen last van dit kinderlijke, stupide gedrag. Daar komen juist wat meer zinnige reacties. Ook die jaloerse uitlatingen over sommige dingen hier (niet zozeer naar mij, maar in het algemeen), kansloos, kansloos!

in een topic dat gaat over les paul studio's, komt opeens de maestro van het forum, met zijn ubergeweldige 'vintage' collectie (waar ik niet eens mijn hele collectie voor zou willen inruilen, niet eens voor 1 gitaar uit zijn verzameling) met een opmerking als 'heb jij wel vrienden'. Wellicht wel, maar ik ga het niet direct op de man spelen.


Kansloze fuckers hier.

Oh heerlijk Orph, wat kan jij soms heerlijk puberaal reageren. Je bent niet dom, waarom dan toch die kindse reacties. Grow up Orph, echt. In het echt ben je ook een stil muisje, je gaat me hier niet overtuigen met een grote muil. Maar er staat je maar één ding te doen he, als het je hier niet bevalt en elders wel. Ik bedoel, da's 1 + 1. Niet dat je van mij weg hoeft hoor, helemaal niet zelfs, maar je lijkt jezelf zo in de weg te zitten op deze manier.

Wat is 'qua-intelligent' trouwens?

macwilliams
15 april 2008, 06:51
Meesterlijk dit, vooral die "heb jij vrienden" voorafgaand "niet persoonlijk" en dan mag je je nog niet aangevallen voelen ook. Dan toch liever de botte lul die zijn mening verkondigt dan op de man spelen.

Affijn

keep up the good work

pol
15 april 2008, 08:31
Ik geef Orpheo ook gelijk.

maar probeer toch eerst die les paul studio met de stock pickups, die zijn toch ook helemaal niet slecht, probeer ze tenminste eerst op een goeie versterker, en ga dan veranderen als je niet tevreden bent.

en als je toch actief wil, voor de 3de keer, ga voor die blackouts, ik heb de emg's en blackouts ook vergeleken, ze zijn effectief beter, voller, dynamischer en net zo strak.

Dirkdewaard
15 april 2008, 08:45
Heren,

Hierbij wil ik mijn excuus maken voor mijn "vriend-elijke" opmerking naar Orpheo. Het gaat er niet om wie gelijk heeft of niet. Iedereen heeft een mening en mag deze natuurlijk geven op een Forum, sterker nog er wordt vaak naar gevraagd. Iedereen geeft zijn mening ook op een andere manier.
Omdat ik het niet altijd eens ben met de soms wat dwingende meningen/adviezen van Orpheo had ik het niet op deze manier moeten uiten.

Trug naaaar het onderwerp.....

kassie
15 april 2008, 09:14
Heren,

Hierbij wil ik mijn excuus maken voor mijn "vriend-elijke" opmerking naar Orpheo. Het gaat er niet om wie gelijk heeft of niet. Iedereen heeft een mening en mag deze natuurlijk geven op een Forum, sterker nog er wordt vaak naar gevraagd. Iedereen geeft zijn mening ook op een andere manier.
Omdat ik het niet altijd eens ben met de soms wat dwingende meningen/adviezen van Orpheo had ik het niet op deze manier moeten uiten.

Trug naaaar het onderwerp.....

vink heel netjes, krijg er gewoon traantjes van. :satisfie:

duckman
15 april 2008, 09:53
[QUOTE=Orpheo]knip...
@ t.s.: ik zeg toch niks ergs over hem of zijn muziek, alleen dat 'ie bij iedere tent endorsements heeft lijkt 't, en dat hij moet spelen met die gear. hij had bijvoorbeeld de dean splittail, maar daar mocht hij niet meer op spelen van gibson, dus gibson heeft 'm een gibson sVee gegeven: sg/vee dus.

..knip[QUOTE]

Zakk is een held voor mij, maar inderdaad wel een ..euh..endorsementhoer:hippie:

Maar wat die Dean betreft is het verhaal wat anders, Gibson CS had ooit voor hem een SG/Vee gemaakt ,maar niks mee gedaan en die is gekopieert door Dean.
Stom van Gibson, maar that's business...
Overigens heb ik gisteren op een Gibson CS SG/Vee gespeelt, maar die was ruk.Daarna op de LP Csutom Jimmy Page en die was super, maar ja, no money...

