PDA

View Full Version : Constant knallende amp!!



Thatn
14 april 2008, 17:22
Hey gitaarnet ik heb dringend jullie hulp nodig!
Op 2 april kocht ik een Fender Frontman 212 R via Musicstore.
Nu doet die amp sinds gisteren heel raar, hij begint heel luid te knallen en kraken/ruisen, echt heel luid--> kortom zeker geen feedback(of althans geen normale).
Nu het ligt wss aan de versterker, maar is de kans er ook dat het aan mijn gitaar ligt?
Het gat waar de jack inmoet zit precies wat los(dat ijzertje) zou het daaraan kunnen liggen?
Of is dat normaal.
Ik zet het volume van mijn gitaar wel op nul dus in principe is er geen input?
Het knallen begint pas echt vanmet ik de amp op stand 1 zet, als ik hem helemaal dicht draai, dan kraak hij gewoon enorm.
Gelieve snel antwoord te geven, zodat ik mss nog gebruik kan maken van die 30-tagen-geld-terug-garantie.

heinz3110
14 april 2008, 17:27
Beetje laten stuiteren (kantel-kantel-kantel)op de grond ZONDER dat de gitaar ingeplugd is, met het volume op 1. Wel je reverb uitdraaien svp.
Dan kan je al gauw horen of dat geknal e.d. van de versterker komt.

Eko
14 april 2008, 17:32
Stuur hem terug als je zeker wilt zijn. Als je nu al problemen hebt dan wordt het niet wat. Niet zelf gaan expirimenteren of klooien daar mee verlies je vaak alleen maar je recht op garantie.

Thatn
14 april 2008, 17:36
De reverb had ik afgelegt.
En dat stuiteren durf ik niet echt doen...
Ik zal hem terugstoren naar MusicStore, eens bellen want mijn pa gooide natuurlijk de verpakking weg :(.
Dus aan mijn gitaar ligt het zeker niet?

heinz3110
14 april 2008, 17:40
Je moet m ook niet echt laten stuiteren natuurlijik. Gewoon, beetje kantelen en dan terug op de grond zetten :) Je kan er ook een paar klappen op geven en kijken oftie dan ook een kraak e.d. geeft.

hugo123
14 april 2008, 17:42
Raak anders gewoon je gitaarkabel aan, en beweeg die een beetje, ik denk dat omdat je input loszit jij die kraak hoort.

guitarnijboer
14 april 2008, 17:51
Als ik je goed begrijp kraakt de amp ook al enorm met de volumeknop van de amp op 0. Het lijkt me dus dat je snel terug moet met dat ding.

Thatn
14 april 2008, 17:59
Raak anders gewoon je gitaarkabel aan, en beweeg die een beetje, ik denk dat omdat je input loszit jij die kraak hoort.
Dus dat gat op mijn gitaar hoort vast te zitten? Is er geen manier waarop ik kan testen of het aan de input ligt. Versterker aanleggen zonder gitaar lijkt me niet zo gezond?
En met volume op 0 kraakt hij idd ook enorm.

ropp
14 april 2008, 22:17
En met volume op 0 kraakt hij idd ook enorm.

ik zou hem terugsturen

beruk
15 april 2008, 10:54
contact spray in de input's kun je een keer proberen. Corrosie (roest) kan dit soort gekraak opleveren. Gaat het niet over, dan terug. Of naar een goeje gitaarboer ermee.

Thatn
15 april 2008, 18:40
Even uitgetest door er een andere gitaar over te laten spelen, die heeft geen problemen. Versterker is onschuldig dus.
Verrekte planet waves kabel, die heeft mijn inputgat losgemaakt:(.

Braindead
15 april 2008, 19:26
Dude, binnenkort loopt er hier een beginner rond die echt gaat stuiteren...


Beetje laten stuiteren (kantel-kantel-kantel)op de grond ZONDER dat de gitaar ingeplugd is, met het volume op 1. Wel je reverb uitdraaien svp.
Dan kan je al gauw horen of dat geknal e.d. van de versterker komt.

JER00N
15 april 2008, 21:02
Tis gewoon je outputjack op je gitaar dus... misschien een beetje verbogen. Gewoon even je gitaar openmaken en die jack fixen :)

ropp
15 april 2008, 22:50
hahaa goed dat je hem niet hebt laten stuiteren of hebt terug gestuurd :) (sorry voor het dom advies van mijn kant)

Thatn
16 april 2008, 13:10
idd goed dat ik nog snel eens een test nam :) .
Maar iedereen bedankt voor de hulp!

JeanPaul du Vinnie
16 april 2008, 16:31
Even uitgetest door er een andere gitaar over te laten spelen, die heeft geen problemen. Versterker is onschuldig dus.
Verrekte planet waves kabel, die heeft mijn inputgat losgemaakt:(.
Is het een stratje? Daar heb ik dat ook vaak mee met PW's, heel irritant.

Je versterker aanleggen zonder gitaar mag je trouwens doen hoor, geen probleem.

TimmU
16 april 2008, 17:04
Is het een stratje? Daar heb ik dat ook vaak mee met PW's, heel irritant.

Je versterker aanleggen zonder gitaar mag je trouwens doen hoor, geen probleem.
PW's ? Wat bedoel je daar nou weer?:) Proefwerken maken met een strat? Gaaaaf

JeanPaul du Vinnie
16 april 2008, 17:06
...Planet Waves? :chicken:

Pepe
16 april 2008, 17:13
Ik zet het volume van mijn gitaar wel op nul dus in principe is er geen input?
Het knallen begint pas echt vanmet ik de amp op stand 1 zet, als ik hem helemaal dicht draai, dan kraak hij gewoon enorm.
Gelieve snel antwoord te geven, zodat ik mss nog gebruik kan maken van die 30-tagen-geld-terug-garantie.

Om problemen te traceren is het slim om telkens een schakel uit de keten te halen. In dit geval zijn dat amp, snoer en gitaar.
Ik dacht dat dat wel een bekend middeltjes was om fouten snel te localiseren maar gezien de reacties hier niet dus..

Als het probleem je gitaar betreft volg je in principe dezelfde weg tot je bij de boosdoener bent. In dit geval een losse plug. Die kan je aandraaien, klaar. Mocht het probleem er dan nog zijn dan kijk je of er een draadje is losgeschoten. Dat soldeer je vast.

Echt, tis allemaal geen rocketscience hoor.

Oja, als je je gitaar op nul zet is er geen output, wel input op de amp natuurlijk.
Alle schroeven waar druk op staat kunnen van tijd tot tijd loskomen. Daar is je kabel niet schuldig aan. Vooral stratinput schroeven zijn notoire troublemakers. Maar ook strapbuttons, met name op Gretsches.
Maar goed, als een gitaar daardoor van je schouder valt, dan leer wel daar naar om te kijken.

JeanPaul du Vinnie
16 april 2008, 18:10
Alle schroeven waar druk op staat kunnen van tijd tot tijd loskomen. Daar is je kabel niet schuldig aan.
Mhm, ik heb een andere ervaring. Nooit echt problemen gehad met andere kabels, maar de verdikking die op Planet Waves-kabels zit trekt de input van mijn strat veel sneller los.

Pepe
16 april 2008, 18:19
Mhm, ik heb een andere ervaring. Nooit echt problemen gehad met andere kabels, maar de verdikking die op Planet Waves-kabels zit trekt de input van mijn strat veel sneller los.

Ja belgische vriend, dat is precies wat ik zeg. Alles waar druk op staat.