PDA

View Full Version : Zoekt amp, +- 800 euri



DJ_HOEK
14 april 2008, 18:53
sorry voor het zoveelste "welke amp moet ik kopen"-topic, maar ik zo gewoonweg door de bomen het bos niet meer.
Ik speel nu bijna 2 jaar gitaar en sinds een jaar ben ik ook met een bandje actief. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe buizen-amp, om flink mee te kunnen knallen, zowel met repetities als met kleine gigs.
Onze stijl varieert redelijk: ik zou zeggen ongeveer 60% hardrock en metal, 20% crunch/classic, 20% clean. Met hardrock en metal bedoel ik bands als wolfmother, Queens of the stone age, tool, metallica, black label society (niet veel heavier dan dat, dus geen nile-praktijken;) )
en tja verder crunch en classic geluid moet er toch ook wel uitgeperst kunnen worden, a la zeppelin, ac/dc etcetera.

Het zou fijn zijn als deze amp naast een band-bestaan ook thuis gebruikt kan worden. (belangrijk hierbij is dat de amp redelijk hard mag aangezien aan de ene kant lucht zit en aan de andere kant een stokdove buurvrouw:P )

Qua budget zou het fijn zijn als het rond de 800 euro kan. Daarbij ben ik op zoek naar tweedehands (uiteraard;P).
Een stack zou fijn zijn. een top sjouwen is toch makkelijker dan een 2x12 combo...
Ook lijkt het me fijn dat het een prijsvast merk is, maar dit lijkt me vanzelfsprekend.

Tot nu toe heb ik een Epi Explorer goth met actieve EMG's (85 brug 81 nek), maar voor de crunch/clean/classic sound zal ik vast ooit nog een andere gitaar aanschaffen. Veelzijdigheid is dus wel gewenst!

goed, het wordt nu toch wel een heel lang verhaal, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Als je nog wat informatie gemist hoor ik dat graag!

alvast bedankt voor de moeite!

EDIT: heb even de topicnaam veranderd, ben nu alleen nog op zoek naar een top, max 800 zo'n beetje. cab heb ik al geregeld, of beter gezegd: cabs. 2 Carvin 212 cabs, met Celestion G12T75 speakers.

TimmU
14 april 2008, 19:02
Iets van Engl ? een Marshall JCM800/900/2000 met een pedaaltje?