PDA

View Full Version : Gitaartoko



Rocketman
14 april 2008, 18:02
Nu mijn Gretsch binnenkort zijn 41e verjaardag viert voel ik er eigenlijk steeds minder voor om hem constant achter me aan te slepen en te bevuilen met bloed, zweet, tranen en bier.

Dus ik kijk al een tijdje rond naar een goedkope player waar ik niet zo panisch op hoef te letten bij optredens enzo.

De naam "Gitaartoko" met o.a. hun illustere merk "Santander" komt hier met enige regelmaat voorbij. Je ziet ze veel op internet en vaak lijken hun gitaren eigenlijk een beetje te mooi om waar te zijn (voor de prijs bedoel ik).

Voorbeeld is dit:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/162907471-gretsch-style-hollow-body-o-a-gebruikt-door-hans-visser.html

Het schijnt volgens deze advertentie dat een zekere Hans Visser deze gitaar wel zag zitten. Ik ken hem niet en de groep Flairck waar ie vandaan schijnt te komen ook vrijwel niet. Maar het lijkt me toch niet de minste. Ik meen me te kunnen herinneren dat Flairck een behoorlijk getalenteerd gezelschap was.

En dus word ik steeds nieuwsgieriger of er gitaarnetters zijn met ervaringen met Gitaartoko of met Santander, positief of negatief.

Ben benieuwd of er iemand iets over te zeggen heeft.

PS: ik zie op de advertentie dat ze een nieuwe showroom hebben, hadden ze eerst niet volgens mij. Toevallig een gitaarnetter in de buurt van Hardinxveld-Giessendam die daar eens de mystery guest kan uithangen?

PPS: waar de hel is Hardinxveld-Giessendam ?

Luke-wannabe
14 april 2008, 18:11
Voor dat geld zou ik een Sheraton kopen!

Edit: Of mijn Epiphone ;) Forumprijsje? PM me indien geinteresseerd!

Frenk95
14 april 2008, 18:11
Hardinxsveld ligt in de buurt bij Gorinchem ofzo en die shit. Wel goeie winkel hoor. Die Santander Les Paul is ultra licht en speelt best wel fijn.

Rocketman
14 april 2008, 18:11
Sheraton heeft geen bigsby.

Rocketman
14 april 2008, 18:12
En deze:

http://www.gitaartoko.nl/images/Gitaren/1036-3.jpg

209 euro en niet goed geld terug garantie.

Luke-wannabe
14 april 2008, 18:12
Sheraton heeft geen bigsby.
Ooh je wilt per se een bigsby! Jammer..

Rocketman
14 april 2008, 18:13
Ja ik moet een bigsby heb ik nodig.

Rocketman
14 april 2008, 18:16
http://www.gitaartoko.nl/images/Gitaren/1050.jpg

189 euro, ik bedoel maar.

Rocketman
14 april 2008, 18:25
Ik denk dat ik binnenkort toch eens de reis waag om zo'n telecaster met bigsby model te scoren voor 189 euro. Zou je die daar kunnen uitproberen op een AC15?

Ik zal ze wel eens een meel sturen.

Rocketman
14 april 2008, 18:27
Hee Luke, je Sorrento ziet er op zich wel interessant uit en ik weet dat je hem al een tijdje wil verkopen. Heb je daar geen filmpjes of mp3'tjes van?

Kakihara
14 april 2008, 18:28
Misschien is de Bigsby Tele van Mr Fingers iets voor je ?

Rocketman
14 april 2008, 18:38
Misschien is de Bigsby Tele van Mr Fingers iets voor je ?

Kost die 189 euro met niet goed geld terug garantie?

Danielovich
14 april 2008, 19:04
Kost die 189 euro met niet goed geld terug garantie?

nee, maar dan heb je wel een ''echte'' 7ender :)

Frumour
14 april 2008, 19:26
He die winkel is in mijn dorp :D .
Ik zal binnekort wel effe langsgaan. Even kijken wat voor kwaliteit het is.

Frumour

Rocketman
14 april 2008, 19:28
Ben (zeer) benieuwd naar je indrukken.

Frumour
14 april 2008, 19:29
Ik zal het je laten weten!

vin
14 april 2008, 19:31
Als je wilt kan je je bevindingen hier posten.
Ik ben er namelijk ook wel erg nieuwsgierig naar
voor die prijzen.