OT: Ik heb zelf een Epi ZW buzzsaw, is gewoon een goede gitaar.Ik ga niet vergelijken met andere modellen of merken, maar de kwaliteit die Epi biedt, is zeker waar voor het geld.
Een Gibson Studio is ook een te gekke gitaar ,ze hadden vorig jaar overigens een "guitar of the week studio" met EMG's erin.

Of EMG's beter zijn dan SD,Dimarzio,bareknuckle of wat dan ook,Kweetnie..
Ik hou van Gibson T500's.Sommige mensen vinden dat niks, het zij zo.

Veel plezier met je studio overigens!!!!

Daemon
15 april 2008, 10:09
maar probeer toch eerst die les paul studio met de stock pickups, die zijn toch ook helemaal niet slecht, probeer ze tenminste eerst op een goeie versterker, en ga dan veranderen als je niet tevreden bent.

Dat wilde ik dus ook net posten. Ik heb zelf nu al jaaaaren een gibson les paul studio en dat ding klinkt uitstekend met de stock pickups. Ik heb nooit ook maar in de verste verte de behoefte gehad om de pickups te vervangen.

@topicstarter: wat voor een amp heb je?

kassie
15 april 2008, 10:13
Zakk is een held voor mij, maar inderdaad wel een ..euh..endorsementhoer:hippie:

Maar wat die Dean betreft is het verhaal wat anders, Gibson CS had ooit voor hem een SG/Vee gemaakt ,maar niks mee gedaan en die is gekopieert door Dean.
Stom van Gibson, maar that's business...
Overigens heb ik gisteren op een Gibson CS SG/Vee gespeelt, maar die was ruk.Daarna op de LP Csutom Jimmy Page en die was super, maar ja, no money...

OT: Ik heb zelf een Epi ZW buzzsaw, is gewoon een goede gitaar.Ik ga niet vergelijken met andere modellen of merken, maar de kwaliteit die Epi biedt, is zeker waar voor het geld.
Een Gibson Studio is ook een te gekke gitaar ,ze hadden vorig jaar overigens een "guitar of the week studio" met EMG's erin.

Of EMG's beter zijn dan SD,Dimarzio,bareknuckle of wat dan ook,Kweetnie..
Ik hou van Gibson T500's.Sommige mensen vinden dat niks, het zij zo.

Veel plezier met je studio overigens!!!!

overigens zou ik er graag nog aan willen toevoegen dat het verschil tussen epi en een goede gibson wel merkbaar is. Niet zozeer in de sound, als wel in de bespeelbaarheid, het is bij gibson net allemaal wat strakker en gedefinieerder. Wil overigens niet zeggen dat epi's slechte gitaren zijn hoor.

Bart10
15 april 2008, 12:15
meteen doen!! gibson les paul studio heb ik ook, ik zou m trouwens niet verbouwen, origineel is stoer

De Beer
15 april 2008, 12:46
Ik zou sowiezo geen gitaar (en zeker geen Gibson) online bestellen, want d'r zit gewoon te veel verschil onderling in. En ik zou er dus pas een kopen als ik persoonlijk die gitaar in handen heb gehad en goed heb bevonden.

+1 op de blackouts, net als EMG's niet helemaal mijn ding maar ze zijn de lesser of 2 evils hehehe! Nee ik vind ze wel goed.
+1 ook op die studio, geweldige gitaar (als je een goeie hebt) en bevalt hij niet ben je hem ook zo weer kwijt aan iemand anders die persee een studio met EMG's wil.
Daar ben je niet de enige in en dat is logisch het is geen slechte combi. Alleen niet voor iedereen....en dat is voor weer anderen slecht te accepteren. C'est ca!

De Beer
15 april 2008, 12:47
Heren,

Hierbij wil ik mijn excuus maken voor mijn "vriend-elijke" opmerking naar Orpheo.Kijk een echte kerel!

Dick Wolkendeck
15 april 2008, 13:31
meteen doen!! gibson les paul studio heb ik ook, ik zou m trouwens niet verbouwen, origineel is stoer

+1 !! Klinkt goed met stock pick-ups. Als het niet helemaal goed meer klinkt is dat eerder een signaal dat ik meer moet oefenen dan dat er betere (??) pups in moeten :seriousf:

Iceman
15 april 2008, 14:35
+1 !! Klinkt goed met stock pick-ups. Als het niet helemaal goed meer klinkt is dat eerder een signaal dat ik meer moet oefenen dan dat er betere (??) pups in moeten :seriousf:

Die orginele pickups (490R en 498T) zijn errug goed.
Mijn gitarist heeft ongeveer 12 jaar geleden een Studio gekocht met de orginele elementen. Daar heeft hij direkt EMG's in laten zetten zonder de 490/498 te proberen.
Vorig jaar had ik die 498T voor de grap uitgeprobeerd om er achter te komen dat ze beregaaf zijn, heel erg rauw maar toch open en dynamisch. Die gingen snel weer terug in de Studio.
We zijn nu bezig met opnamens nieuwe cd over de Diezel, de opneemgitaar van de ene gitarist is nu dus de Studio met de 498T. In vergelijking met de Blackouts is de korrel van de distortion wat grover, iets minder metal.

