PDA

View Full Version : Prima gitarist!



3chordman
14 april 2008, 16:45
http://www.youtube.com/profile_videos?user=NAUDOPRD&p=r

Geniet ze.;-)

pannekoek
14 april 2008, 17:11
dit hoort in gitaristen of het sound forum???

hendrix2
14 april 2008, 17:25
Ik verplaats deze naar 'gitaristen'

hendrix2

Vonk
14 april 2008, 17:40
Ik zie dat ie bijna 300 filmpjes heeft, maar hoeveel nummers heeft ie zelf verzonnen? Tuurlijk kan ie spelen, maar zolang hij alleen maar covert verdient ie niet zijn eigen thread op het legendarische Gitaarnet-forum...

Net zoals dat meisje wat alleen maar Vai kan spelen: knap hoor, maar iets zelf verzinnen is veel moeilijker...

Di Stefano
15 april 2008, 03:01
Het is dan ook een klassiek gitarist precies. Maar ja er zijn maar weinig die daarmee aan de bak kunnen komen. Leuke arrangementen trouwens.

chris c
15 april 2008, 09:41
Ik zie dat ie bijna 300 filmpjes heeft, maar hoeveel nummers heeft ie zelf verzonnen? Tuurlijk kan ie spelen, maar zolang hij alleen maar covert verdient ie niet zijn eigen thread op het legendarische Gitaarnet-forum...

Net zoals dat meisje wat alleen maar Vai kan spelen: knap hoor, maar iets zelf verzinnen is veel moeilijker...

Honderden originele arrangementen van liedjes bedenken is ook niet niks. Zoals zijn fingerstyle bewerking van Hotel California mét solo... daarvoor moet je toch creatief met de gitaar kunnen omgaan. Dat is nog iets anders dan een stuk gewoon naspelen.

Hij speelt het allemaal wel een beetje glad vind ik, met weinig passie, alsof hij het gewoon is om achtergrondmuziek te spelen voor een publiek dat nauwelijks luistert.

Undertaker-120306
15 april 2008, 22:01
Ik zie dat ie bijna 300 filmpjes heeft, maar hoeveel nummers heeft ie zelf verzonnen? Tuurlijk kan ie spelen, maar zolang hij alleen maar covert verdient ie niet zijn eigen thread op het legendarische Gitaarnet-forum...

Net zoals dat meisje wat alleen maar Vai kan spelen: knap hoor, maar iets zelf verzinnen is veel moeilijker...

Mee eens, iedereen kan wel wat nummertjes leren denk ik. Zelf nummers componeren is toch wat moeilijker

Di Stefano
16 april 2008, 11:13
Feit is wel dat hij al deze nummers leuk gearrangeerd heeft. Dat is ook niet simpel om met enkel gitaar alles interessant te houden. Ik weet zeker dat niet velen hier op het forum het hem nadoen.

JanB
18 april 2008, 11:55
Hij is ongelooflijk muzikaal, en speelt met zo'n ogenschijnlijk gemak, dat dit gemakkelijk voor eenvoudig kan worden versleten, maar dat is het absoluut niet.

Na enkele nummers gaat het wel wat op elkaar lijken, en wordt het eigenlijk achtergrond muziek, als een pianist in de hoek van een restaurant.

Jan

449
21 april 2008, 21:39
Ik zie dat ie bijna 300 filmpjes heeft, maar hoeveel nummers heeft ie zelf verzonnen? Tuurlijk kan ie spelen, maar zolang hij alleen maar covert verdient ie niet zijn eigen thread op het legendarische Gitaarnet-forum...

Net zoals dat meisje wat alleen maar Vai kan spelen: knap hoor, maar iets zelf verzinnen is veel moeilijker...

Het arrangeren van die stukken moet je niet onderschatten.
Ik geef toe dat het wel een beetje behang muziek is, maar moet een goede gitarist ook altijd een goed componist zijn?

Met het letterlijk kopieren van een gitarist heb je wel meer gelijk, het is knap maar voegt niet veel toe. Je kunt je echter ook afvragen welke gitaristen zijn echt origineel, alleen de hele grote denk ik. Bijna iedere gitarist is wel begonnen met het naspelen van lick van andere gitaristen.