Eko
14 april 2008, 20:11
Wie gaat er nu een fantastische player thuis laten om met een optreden te kunnen zeggen : Thuis heb ik wel een goede gitaar?
Koop er dan gewoon een Gretsch bij. Wat voor Gretsch heb je? Brian Setzer speelt trouwens nog regelmatig ,tijdens optredens , op z`n originele `59 6120 Nashville dus ongewoon is het niet. Verkopen kan natuurlijk ook nog altijd, ha!

Rocketman
14 april 2008, 20:14
Ja he hallo. Als Setzer een nieuw zwembad wil verkoopt ie gewoon een gitaartje. Zo ben ik niet. Ik heb 1 redelijk dure gitaar en die zou ik liever thuis laten, is dat zo gek?

Ik heb een '67 Tennessean btw.

Luke-wannabe
14 april 2008, 20:20
Ja he hallo. Als Setzer een nieuw zwembad wil verkoopt ie gewoon een gitaartje. Zo ben ik niet. Ik heb 1 redelijk dure gitaar en die zou ik liever thuis laten, is dat zo gek?

Ik heb een '67 Tennessean btw.
Rocketman PM!

macwilliams
14 april 2008, 21:17
Ik zal het je laten weten!
Als jij nu gaat en dan ook gelijk op de service let en de kwaliteit van de koffie.

;)








:seriousf:

eazy G
15 april 2008, 01:56
Ja he hallo. Als Setzer een nieuw zwembad wil verkoopt ie gewoon een gitaartje. Zo ben ik niet. Ik heb 1 redelijk dure gitaar en die zou ik liever thuis laten, is dat zo gek?

Ik heb een '67 Tennessean btw.

Het is natuurlijk niet gek dat je hem thuis wil laten aangezien hij veel waard is.
maar ja wat is geld weetje...
ik ben het volledig met Eko eens, het is toch zonde om zon kickass gitaar thuis te laten staan. Je leeft maar een keer en zon gitaar is gemaakt om op te spelen.
We hebben het hier over een gitaar van ong 2000 euro.
Mocht er iets mee gebeuren of hij wordt toch ooit gestolen dan is 2000 toch geen onoverkomelijk bedrag, als je er echt een terug wilt?
gewoon rocken op dat ding!

Eko
15 april 2008, 08:32
Het is misschien een scheve vergelijking maar de Gretsch die ik meeneem naar optredens kost ook een prak geld als ik hem morgen weer moet aanschaffen. We praten dan ook over 3000,- of meer op dat moment. Ik heb hem echter gekocht omdat alle klonen niet bevielen , zeker niet qua geluid. Ik stond mij daar zo vaak aan te ergeren dat ik gewoon de knoop doorhakte en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Zoals onderaan kunt zien heb ik niet echt goedkoop materiaal om op te spelen , maar alles gaat gewoon mee en wordt gebruikt in zalen,tenten en kroegen. Heel af en toe kijk ik ook wel eens achterom ,om te denken dat ik volgens mij gek ben, maar what the heck, ik heb er enorme lol van.

Als je trouwens een goede kloon/alternatief zoekt voor Gretsch kijk dan eens op de site van Aria. Daar heb ik ooit een FA 75 van gehad waar alleen de elementen niet zo goed van waren( geen TV-Jones) maar technisch was hij zeer betrouwbaar. Aria bouwt in Japan zeer goede gitaren.

Rocketman
15 april 2008, 10:43
Ik heb er 2500 voor betaald. Waarvan 1300 aan troep ingeruild waar ik toch niks mee dee. Dus nee het bedrag is niet onoverkomelijk. Waar het mij om gaat is dat ik mijn gitaar lief vind en hij is ouder dan ik. En hij klinkt en speelt echt geweldig. Af en toe speel ik wel eens op iets anders en dan snak ik binnen 5 minuten toch weer naar de mijne. Dus ja hij gaat altijd mee. Maar waarom ik dit topic startte was eigenlijk vanwege die gitarist van Flairck in die advertentie en vanwege het feit dat ik nog nooit ergens 1 negatieve ervaring over genoemde gitaren heb gelezen. Dus ik vraag me af of ze goed zijn. En als ze dat zijn en ik moet weer een keer ergens in de middle of nowhere bij een of ander Amerikaanse auto treffen een weekend lang in een weiland slapen tussen de optredens door dan lig ik liever naast die supermakkelijk vervangbare Tele van hierboven dan naast mijn mooie lieve precious. Het zou toch zo maar kunnen dat die dingen keigoed zijn. Ik sluit het vooralsnog niet uit.