Als je voor Pantera strakheid gaat zou ik voor Blackouts gaan, voor iets rauwer werk zou ik de orginele pickups er in houden.

Dat Zack nog an de EMG's is, komt omdat ie zo'n beetje al z'n hersencellen heeft weggezopen, net als zijn held Ozzy.

Nielsje
15 april 2008, 14:41
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de 490R en 498T echt ruk elementen vind. Ik vind ze gewoon niet lekker klinken. Doe mij maar gewoon een PAF achtige, klinkt een stuk muzikaler. Als ik onwijs wil scheuren, dan zet ik wel een element op m'n kettingzaag.

pol
15 april 2008, 14:44
op wat voor versterker en in welke gitaar dan ?

op alles waar ik ze op getest had gaven ze wel vrij goeie resultaten.

Dick Wolkendeck
15 april 2008, 15:42
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de 490R en 498T echt ruk elementen vind. Ik vind ze gewoon niet lekker klinken. Doe mij maar gewoon een PAF achtige, klinkt een stuk muzikaler. Als ik onwijs wil scheuren, dan zet ik wel een element op m'n kettingzaag.

http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20Gear/Pickups/Modern%20Classics/

Ik ben het met Iceman eens.

De PAF heet nu '57 Classic, de 490R (en de 490T) is net zo'n beestje, maar dan met meer upper mid, zoals de PAF's uit 1959 (of de jimmy page achtigen, Eddie van Halen etc.). De 498T is weer een wat grotere broer met een sterkere magneet maar nog wel lid van het gezin.

Dus als de PAF geweldig is en de 490R echt ruk, dan vergroot je imho de verschillen wel erg groot uit.

Ik blijf erbij dat oefenen meer doet voor je toon dan pickups. Of nieuwe snaren. Ach man, gewoon rocken!

Dick Wolkendeck
15 april 2008, 15:43
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de 490R en 498T echt ruk elementen vind. Ik vind ze gewoon niet lekker klinken. Doe mij maar gewoon een PAF achtige, klinkt een stuk muzikaler. Als ik onwijs wil scheuren, dan zet ik wel een element op m'n kettingzaag.

Trouwens, ik vind ze clean ook nog wel te pruimen.

Nielsje
15 april 2008, 16:11
hm.. zit er dan verschil in de pups door de jaren heen? Heb ooit eens een gitaar met de 490 en 498 bespeeld, en vond het niet echt joepie. Nu is dat wel weer 6 jaar geleden, en de gitaar was een les paul, maar het kan natuurlijk best zijn dat die gitaar niet optimaal was.
Misschien moet ik nog eens mijn oor te luisteren leggen :)

moonfire
15 april 2008, 16:58
[QUOTE] Zakk is een held voor mij, maar inderdaad wel een ..euh..endorsementhoer:hippie: [QUOTE]

dat is inderdaad helemaal waar, volgens mij kun je zelfs signature ZW onderbroeken kopen. Er zit dan standaard een bruine streep in denk ik... :satisfie:

[QUOTE] Ik heb zelf een Epi ZW buzzsaw, is gewoon een goede gitaar.Ik ga niet vergelijken met andere modellen of merken, maar de kwaliteit die Epi biedt, is zeker waar voor het geld.
Een Gibson Studio is ook een te gekke gitaar ,ze hadden vorig jaar overigens een "guitar of the week studio" met EMG's erin. [QUOTE]

Meen je echt dat je die Epi kwalitatief goed vind voor z'n prijs. Ik ben akkoord dat de gewone Epi's kwaliteit bieden voor hun geld maar die Signatures zijn een heel stuk duurder en ik vind de afwerking toch bedroevend hoor. Voor dik 800 € koop je toch een veel betere gitaar dan dat vind ik.
Nu ja, als jij tevreden bent over de jouwe is dat prima :cooler:

Sinner1980
15 april 2008, 19:01
Zo ben ik weer!

Musicstore heeft de order gecancelled en ik ga nu een andere gitaar uitzoeken.
Grote kans dat het een les Paul studio wordt maar gezien het feit dat ik gisteravond laat een gigantische financiele meevaller had kan het misschien wat gekker uitpakken, zo'n les paul custom classic spreekt nl ook wel tot de verbeelding en de PRS Tremonti is ineens ook dichtbij... Ga straks naar mn ex-gitaarleraar om ff te jammen en eens samen met hem te struinen naar knappe
gitaren, spannend allemaal.

Iemand vroeg wat voor amp ik heb: speel nu thuis op een line 6 AX2 212
en rommel vooral veel met mn Crybaby from hell wah.
Rond juni komt er een ander, en niet zo maar één: Marshall JVM 410 stack!
Kan niet wachten tot ik daarmee aan de gang kan :rockon:

frekie
16 april 2008, 09:24
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/GLPS%20008.jpg

Laatst van MP deze GLP Studio gescoord voor zegge en schrijve 350 euro :B
In de originele Gibson gigbag. De vorige eigenaar had hem gestript, hij was oorspronkelijk zwart. Helaas niet oordeelkundig opnieuw gelakt dus hij is niet moeders mooiste. Maar hij "gets the job done" met zijn ebben toets, echte maple top, echte mahonie body en hals, originele hardware. Heerlijke gitaar, een stuk beter dan Epi, als je die kwaliteit wil kan je beter een Richwood oid kopen. Dus gewoon MP in de gaten houden en als er iets langskomt BELLEN en OP DE TREIN SPRINGEN :speed:

Daemon
16 april 2008, 10:03
Zo ben ik weer!

Musicstore heeft de order gecancelled en ik ga nu een andere gitaar uitzoeken.
Grote kans dat het een les Paul studio wordt maar gezien het feit dat ik gisteravond laat een gigantische financiele meevaller had kan het misschien wat gekker uitpakken, zo'n les paul custom classic spreekt nl ook wel tot de verbeelding en de PRS Tremonti is ineens ook dichtbij... Ga straks naar mn ex-gitaarleraar om ff te jammen en eens samen met hem te struinen naar knappe
gitaren, spannend allemaal.

Iemand vroeg wat voor amp ik heb: speel nu thuis op een line 6 AX2 212
en rommel vooral veel met mn Crybaby from hell wah.
Rond juni komt er een ander, en niet zo maar één: Marshall JVM 410 stack!
Kan niet wachten tot ik daarmee aan de gang kan :rockon:

Ja dat vroeg ik :) Inderdaad een hele verbetering ten opzichte van de line 6. Wetende dat er zo'n amp aan komt zou ik dus zoiezo welke gitaar je ook koopt de stock pickups er eerst nog in laten zitten tot je weet hoe ze over de JVM klinken. Dan kun je daarna als 't niet bevalt ze altijd nog vervangen.
Succes in ieder geval met het kiezen van je nieuwe gitaar :)

Fender75
16 april 2008, 10:28
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/GLPS%20008.jpg

Laatst van MP deze GLP Studio gescoord voor zegge en schrijve 350 euro :B
In de originele Gibson gigbag. De vorige eigenaar had hem gestript, hij was oorspronkelijk zwart. Helaas niet oordeelkundig opnieuw gelakt dus hij is niet moeders mooiste. Maar hij "gets the job done" met zijn ebben toets, echte maple top, echte mahonie body en hals, originele hardware. Heerlijke gitaar, een stuk beter dan Epi, als je die kwaliteit wil kan je beter een Richwood oid kopen. Dus gewoon MP in de gaten houden en als er iets langskomt BELLEN en OP DE TREIN SPRINGEN :speed:


Netjes, voor die prijs!

@TS: blijft lastig, een gitaar kopen, succes ermee! En laat even weten wat het geworden is..:)

Sinner1980
16 april 2008, 22:44
Ik ben nu ook serieus aan het kijken naar een les paul standard, 1777 € is geen slechte prijs lijkt mij zo, dan laat ik die EMG's sowieso even achterwege want zo'n standard klinkt van zichzelf al super.

Ik heb net een topic gestart over het verschil tussen 50's en 60's neck bij een les paul en dan meer het verschil qua smaak van de meeste mensen hier, was ik even nieuwsgierig naar, check die post dus :)